jumpa

1.1K 54 21
                                    

Azlin telah menemui sungai. Rupanya dekat sahaja. Jika dia tahan nafsu laparnya mesti Alia hidup.  Tapi nak buat macam mana? Sudah takdir hidupnya bergitu.

Dia membersihkan dirinya dan menyalin pakaian yang lain. Baju yang kena darah itu disental dengan pasir kemudiannya dijemur.  Petang-petang ini matahrinya terik. Cepat kering. Jika sudah kering dia akan memakainya kembali. 

Kayu yang dihentakkan ke kepala Alia tadi dibersihkan dan dihanyutkan ke sungai. Mesti pihak polis akan mencari punca Alia mati.  Jadi dia kena berhati-hati.

Di kem.  Keadaan menjadi kelang-kabut.  Seharian mereka mencari tetapi tidak jumpa sama sekali.  Pihak polis dalam perjalan ke hutan yang mereka kunjungin.  Aisyah hanya menangis.  Rasa kehilangan sahabatnya seperti kehilangan keluarnganya.  Dia memberitahu kepada mak dan juga ayah Azlin tentang keadaanya tetapi tiada maklum balas.

Mak dan juga ayah Alia sudah tiba selepas mendengar yang anaknya hilang.  Riak gelisah terpapar dia wajah orang tuanya.  Risau jika terjadi apa-apa kepada anaknya. Sudah la anaknya seorang hasaja perempuan.

Hampir 20 minit polis tiba.  Mereka meneruskan mencari pelajar yang hilang.  Anjing pengawal juga ikut serta mencari. Satu jam pencarian tidak membuahkan hasil. 

Auk auk!!!  Salakan anjing itu menandakan dia menemukan sesuatu.  Para polis,  pengawal hutan dan cikgu datang kearahnya.  Semua terkejut melihat mayat yang tidak serupa mayat itu.  Hancur seperti dibaham sesuatu.

"Sewaktu saya meronda disini.  Saya nampak dua ekor harimau tengah makan.  Apabila saya cuba mendekati dengan pengawal hutan yang menemani saya , perngawal tersebut halau harimau berkenanan dan ternyata itu tubuh manusia"

Identiti masih tidak dikenal pasti.  Polis porensik menutup mayat itu menggunakan plastik hitam.  Hasil laporan diberitahu pada cikgu yang menjaga murid yang lain.  Masing-masing terkedu dan terkejut.

Orang tua Alia terkejut dengan demgan berita itu.  Walaupun tidak tahu siapakah mayat itu berita itu tetap mengejutkan.  Mak Alia pengsan dan diberi rawatan oleh para medik yang berada disana.

*
*
*
*
*

Azlin termenung.  Dia baru sahaja lepas bunuh orang dan makan dagingnya.  Jujur dia tidak menyesal langsung.  Tetapi apa riaksi orang tuanya Alia jika dia tahu yang Alia mati dalam keadaan begitu.  Baginya Alia itu untung kerana mendapat orang tua seperti itu.  Apa yang dia mahu dikasi sahaja.  Mahu itu dapat mahu ini dia dapat.

Tidak seperti dia.  Diperlaku seperti seorang bibik. Lama dia terfikir dia ini anak kandung atau anak angkat orang tua nya??. Azlin reda.  Dia tahu tentang yang dia hilang ini sudah sampai ke orang tuanya.  Tapi dia tahu juga yang orang tuanya tidak kisah. Entah-entah kalai boleh mereka mahu buang Azlin.  Tapi bagi mereka Azlin masih berguna terhadap mereka.

Azlin melihat bajunya.  Sudah kering jadi dia akan pakainya semula. Hari sudah menginjak senja.  Dia bermalam dihutan lagi la jawabnya.

"Haish.  Aku rela kena seksa dekat rumah dari kena seksa dekat hutan.  Dekat rumah ada juga makanan.  Dekat sini.  Alahai.  Ada tapi tak pandai nak cari.  Ikan pun tak nampak dah senja.  Itu la kau Azlin  siang tadi tak nak cari" Azlin nerungut sendirian.  Batu kecil dibaling kedalam sungai.  Hanya cahaya bulan sahaja menemaninya sekarang.  Jika tiada cahaya bulan gelap gelita hutan ni. 

Azlin!  Alia?  Azlin Alia

Kedengaran namanya dipanggil beberapa kali.  Dan juga nama Alia. Oleh kerana masih tidak mengetahui identiti mayat itu.  Mereka hanya memanggil kedua-duanya. Azlin terbangun dari duduknya. Akhirnya

"Sini,  sini dekat sini"

*
*
*
*
*
Tiada babak 18 harini.. 

CANNIBAL (18++++) COMPLETEWhere stories live. Discover now