Waktu siang melabuhkan tirai dan Sarah masih teringatkan hal tadi.Edward.
"AHHHHHH!!!!" Mukanya disembamkan ke bantal.Rambutnya dibiarkan kusut sama seperti otaknya sekarang.
"Risya.yes Risyaa!!" Hanya seorang sahaja boleh membantunya sekarang iaitu Risya.Iphonenya diambil untuk video call Risya.
"Hey, Sarah!" Tegur Risya melalui panggilan itu.
"Risya!!Bad newss!!!." Sedaya upaya Sarah menahan dirinya daripada menjeritt.
"Apahal??"
"Aku jumpa Prince Edward!." Serta merta wajah kacak itu terlayar dimindanya sekarang.shit.
"Dia kenal kau tak?" Tanya Risya lagi.
"ok.Kau ingat tak yang aku pernah cerita dulu sehari sebelum aku pindah kan kita keluar.Lepas hantar kau balik tu tayar kereta aku kempis and someone tolong aku.Ingatt tak? Org tu adalah Prince Edward!!!"
"Oh my..seriouslyyyy!!!!!!!!" Jerit Risya disebelah sana.Risya terkejut apatah lagi dia.
"Yupp!!! Dan aku secara tak sengaja dedahkan identiti aku!!" Serius nak menangis rasa dia sekarang.
Dia takut.Sangat takut.Dia cuba untuk kuat tapi tak boleh lagi lagi bila teringatkan senyuman menakkutkan dari Edward tadi.seriau rasanya.
"Okok sekarang kau perlu tenang dulu .Jangan gelabah." Pujuk Risya tapi pujukan itu macam tak berkesan untuk Sarah.
"Tak dapat Risya.Aku dah cuba ." Jelas Sarah ,sekarang air matanya pula menitis.
"ok sekarang aku nak kau check tiket flight untuk malam ni juga.sekarang.!" Sarah terus membuka Laptopnya dan cuba cari mana mana tiket yang ada untuk dia cepat pulang.
"Tak ada wehh.Paling awal memang esok sama time dengan flight aku ." Sarah cuba cari lagi di laptopnya tpi memang tak ada yang awal.
"Aduhhh ,susahlah kalau mcm tu.Kalau kau nak keluar sekarang pun dah malam ,bahaya."Risya dah tak ada idea nak tolong Sarah.
"okok tak apa ,jgn risau .Just act like tak ada apa apa berlaku .Banyakkan berdoa Insyaallah kau akan ok.Aku hanya dapat doakan keselamatan kau je dari sini sekarang." Sarah mengangguk faham.Dia perlu tenang dan banyak berdoa.Betul kata Risya tenang dah bnyk berdoa.
"Tq Risya.Sebab dah dengar luahan aku." Wajah Risya yang berpeluh itu dipandang ,mungkin baru habis bersenam.
"It's ok lah Sarah.Kau kawan aku and aku takkan biarkan kau sorang sorang." Biarpun dia tak dapat membantu Sarah tapi dia cuba untuk memberikan semangat kepada Sarah.
"Oklah aku nak call abg abg aku dulu.byee !"
"Byee Sarah take care!" Serta merta video call itu diputuskan.
Sarah cuba untuk menghubungi abg abgnya tapi tak berangkat semuanya.Dia malas nak menghubungi bonda dan ayahandanya takut mereka risau.
Lantas,dia memutuskan untuk menghantar mesej melalui whatsapps sahaja tentang perkara itu kepada abg abgnya.
Tidur.Yupp dia perlu tidur untuk legakan otak.Jam handphonenya dipandang sekilas .Pukul 9 malam.
Tak lama kemudian Sarah mula terlelap menuju ke kayangan mimpi.
~~~~~~~~~~Ting tong~
Sarah mencelikkan sedikit matanya kerana lenanya yang terganggu akibat bunyi tersebut.
Dia hanya biarkan.Mungkin org sengaja bermain dengan bell itu.
Ting tong~
"Ermm" Sarah mengeliat kecil dan mengambil Iphonenya untuk tengok jam.
YOU ARE READING
The King Mate
Roman d'amourTunku Sarah Amie.Cucu perempuan Sultan Aminuddin Al-Syah dan merupakan anak kepada Tunku Muazzam. Namanya secantik tuan empunya badan sehingga menarik perhatian sang jejaka berdarah kerabat diraja. Disebabkan sesuatu perkara Tunku Sarah perlu merahs...