Puan Anita memasuki pejabat Inspektor Razim. Inspektor Razim yang ralit membuat kerja menggunakan lap top segera bagun dan mempelawa Puan Anita duduk.
"Apa hajat Puan kemari? " tanya Razim
"Esok saya nak daftar Azlin ke hospital saya. Azlin memang sah ada penyakit mental. Ingat lagi tak Wendigo Psychosis? "
"Hah ingat! Macam pesakit Puan dulu. Fatimah tak silap saya"
"Itu mak dia" terus Razim mengucap.
"Puan kita patut bunuh je kalau tidak belarutan penyakit tu. Bukan calang-calang" Puan Anita tidak menyangka kata-kata itu keluar dari mulut Razim.
"Kamu tu Inspektor kena ada otak yang berfikir secara bernas bukan berfikiran bodoh macam ini. Orang gila ni masih ada perasaan. Dia nak kasih sayang yang tidak memenuhi kemahuan dia. Tersiksa dari kecil bukan macam kau. Hujung kaki hingga hujung jari semuanya di manjakan. " inspektor Razim tersengih. Betul juga apa yang puan Anita cakap. Haish belajar tinggi-tinggi tetap bodoh. Razim.. Razim....
"Armmm jadi keputusan kelmari macam mana? " Razim sengaja menukar topic
" jwapan yang diberikan oleh Azlin memang jawapan lain dari fikiran normal.. " Anita mengeluarkan kertas
"Soalan pertama jawapan orang normal selalunya akan menjawab patah tangan, kaki kudung dan lain-lain tetapi Azlin menjawab mata buta, tangan hancur dan kaki terputus. seorang psikopat akan memikirkan jenis penyerangan macam apa yang dapat mengakibatkan mata, jari-jari tangan, maupun bagian tubuh yang lain untuk mendapatkan jenis penyiksaan dengan penderitaan yang lama dan menyakitkan.
""Soalan ke dua pula orang normal akan berfikir 'next target' dan mereka akan menyorok di dalam rumah. Tetapi bagi Azlin jawapannya 'next target' juga tapi... Dia akan keluar dari rumah kerana dia tahun dia akan jadi magsa seterusnya. "
"Ketiga.. Dia lebih memilih bunga putih dari merah darah kerana warna putih tidak menunjukkan sebarang emosi apa pun. manakala merah mempunyai emosi dan simbol kepada keberanian dan semangat "..
Inspektor Razim menganggukkan kepalanya sambil meneliti butiran kertas yang berada di tangannya.
"Ini mungkin salah satu faktor keturunan. Penyakit dia dapat dari maknya. Kalau dia kawin maknanya salah satu anaknya akan jadi seperti dia. Pihak atasan ada bagitahu saya dia terpaksa failkan kes ini sebagai manusia Cannibal pertama di Malaysia walaupun kita tahu yang pertama ialah maknya." Razim mengembalikan kertas soal selidik kepada Puan Anita semula. Tiba-tiba Razim teringat satu perkara.
"Puan , saya lupa satu perkara. Jika Azlin tidak sembuh dalam lima tahun , dia akan dikenakan hukuman gantung sampai mati"
*
*
*
*
*
*
*
*Ini kali pertama Azlin ke rumah sakit mental. Keadaan di sini tidak lah seperti yang dia jangka. Senyap dan harmoni. Tiada orang yang berlari sana sini, menjerit terlolong atau menangis meminta tolong. Mereka semua hanya duduk di katil bercakap seorang diri, termenung, ketawa dan segelintir bermain di halaman luar.
Azlin bagun dari katil. Dia melihat keluar dari tingkap. Mereka semua kelihatan gembira. Bermain dengan rakannya. Mengusik antara satu sama lain.
"Azlin". Panggil Puan Anita dari belakang. Azlin memalingkan mukanya ke arah Puan Anita. Azlin senyum kearahnya. Dia rasa tenang apabila melihat wajah Puan Anita yang dia sudah anggap sebagai ibunya walaupun tempoh mereka bertemu hanya beberapa minggu sahaja.
"Kalau nak pergi main dekat taman. Pergi je la. Mana tahu ada kawan yang boleh main. Sekejap lagi solat Zohor. Pergi dulu main" Azlin tersenyum gembira. Dia belari keluar dari bilik wad dan menuju ke taman.
"Lima tahun.. Tempoh yang sangat sekejap.. Fatimah dulu pun makan hampir belasan tahun. Inikan lima tahun. Tabah lah Azlin. " Puan Anita melihat Azlin sedang bermain di taman. Fizikal Azlin seperti orang nirmal tetapi sayang mentalnya bermasalah.
*
*
*
*
*
*Azlin sangat gembira. Dia bermain dengan rakan barunya yang jauh lebih baik dari sahabat yang lama. Dalam masa yang sama dia rasa seperti hidup di dunia yang lain. Dunia yang lain ini bagaikan syurga buatnya. Tiada masalah dan keganasan.
Azlin terbaring di atas rumput. Dia memandang ke langut yang biru. Segarnyaaa.. Sedang dia mengelamun tiba-tiba kakinya di sepak.
"Oi mamat.. Kau halang laluan kami" kata orang yang menyepak kakinya tadi. Azlin bagun dan memandang mereka semua. Bukan tadi mereka bermain- main dengan dia kenapa sekarang mereka cari pasal?.
"Hahhahhaahahahhahah" mereka gelak dengan sakan. Azlin jadi hairan kenapa pula dengan mereka ni? Nak kena ke? . Azlin geram. Dia mengenggam rumput dan mencabutnya sehingga putus. Emosi yang tenang tadi hilang entah kemana.
"Alaaa relax laaa.. 1.....2......3....... APRIL FOOLLLLLL. WUUUUUUUUUUU" setelah mereka semua menjerit 'April Fool' mereka langsung berlari ke sana dan sini. Azlin ketawa . Sekarang sudah bulan sepuluh. April Fool mendenya??? . Hahaha. Mudahnya kau rasa terancam Azlin.
"Kau kena ingat. Mereka semua otaknya tidak beres. Kawal marah kau. Kawal Azlin. Kalau mereka cari pasal pun jangan layan kerana mereka gila" Azlin mengingatkan dirinya.
*
*
*
*
*
*Entah apa yang merasuki mu hingga kau tega menghianatiku yang tulus mencintai ku. Bye
YOU ARE READING
CANNIBAL (18++++) COMPLETE
Mystery / ThrillerCOMPLETE!!!!! LET'S HIT THE VOTE.. N thank you. WARNING!!!! 18 tahun keatas. Jika ada sesuatu yang berlaku author tidak bertanggungjawab. Diberi maklum bahawa kandungan di dalam cerita ini tidak seharusnya dibaca dibawah umur 18 tahun. Ia menga...