Di Restoran
Farish POV
"Dah sampai. Jom" kata ku dengan mesra.
"Weyh kau ni biar betul! Tak akan nak makan dekat sini. Nampak sangat restoran ni 5 bintang punya kan " kata Arisya dengan nada yang terkejut.
"Alah rileks la. Aku belanja. Sekali sekala" ni je lah peluang aku nak belanja dia. Bukan senang tahu?
"Ish kau ni! Aku tak percaya la kau nak belanja aku. Ni mesti kau ada apa-apa muslihat kan!?!?" kata Arisya sambil menudingkan jarinya tepat ke arah muka ku.
"Eh eh kau ni, mana ada la! Niat aku baik ni. Dah jom masuk" kata ku lalu menarik lengan bajunya.
"Kejap kejap. Kau bukan dah makan ke?" kata Arisya sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Nanti aku cerita dekat dalam. Sekarang ni kita masuk and makan dulu"
"O.okey lah" kata Arisya ragu-ragu. Kami pun berlalu masuk ke dalam restoran tersebut.
"Okey sekarang makanan dah order, so kau boleh cerita apa yang jadi tadi" kata Arisya sambil memandang tepat ke arahku.
"Macam ni cerita dia. Aku sebenarnya memang nak makan tadi tapi yang membuatkan aku tak lalu nak makan ialah Zafirah dan Zaharah" kata ku lalu diakhiri dengan keluhan yang panjang.
"Kenapa kau mengeluh? Bukannya kau sepatutnya gembira ke?" kata Arisya lalu memalingkan muka daripada ku.
"Kenapa aku suka pulak? Weyh perempuan macam tu bukan taste aku la" kata ku lalu memandang mukanya.
"Kenapa?? Diorangkan cantik. Free hair lagi. Biasanya kan lelaki ni suka yang..." belum sempat Arisya menyambung ayatnya, aku memotong.
"Arisya, please jangan fikir aku ni lelaki macam tu. Aku paling benci perempuan yang menggatal tak tentu pasal dengan orang yang baru kenal pulak tu. Aku tahu lah muka aku ni hensem macam Zizan tapi tak payah la nak ngorat aku. Padahal dah ada BF pun" memang betul pun apa yang aku cakap tu. Cakap apa?? Cakap yang aku ni hensem macam Zizan and diorang tu dah ada BF. Hari tu aku nampak diorang dengan dua orang lelaki ni, nampak macam anak orang kaya jugak la, mesra gila.
"Euww perasan dia tu hensem macam Zizan. But wait, kau cakap yang diorang tu dah ada BF? Mana kau tahu? Entah-entah itu abang dia ke?" Arisya ni kalau memang tak pernah percayakan aku.
"Betul apa aku ni hensem macam Zizan. Kau ingat kau seorang je ke yang minat dia? Yang pasal diorang tu aku nampak and aku dengar lagi diorang bahasakan diri sayang bagai" kata ku lalu membuat muka meluat apabila menceritakan tentang dua minah tu.
"Sibuk je nak tiru aku minat Zizan. Cuba kau cakap sikit macam mana kau punya ciri-ciri perempuan idaman" katanya.
Arisya POV
"Sibuk je nak tiru aku minat Zizan. Cuba kau cakap sikit macam mana kau punya ciri-ciri perempuan idaman" aku cuba untuk mengorek rahsia. Tapi kenapa aku rasa lega gila bila dapata tahu yang Farish benci diorang eh??
"Aku suka perempuan jenis yang simple but nice. Maksud aku, dia simple tapi nampak cantik luar dan dalam. Kalau nak tahu aku suka siapa, aku suka kacau orang tu" kata Farish dengan selamba. Eh dia cakap 'suka kacau' orang tu?? Tak akan la aku?? Aku ni pun jenis yang tak suka berfesyen sangat. Pergi kelas pun aku pakai seluar jeans, t-shirt dengan kardigan je. Ish aku ni berangan je lebih!!
"Senang cerita... kau la tu" sambung Farish. Dub dub dub...oh my!! My hearts is beating so fast!!
.........(no respon)
YOU ARE READING
Kedua Kalinya
Teen FictionBiasalah diri sendiri digelar Doktor Cinta padahal sekali pun tidak pernah bercinta. Itulah diri Arisya Qistina. Malangnya bukan saja dalam mencari percintaan, malah zaman persekolahannya juga sungguh malang. Tidak berhenti hanya disitu. Sedang men...