BAB 9🍒

38K 1.7K 19
                                    

Sebelum  Sarah jatuh menyembah lantai badannya sempat dipaut oleh Edward.

Badannya dicempung oleh Edward dan dibawa ke tingkat paling atas dimana terletaknya Helipad.

Pekerja dan tetamu Hotel itu tidak mampu berbuat apa apa walaupun mereka kasihan mendengar suara Sarah yang menjerit.

Ini kerana Edward dah memberi amaran keras untuk mereka semua.Sesiapa yang menghalang akan dibunuh!.

Bunyi kuat dari  Helicopter menunjukkan semua bodyguard Edward telah bersedia diatas menunggu kedatangan tuan mereka.

"Finally!" Edward menjerit kemenangan apabila dia tiba di Helipad hotel tersebut.

Wajah Sarah yang polos itu direnungnya seketika.Kucupan ringkas diberi didahi Sarah sebelum Edward membawanya masuk Helicopter.
~~~~~~~~~~~

Sarah cuba membuka matanya tapi tak boleh.Bagaikan ada gam yang kuat melekat antara matanya.

Tekaknya terasa perit seperti dikikis dari dalam.Dia rasakan kepalanya bersandar pada 'bantal' selesa dan hangat lebih selesa dari bantal dirumahnya.

Sarah menyelesakan badannya dan kembali bersandar pada 'bantal' itu apabila perasaan mengantuk mula menguasainya.
~~~~~~~~~~~

Sarah membuka matanya perlahan lahan.Dia cuba proses apa yang telah berlaku tapi dibatalkan niatnya apabila kepalanya masih pening.

Segenap ruang bilik itu dipandangnya.Kenapa bilik itu sungguh lain dari bilik hotel.

Bilik hotelnya menggunakan warna cerah tapi bilik ini semuanya warna hitam termasuk cadar dan comforter.

Walaupun semuanya hitam tapi bilik itu ada aura untuk membuatkannya tenang.

Perlahan lahan dia duduk.pakaiannya dipandang.Masih kekal jadi dia selamat malam tadi.

Sarah bangkit dari duduknya untuk merayau di sekitar bilik itu.Dia berhenti tepat pada wardrobe besar depannya ini.

Wardrobe itu dibuka dan semuanya baju lelaki.Terkebil-kebil matanya melihat semua baju itu.Otaknya laju berfungsi kini.

Baju baju itu disentuhnya sebelum dia terhidu wangian yang dia kenal.Wangian yang berbeza dari semua orang.

Bau yang Sarah amat kenal.

Wangian maskulin itu  hanya seorang sahaja yang ada.

Edward.

Shit.

Wajah Edward menculiknya terbayang dimatanya.Sarah kembali memandang ke sekeliling.Bilik ini dah tentu milik lelaki itu.Dari gayanya memang jelas.

"Apa masalah dia bawa aku balik rumah dia pula ni!" Kaki diatur menuju ke pintu beranda.Dia perlu lari dari rumah ini segera.

Hell

Sarah memandang ke bawah dengan riak terkejut .Dia sekarang berada di tingkat tiga!!! Dan banyak lelaki bersut hitam berjaga dibawah beranda bilik itu.Tak lama Sarah mula perasan tempat itu bukan Rumah tapi istana!!!

Klik.

Bunyi pintu dibuka menggunakan kunci menyentakkan Sarah.Edward masuk dengan menatang makanan bersamanya.Tak lupa juga senyuman sinis menghiasi bibir lelaki itu.

"Selamat pagi."

Ternganga Sarah mendengar Edward bercakap dalam bahasa.

Edward ketawa kecil lantas menuju ke Sarah yang berada diberanda.Makanan diletakkan diatas meja kecil yang terdapat diberanda itu.

Kemudian dia kembali menghadap Sarah.

"why?Do you think that you can escape from me ?my love." ujarnya dengan nada memperli.Dia pasti Sarah berfikir untuk lari dengan terjun dari beranda ini .Disebabkan itu dia meletakkan Sarah didalam biliknya di tingkat tiga.

Sarah semakin mengundur ke belakang sehingga badannya bersandar pada dinding konkrit itu.

Tanpa sempat Sarah bergerak Edward terlebih dahulu mengepungnya.

Terperangkap.

Yes terperangkap diantara kedua tangan Edward.

Sarah menguatkan dirinya untuk bertentang mata dengan Edward.Mata itu tersangat tajam merenungnya sehingga bulu romanya naik.

"what do you want from me?" Tanya Sarah .Edward masih tak memutuskan pandangannya.

"You."

"Why?." Tanya Sarah lagi.Matanya masih memandang wajah Edward yang semakin dekat dengannya sekarang.

Edward mendekatkan wajahnya lagi sehingga mulutnya berasa ditepi telinga Sarah dan berbisik.....

"Porque tu eres mi novia, mi amor." Edward menjauhkan kembali wajahnya dan melihat wajah Sarah berkerut tak faham.(because you are my bride.)

"What the hell are you talking?!" Bentak Sarah geram .Tangan Edward ditepisnya kuat.Lelaki itu memang suka bercakap menggunakan bahasa yang dia tak faham.

Pintu yang terbuka itu menjengah mata Sarah.Itu adalah peluangnya untuk lari.

Dia perlu buat Edward tidak perasan dengan tindakannya itu.

"Excuse me,Prince Edward.Please let me go.My flight at 10 AM so please just let me go ok? " Sarah cuba menggunakan ayat selembut yang dia boleh berharap rancangannya akan berjaya.

"Owwww so sad,but it's 12 PM already ,my love." Edward duduk dikerusi sambil menayangkan muka kasihan kepada Sarah.

"Don't call me that!!! Because of you I missed my flight!!"  Muka Edward yang tersenyum sinis itu membuatkannya lebih geram lagi.

Now!

Sarah memecut lajuu kearah pintu yang terbuka itu dan berlari menuruni tangga .

'kenapa dia perlu buat istana sampai tiga tingkat ,dua tingkat cukuplah!" Bebel Sarah sebelum dia memijak tangga yang seterusnya di tingkat terakhir badannya dirangkul dari belakang.

"Not so fast ,my love." Bisikan itu membuatkan Sarah tahu rancangannya GAGAL. Sarah cuba memberontak untuk dilepaskan tapi rankulan itu semakin diketatkan lagi.

Badannya dipusing untuk menghadap Edward.Sarah melihat Edward memegang satu botol spray ditangannya yang sebelah lagi.

Mata Edward berubah menjadi hitam pekat tanda dia memang marah.Botol itu diangkat dan...

"I'm sorry ,my love." Serentak itu botol spray itu dipicit kearah wajah Sarah.

"No,no,no,no!!" Suara Sarah semakin perlahan dan akhirnya pengsan didalam rangkulan Edward.










To Be Continue.

Yeayyyy!!!!finallyy!!!!

Apa pula maksud si Ed yang Sarah adalah pengantin dia?😶😶








The King MateWhere stories live. Discover now