"I found this at the backyard early in the morning." Kasut boot hitam yang penuh dengan lumpur itu diberikan kepada Edward.
"Someone might tried to sneaked in my land." Wajah Edward berubah tegang. Belum pernah lagi ada orang yang berani menceroboh kawasannya ini. Dia pasti orang yang menceroboh ini bukan orang sebarangan.
" I think you should know this.One of our guard was gone last night.
"Arghhhhhhhh!!"
Bunyi jeritan yang kuat itu mematikan perbualan Rye dengannya. Tak lama selepas itu dia tersedar suara jeritan itu.
"Sarahh!!" Edward bergegas naik ke tingkat 3 dimana biliknya terletak. Nafasnya semakin tidak teratur apabila terfikir akan keselamatan isterinya.
Pintu bilik cuba dibuka tapi dikunci dari dalam. Edward menggunakan segala kekuatannya untuk memecahkan pintu.
"Sarah!" Edward masuk kedalam bilik sambil memerhatikan sekeliling.
Matanya menangkap tubuh isterinya yang lengkap berpakaian sedang duduk di sudut katil sambil kepalanya disembamkan ke lututnya.
"Sarah." Edward cuba untuk memujuk Sarah tapi ditepis kuat. Tanggisnya semakin kuat sambil tangannya memeluk erat lutut.
"Sarah,it's me Edward your husband."
Sarah terkaku. Kepalanya diangkat sedikit untuk melihat gerangan itu.
"Edward?" Soal Sarah perlahan. Setelah memastikan itu suaminya,dia terus meluru kearah suaminya dan memelukknya eratt.
"Don't leave me alone. I'm scared of him." Sarah peluk badan suaminya erat. Dia takut 'lelaki ' akan muncul lagi nanti apabila Edward tidak bersamanya.
"Him? What do you mean?" Soal Edward. Siapa yang Sarah maksudkan?
"Err.. Prince Edward ,I think you should see this first."
Edward memandang Rye yang berada dimeja solek itu pelik. Perlahan badan Sarah dibawa duduk diatas katil mereka.
Edward mengatur langkah menuju kearah Rye dan melihat......
Satu bunga rose dan sekeping kad warna putih.
"It's blood." Ujar Edward . Tangannya menyentuh kelopak mawar dan batangnya yang penuh dengan darah.
Bunga itu diletakkan kembali dan kad putih itu diambil dan dibuka.
Wajah Edward bertukar tegang. Tangannya mula mengeletar menahan amarah. Matanya juga bertukar menjadi merah.
Dear pretty,
Wait for me. I will claim you as mine when the times come.
Love,
X."I will send someone to investigate about this. Don't worry Prince Edward."
"Thanks Rye. For now I must stay beside my wife. To keep her safe. "
Ujar Edward suaranya cuba untuk diperlahankan agar Sarah tidak mendengar perbualan mereka."Something is not right here ,Rye."
Ujar Edward lagi. Matanya tertumpu dipintu beranda yang terbuka luas itu.Bagaimana orang boleh pecah masuk biliknya dan Sarah sedangkan bilik mereka berada di tingkat 3.
~~~~~~~~~~~
"Sarah,please makan sikit. Awak langsung tak makan dari tadi." Pujuk Edward. Buntu otaknya,pelbagai cara diguna untuk pujuk Sarah tapi semua tak jalan.
Tiba-tiba otaknya teringat sesuatu.
"Sarah,family awak akan datang ke sini esok. " Akhirnya Sarah termakan dengan pujukan Edward.
Tergelak kecik Edward apabila melihat mata Sarah yang mula bersinar.
"Betul??" Sarah tanya untuk kepastian. Tak tahulah moodnya mudah berubah-ubah sekarang.
Tapi perasaannya kini lebih sensitive berbanding dulu."Yes my love. Now eat ok?"
"ok" Balas Sarah dengan gembira.
Edward menggelengkan kepala melihat mood Sarah yang berubah-ubah. Matanya memandang kearah Sarah yang sedang berselera makan. Selera makan isterinya juga bertambah sejak kebelakangan ini.
Adakah ???
To Be Continue.
Adakah? Eh?😂😂 siapalah pulak yang berani masuk ke bilik king og hell ni😥
YOU ARE READING
The King Mate
RomanceTunku Sarah Amie.Cucu perempuan Sultan Aminuddin Al-Syah dan merupakan anak kepada Tunku Muazzam. Namanya secantik tuan empunya badan sehingga menarik perhatian sang jejaka berdarah kerabat diraja. Disebabkan sesuatu perkara Tunku Sarah perlu merahs...