Arisya POV
Dah dua hari Farish dengan Adib tak bertegur siapa. Kenapa eh? Perangai Farish pun berubah. Dia dah tak suka kacau aku. Kalau aku yang kacau dia, dia buat tak layan je. Lepas tu blahh. Yang aku nak ambil tahu pasal dia kenapa? Kesah apa aku. Bukannya aku mati kalau tak kena kacau dengan dia. Aman dunia. Tapi kenapa aku rasa macam keseorangan? Wahai hati dan perasaan ku ini, jangan lah kau buat perkara yang nonsense! Jangan buat aku jatuh hati dekat dia!
Malas aku nak dikirakan perkara yang tak mendatangkan manfaat ni. Baik aku pergi jalan-jalan dekat sini sementara aku ada di Kelate ni.
"Mimi ! Ooo Mimi!" mana Mimi ni? Dia pergi mana ni . Haihh pelik la. Aku pun cari di sekeliling rumah dan aku ternampak Mimi dengan.... Adib dekat taman sekitar rumah ni. Aik diorang buat apa dekat situ?? Muka pun serious semacam je. Ahh biar la. Belum sempat aku nak panggil Mimi, tiba-tiba aku terdengar perbualan diorang yang aku tak berapa nak berkenan ni!
"Mimi, kau jangan bagitahu dia pulak yang aku suka dia tau. Ye lah kau kan bff dia. Jangan bagitahu dia apa yang aku dah cakap dekat kau tadi." kata Adib kepada Mimi. What?!?!? Adib suka aku? Woii gila apa?!?
"Hmm yelah" kata Mimi. Adib!!! Kau dah lukakan hati kawan aku la sengal!!!
"Ok. Aku tahu aku boleh percayakan kau" kata Adib dengan gembira. Muka Mimi dah macam nak nangis je. Macam mana ni!?!! Macam mana aku nak berdepan dengan Mimi nanti!
"Dah lah aku nak masuk bilik" kata Mimi dengan sayu. Takpe-takpe nanti aku try pujuk dia. Eh? Tak boleh sebab nanti dia tahu yang aku tahu pasal Adib suka aku. Nanti dikatanya aku yang menggedik dengan Adib tu. Tak ke naya dibuatnya.Aku buat tak tahu je lah. Buat macam tak ada apa-apa berlaku.
****
Mimi POV
'Sakitnya hati aku!!! Apa yang dia suka sangat pasal Arisya tu! Memang la dia cantik tapi aku yang ada dekat depan dia ni apa? Buat macam aku ni tak wujud je! Kenapa asyik Arisya je yang yang dapat!' bentakku di dalam hati. Nasib baik la Adib je yang suka Arisya. Tapi kalau Arisya pun suka dia, memang nahas lah dia!
"Hai Mimi! Kau buat apa tu?" kata Arisya dengan gembira. Eh eh kau ni tak nampak ke aku ni tengah bad mood! Soalan Arisya aku tak jawab.
"Kau macam tak ok je?" tanya Arisya sekali lagi. Dia ni kan. Nasib baik bff aku. Kalau tak dah lama tapak kaki aku yang comel ni hinggap dekat muka dia yang comel jugak tu. Sempat lagi memuji! Tapi sekarang ni aku bengangpasal kau Arisya!
"Wey kau boleh keluar sekejap tak? Aku tak ada mood nak layan sesiapa sekarang ni" kataku dengan suara yang perlahan.
"Oo...ok then" kata Arisya lalu melangkah pergi dari bilik aku.
Sori la Arisya! Aku tengah tak ada mood ni. Harap kau faham. Adib!!?! Orang yang aku sayang lebih dari seorang abang. Daripada aku kecil lagi aku dah sayang dia. Tapi sekarang... dah tak ada harapan~
****
Arisya POV
Lepas daripada perbualan Mimi dengan Adib tu, seharian Mimi berkurung je di dalam biliknya. Kesian kawan aku ni. Adib!!! You're guilty in this problem! bentakku di dalam hati.
Boring la macam ni! Tak ada kawan nak wrestling! Tak ada kawan nak gelak sama macam orang gila! Tak ada segala-galanya lah! Eh ada Farish la dekat sofa ruang tamu tu!?!? Nak kacau dia la. hehe~
Aku jalan depan dia dan duduk di sebelah dia dan....
Bukkk!!!!
Satu bantal hinggap di muka dia!.Lagi-lagi dekat bantal tu aku dah letak bedak. Habis putih satu muka dia!
YOU ARE READING
Kedua Kalinya
Teen FictionBiasalah diri sendiri digelar Doktor Cinta padahal sekali pun tidak pernah bercinta. Itulah diri Arisya Qistina. Malangnya bukan saja dalam mencari percintaan, malah zaman persekolahannya juga sungguh malang. Tidak berhenti hanya disitu. Sedang men...