Edward memerhatikan rumah yang telah hangus dimamah api. Hatinya kuat mengatakan yang ada seseorang yang merancang untuk membunuh Barbara juga.
Dia keluar dari kereta diikuti beberapa orang pengawal dibelakangnya menuju ke kawasan rumah yang telah menjadi kawasan larangan itu.
Menurut penyiasat yang bertugas,kebakaran dirumah itu adalah disebabkan kecuaian. Tapi Edward tidak mempercayainya. Dia pasti seseorang yang merancang semua ini .
Pita berwarna kuning itu dibuka sebelum dia masuk ke kawasan halaman depan rumah yang telah hangus itu. Kakinya dibawa melangkah ke bahagian halaman belakang rumah. Bahagian belakang itu paling teruk berbanding bahagian hadapan.
Jadi ini bermakna bahagian belakang dulu yang lebih awal terbakar berbanding depan. Bilik Barbara berada di tingkat dua dan berdepan dengan halaman belakang jadi sudah pasti 'orang' itu memang target Barbara dengan anaknya.
Tapi jika mengikut keterangan pihak polis kebakaran bermula dari ruang tamu dan bukannya dari kawasan dapur. Bagi Edward memang langsung tidak masuk akal alasan itu kerana apa yang dia lihat kini bahagian ruang tamu tidak hangus seperti kawasan dapur.
"Allaric,jadi sekarang kau dah pandai nak libatkan polis. It's ok, kalau kau dah jatuh ke tangan aku. Aku akan pastikan kau takkan dapat tengok matahari lagi."
"Prince Edward. You must go back to the castle now. " Ujar salah satu pengawal Edward.
Wajah cemasnya agak membimbangkan Edward. Bagaikan ada sesuatu yang terjadi di istana.
"Why?? Oh shi+" Nombor Rye berkali-kali didail tapi tidak diangkat. Nombor DR. Benson dan hospitalnya juga didail tapi sama tidak diangkat juga. Hatinya semakin gusar mengenangkan isterinya yang baru sembuh itu.
Semasa kereta Edward memasuki perkarangan istana dia dapat melihat kesemua pengawalnya terbaring tidak sedarkan diri. Hanya seorang dua yang mula bangun.
Pintu kereta dihempasnya kuat dan terus berlari memasuki hospital itu.
Dia mula menuju ke wad yang menempatkan Sarah. Semua pengawal yang ditugaskannya untuk menjaga lorong ke wad itu semuanya terbaring tidak sedarkan diri."Rye!!" Jerit Edward dari jauh apabila ternampak tubuh Rye di depan pintu wad Sarah yang terbuka luas.
Rye masih tidak sedarkan diri. Pintu yang terbuka luas itu cukup menandakan Sarah tak ada dalam biliknya.
"Allaric!!!!!!!!"
~~~~~~~~~~~~~
"Wakey,wakey princess."
Sarah terjaga apabila wajahnya direnjis dengan air ais. Matanya dibuka perlahan dan memandang sekeliling. Bilik itu terlalu gelap untuknya proses tempat yang dia berada sekarang.
Sarah cuba menggerakkan kaki dan tangannya tetapi gagal kerana digari di tiang katil. Dia meronta-ronta sebelum ada satu suara menegurnya.
"Hello my princess."
"Who are you!!" Soal Sarah keras. Tangannya tidak berhenti meronta. Yang dia tahu dia perlu lepaskan diri dan pergi dari tempat ini.
"Me?" Soal suara garau itu dengan sinis. Serta-merta bilik itu terang dengan cahaya apabila semua lampu telah terbuka.
Sarah terkaku ditempatnya apabila wajah orang itu adalah orang yang paling dia tidak suka.
Allaric.
"What do you want from me?!"
"You. I want you." Ujar Allaric tanpa segan silu.
"Are you crazy?!! I'm someone else wife and my husband is your cousin!!!" Bentak Sarah. Wajah tidak bersalah Allaric semakin membuatkan amarahnya menaik.
"I don't care if he is my cousin or not as long as I get you then it's over."
"You sick bastard!! My husband will find me!!"
"Oh really? We just look and see then." Ujar Allaric dengan sinis. Dia mula mendekati Sarah. Badannya ditundukkan agar wajahnya dekat dengan wajah Sarah.
Sarah cuba untuk bergerak ke belakang tetapi disebabkan gari ditangan dan kakinya membuatkan pergerakannya terbatas.
"Listen here carefully ,my princess. You will be mine."
Rahang Sarah dicengkam kuat membuatkannya meringis sakit.
Sarah menguatkan dirinya untuk bertentang mata dengan Allaric.
"No. I'm not your's and never be your's. Ok look here. I'm a married woman and I'm pregnant. Why not you try to find someone else ,someone better than me."
"My answer still be 'NO'. No one else better than you Sarah and this..." Allaric memandang perut Sarahyang mula membuncit itu dan diusapnya perlahan sebelum matanya kembali memandang Sarah.
"This should be my baby from the beginning. Now you need to rest first."
Allaric mencapai satu tuala dimeja sebelum menekup hidung dan mulut Sarah dengan menggunakan tuala itu.
Dia menekan sedikit kuat tuala itu ke wajah Sarah dan apabila badan Sarah lemah barulah dia alihkan tuala itu dari wajah Sarah.
"I will not let Edward found you Sarah."
Allaric keluar dari bilik itu bersama dengan senyuman kemenangannya.
"This is your money. Take it and get lost. Never show yourself infront of me again. If not,I 'll send you to the hell."
Lelaki bertopeng itu mengambil bungukusan itu dan tersenyum sinis.
"Don't worry Lord Allaric,You won't find me anywhere. "
"Good!"
Wine yang berwarna merah itu diteguknya sambil matanya menghantar pemergian lelaki bertopeng itu yang mula memandu keluar dari kawasan rumahnya.
Tidak lama selepas kereta itu hilang dari pandangannya Allaric mengambil remote kecil dan butang merah ditekan.
Bunyi kuat yang terhasil itu cukup membuatkan senyumannya melebar.
"This time I trust that I won't see you again."
To Be Continue.
YOU ARE READING
The King Mate
RomanceTunku Sarah Amie.Cucu perempuan Sultan Aminuddin Al-Syah dan merupakan anak kepada Tunku Muazzam. Namanya secantik tuan empunya badan sehingga menarik perhatian sang jejaka berdarah kerabat diraja. Disebabkan sesuatu perkara Tunku Sarah perlu merahs...