bayang hitam

351 37 130
                                    

Dia bergerak masuk ke dalam bilik melalui tingkap dengan perlahan-lahan. Dia mendekati pintu dan menguncinya dari dalam. Perlahan-lahan dia ke arah budak perempuan yang sedang tidur nyenyak tanpa di temani oleh orang tua disisinya.

Dia tersenyum. Pisau kecil dikeluarkan dari poket. Dia melihat ketajaman pisau itu dia tersenyum kembali.

Dia menarik perlahan bahu budak itu agar telentang daripada tidur mengiring. Sesudah budak itu terlentang dia meletakkan pisau ke leher budak perempuan berkenaan.

Budak perempuan itu terjaga. Cepat-cepat dia menutup mulut budak itu.

"Shutt!  Nanti mak kau terjaga" katanya.

Budak itu meronta-tonta ingin melepaskan diri. Berkali-kali dia menyuruh budak itu agar diam tetapi budak itu degil. Dia sudah tidak tahan lagi.

Cak!  Cak!  Cak!

Darahnya tersembur. Penuh di ruang bilik dan juga bajunya. Budak itu ditikam beberapa kali di dada dan akhirnya dia diam. Budak itu tidak bergerak lagi. Perlahan-lahan dia melepaskan tangannya dari mulut budak itu. Dia mengelap dahinya yang terkena darah. Diam oun kau budak.

Dia menelan air liur. Sesuatu yang Segar. Manis dan sedap berada di depanya. Dia menjilat tangannya yang berlapikkan glove berwarna putih yang sudah dicemari darah budak itu.

"Hari ini , aku tak berniat nak makan kau budak"Dia menarik selimut menutupi badan budak perempuan itu hingga ke dada.

"Good night" Dia pun keluar dari tingkap dan menutupnya kembali.

*
*.*
*
*
*
*
*
*

"Aris saya rasa saya akan pergi sana bila urusan saya selesai. Tak kan saya nak tinggalkan mak saya macam tu. "

Aris tidak mahu berkata apa lagi. Dia hanya ikut sahaja. Betul juga kata Azlin. Ibunya asyik berkurung di dalam bilik. Ibunya memerlukan Azlin.

Petang itu,  Aris bergerak meninggalkan rumah itu seperti yang dibincangkan bersama Azlin pagi tadi. Mereka menunggu di bus stop yang kebetulan berhampiran dengan rumah Azlin.

Bus telah tiba, tiba masanya Aris meninggaljan Azlin. Azlin melambaikan tangannya ke arah Aris apabila bus yang dinaikinya bergerak.

Tiba-tiba kepala Azlin berpusing. Dia memegang kepalanya. Bunyi desing sangat kuat didengari dari telinga kirinya. Dia rebah ketanah. Dia cuba untuk menyesuaikan diri. Dalam beberapa minit sakitnya telah hilang.  Dia cuab untuk bagun tetapu bayang hitam yang dia lihat tempoh hari muncul di hadapannya.

"Kenapa kau tak makan budak tu? "

Azlin terkedu. Makhluk apakah ini?  Azlin bagun dan berlari menuju ke rumahnya. Kebetulan ibunya keluar menyidai kain. Azlin berlari ke arah ibunya dan memeluk ibunya.

"Kenapa sayang? " Fatimah terkejut apabila Azlin tiba-tiba sahaja memeluknya. Ada sesuatu terjadi kah?

"Tadi ada bayang hitam ganggu akak" Fatimah mengerutkan keningnya. Bayang hitam?  Tak mungkin.  Dia melihat ke luar pagar  benar bayang hitam itu ada dan bayang hitam itu sedang tersentum ke arah mereka berdua. Tak Fatimah itu hanya imaginasi ingat apa yang doktor pesan . Jangan layan, Jangan dengar dan jangan ikut

"Itu imaginasi je tu. Azlin penat kot. Masuk dalam rehat" Azlin melepaskan tangannya dari terus memeluk ibunya.  Dia melihat ke belakang tiada lagi bayang hitam itu. Benar kata ibunya. Itu hanya imaginasi.

Fatimah menghantar Azlin dengan pandangan matanya sahaja. Dia merasa kasihan terhadap anaknya itu. Mungkin traumanya masih tidak lagi pulih.

"Ya Allah. Kau selamatkanlah anak aku"

*
*
*
*
*
*
*

oppamint.    😍
albinoluv.     😘
Eimachups.    😚

Tiga orang ni selalu ada bila saya update. Orang yang terbayak komen dalam cerita ni. (Terharu jap). N mereka peramah. Jemput baca cerita mereka dan follow. Tak rugi serius.

Yang lain jngn terasa sbb x tag. Part seterusnya. Saya akan tag orang yang vote part yg ni. Im promise.  Thanks support. Luv yaaa.

CANNIBAL (18++++) COMPLETEWhere stories live. Discover now