khayalan

355 32 43
                                    

"Kau nak buat apa dengan aku??? "

Azlin masih berdiam diri. Dia ralit melihat Halimah di atas katil seperti ulat itu..

"AKU TANYA JAWAB LAA" tempiknya seperti mahu mencabar Azlin? padahal sudah kecut perut apabila melihat renungan mata Azlin.

"Hahhh.  Macam ni. Pertama sekali aku nak mengaku yang anak kau mati sebab aku bukan mak aku.  Kenapa kau asyik tuduh dia?  Kesian dia baru keluar dah jadi macam tu. Kau tak fikir?  Orang yang baru keluar dari hospital bahagia ni dia memang sembuh tp tak semua. Dia kena ada bimbingan lagi bila keluar. Tapi apa yang kau buat?  Nak mak aku jadi pembunuh lagi?" Azlin sudah tahu semua cerita tentang ibunya. Kini dia faham dia mempunyai genetik dari ibu dan mempunyai penyakit seperti ibunya. Yang baiknya penyakit dia tidak membahayakan dia tapi membahayakan orang lain. 

"Kau.. Kau kata apa??  Kenapa dengan anak aku?  Kau yang buat?  Kau yang tikam dia??  DASAR ANAK DAJAL KAU!!! " Halimah mengelupur ingin melepaskan diri. 

"HAHAHAHAHAHAH" Azlin ketawa. Dia seronok melihat Halimah mengelupur sebergitu.

"Wow seronoknya kau gelak" Azlin berenti ketawa. Dia melihat sekeliling siapa yang bercakap tadi?.  Matanya kembali berarah ke Halimah.

"Kau ada cakap apa-apa? " tanya Azlin kepada Halimah tetapi Halimah terlalu asyik dengan menjerit sahaja. 

"Kesian mak kita kena ikat. Akak jangan la ikat mak saya" Azlin terperanjat. Sosok tubuh seorang budak kecil dengan badan yang penuh darah berlari ke arah Halimah. 

"Berapa banyak lagi kau nak bunuh orang Azlin? " kemudiaannya muncul pula Aisyah dengan tangannya yang hancur dan badan yang penuh dengan tikaman.

Azlin berundur ke belakang. Mereka semua muncul. Mereka... Mereka orang yang dia bunuh. 

"PERGI!!!! "  Azlin mengeluarkan pisau dari poketnya. Dia menghala ke arah mereka yang dia keliru sama ada wujud atau tidak. 

"Kau sanggup tinggal aku dalam hutan. Kau tau tak aku sejuk?  Sudahlah kulit dan isi aku terpisah. Ermmm sedap ke daging aku??" kini Alia pula bersuara.  Soalan 'sedap ke daging' itu menarik perhatian mereka semua.

"A ah sedap ke??  Aku pun nak rasa la HAHAHA" mereka semua gelak. Azlin mengigil.  Apa semua ni??

"Alin tak rindu kami? " Aliff iaitu abang angkat kepada Azlin. Di sisinya ada mak dan abah iaitu puan Mai dan Encik Din. Masing-masing kepalanya terputus dari badan. Mereka mendekati Azlin. Azlin cepat-cepat menunding pisau ke arah keliarga Angkatnya.

"Dasar anak tak kenang budi"

"DIAM!!!!" Azlin menjerit.. 

"Hah!  Haritu hari jadi mak aku. Haishhh Aisyah abang mintak maaf ye tak dapat sambut bersama . Ouh yaa maaf bang Zalil sebab saya abang pula yang kena bunuh. ".  Seorang lelaki yang kepalanya hancur separuh itu merapati Abang Aisyah.

"Ini semua sebab perempuan ni.  Dia patut mati jeee!! " kata Ilya. Lisa di sebelah Ilya turut berkata Mati!  Mati!  Mati!  . Azlin memegang kepalanyaa. Dia menjerit sekuat hati.

Halimah yang mengelupur tadi hanya diam di atas katil. Azlin sudah kenapa?  Halimah melihat Azlin berjalan kehulur dan kehilir dengan memengang kepala. Mukanya penuh dengan perasaan marah.  Dia bercakap dengan siapa?.  Tiada siapa di dalam bilik melainkan dia dan si pembunuh anaknya itu. Betul sangkaan dia jika maknya gila sudah tentu anaknya gila. Dia akan mengambil kesempata.  Ini masanya dia menyelamatkan dirinya.

"Lin, aku rasa kau tak perasan. Aku ada tertinggal telefon aku dekat tempat kejadian. Walaupun video tu video kitaorng seksa kau tapi aku rasa boleh sahaja jadi bahan bukti yang kau bunuh kitaorang" Azlin baru teringat. Ye telefon Aisyah. Mesti polis sedang mencarinya sekarang. Azlin berjalan menghala ke arah tingkap. Dia selak langsir yang tergantung itu. Memang benar polis kini berada di hadapan rumahnya. Wajah ibunya kelihatan resah. Azlin menutup kembali langsir.

"Kau patut mati. Mati mati mati mati" mereka semua bersorak perkataan Mati. Bayang hitam yang selalu Azlin nampak dan selalu menghasutnya muncul di belakang mereka semua. Senyuman sinis diberikan kepada Azlin dan dia pergi meninggalkan Azlin. Azlin kembali memegang kepalanya. Tiba-tiba sahaja dia rasa sakit. Dia memukul kepalanya. Pergi! Pergi!!!  katanya tapi suara itu masih ada .. 

"DIAM AKU KATA DIAM!!!! ". Azlin berlari ke arah mereka dia menikam satu persatu. Darah merecik di seluruh tempat. Azlin ketawa..  Yee mati.

"Kau orang yang patut mati. Hahahahaha mati. Bukan aku tapi kau orang HAHAHAHA". Hampir dua minit dia menikam akhirnya di berhenti. Dia mengelap mukanya yang penuh darah itu. Dia ketawa. Ye korang patut mati hahahaha.

Keadaan bilik menjadi sunyi. Tiada suara yang berkata 'mati' lagi. Azlin terbaring. Kosong. Kipas yang berpusing itu ditenung.  Kenapa sunyi sangat??

Tiba-tiba dia rasa resah.  Mana mereka semua. Adakah tadi itu hanya khayalan. Cis!,  sudah agak itu khayalan semata-mata. Azlin kembali ketawa. Ye dia selamat. Mana ada orang mati hidup kembali

Tiba-tiba Bau hanyir menusuk hidungnya.  Dia memandang kekiri. Matanya bulat.. Ada sekujur tubuh yang terbaring di sebelahnya. Azlin terbagun dari baringan. Dia menarik bahu orang itu agar menghadapnya.

Tak!  Dia tak bunuh orang tua ni.  Tadi dia bunuh orang-orang tadi.  Tak mungkin.. Aku dah bunuh orang lagi???? Tak!!!!  TAK!!!!!.  aku menarik rambutnyaa.  Dia menjerit sekuat yang mungkin. Biar laa.  Biar orang dengar. Biar polis tangkap dia. Dia sudah penat dengan dunia ini.  Semuanya bohong. Semua yang ada dalam dunia ni semua tipu..  TIPU!!.  ARGHHHHHHHH!!!!!!!

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Rasa x puas hati pula dengan cerita ni hahahaha..  Ada apa2 soalan yg korng rasa sya x jelaskan??  Kecuali pasal keluarga Aris duk dlm hutan.hehehe. 

Vote

CANNIBAL (18++++) COMPLETEWhere stories live. Discover now