"Assalamualaikum mama,Sarah dah sampai airport ni tengah tunggu beg.sekarang sini dah pukul 3 petang."ujar sarah sambil matanya mencari kelibat rakan baiknya risya.Dia segera mematikan panggilan apabila terlihat kelibat begnya yang baru keluar.
Setelah menempuh perjalanan selama 15 jam akhirnya dia sampai juga di negara howl's castle.Ini adalah kali pertama dia kesana jadi risya akan jadi tour guidenya nanti.
Tujuan utama mereka adalah utk melancong selama 2 minggu disana jadi risya bawa kereta dari Netherland memandangkan tempoh memandu ke Howl's castle hanya memakan masa 1 jam sahaja.
Semasa melangkah keluar dari balai ketibaan dia terdengar bunyi siulan dari sekumpulan lelaki tidak jauh darinya.
"Dasar buaya tak sedar diri,aku cucuk mata tu baru tahu".Gumam nya perlahan bersama senyuman sinis.kakinya terus melangkah ke pintu keluar bersama bagasinya untuk mencari kelibat risya.
"BAHH!!"
"Mak!"terduduk Sarah dibuatnya.Bibirnya diketap geram.siap kau risya! Risya masih lagi dengan ketawanya yang belum habis sehingga menarik perhatian orang disekitar mereka.
"Sudah-sudahlah gelakkan aku ,bukannya nak tolong aku berdiri!"Sarah bangkit sambil menepuk-nepuk pasir diseluarnya.
"okok ,dah tpi kan muka kau tadi memang lawakk weh!"ujar risya kembali namun sarah hanya berikan jelingan maut kepadanya.
"Sudahlah tu ,kereta kau mana?"Tanya sarah.Malas nak melayan risya kalau tidak memang sampai esok dia masih boleh ketawa lagi.
"Tu.Yang warna kuning tu."Balas risya sambil tangannya menunjuk kearah kereta sport yang diparkir tak jauh dari mereka.
"Like seriously!!?!Ya Allah kereta idaman aku ni!"terbuntang matanya melihat kereta itu.Dia pandang risya dan kereta itu bersilih ganti.Risya hanya menayang muka toyanya.
"Cantiknya kau punya bumblebee camaro ni!" ujar nya kembali,matanya tak lepas dari menatap kereta tersebut.
"Yang ni LE ,tak banyak yang dijual untuk design ni.Dalam dia memang lagi best dari Lambo."terang risya .Dia memang seorang yang gemarkan kereta sport sama seperti Sarah.
Sarah hanya mengangguk faham.dalam hati memang dah tak sabar nak duduk dalam kereta tu.Luggagenya segera dimasukkan kedalam bonet.Nasib baik tak berat.
"so,our first destination?."Tanya Sarah yang dah siap pakai tali pinggang keledar.Al maklumlah dah tak sabar nak menjelajah.
"ok ,first kita check in hotel lepastu kita pergi makan."Jawab risya ringkas.
"Alright jomm!!".Jerit Sarah teruja,risya hanya mampu mengelengkan kepala.
~~~~~~~~~~Lima buah kereta mewah berwarna hitam berhenti depan pintu masuk airport tersebut.
lelaki bersut hitam mula keluar dari perut kereta dan mengelilingi perkarangan pintu keluar.
Kesemua mereka menunduk apabila seorang lelaki yang tinggi lampai bersut navy blue mula keluar dari pintu tersebut..Tiada segaris pun senyuman dibibirnya.
"Prince Edward ,welcome back."Tegur salah seorang lelaki bersut hitam itu sambil menunduk hormat.
Edward hanya memberikan senyuman sinis sebelum dia mengumam sesuatu.
"Home sweet home,I'm back."
Haii guyss!!sis terpaksa publish cerita baru😭😭sbb cerita ich liebe dich tak tahu kenapa x dpt buka😭😭.
Cer comment apa pendapat korang tentang cerita baru ni??
Ok atau tak?
P:s Negara howl's castle langsung x wujud didunia ini jdi tak payah nak search😂😂
YOU ARE READING
The King Mate
RomanceTunku Sarah Amie.Cucu perempuan Sultan Aminuddin Al-Syah dan merupakan anak kepada Tunku Muazzam. Namanya secantik tuan empunya badan sehingga menarik perhatian sang jejaka berdarah kerabat diraja. Disebabkan sesuatu perkara Tunku Sarah perlu merahs...