Bab 22

8.9K 348 0
                                    

Mimi POV

Masa kitorang bertiga berwechat tadi, Arisya cakap bakal suami dia tu di panggil Ayish. Nama dia tu lebih kurang.......Farish? Tak akan la dia! Lagipun nama Ayish tu panggilan je. Naluri aku kuat mengatakan yang Ayish tu Farish!! Maybe? Tak sure pun sebenarnya. Hehe..

Aku membuat keputusan untuk memberitahu Balqis tentang ni di wechat.

'Balqis!!'- Aku

'Iye! Kenapa kau tak cakap dekat group kita bertiga je?'- Balqis

'Ada benda penting aku nak bagitahu kau'- Aku

'Apa?'- Balqis

'Arisya kan kata yang bakal suami dia nama Ayish kan?'- Aku

'Aah. Kenapa? Kau kenal ke?'- Balqis

'Kenal sangat!! Kita bertiga kenal dia sangat!!'- Aku

'Kenal?? Aku kenal Afiq dengan Farish je la!'- Balqis

'Farish la maksud aku!'- Aku

'Haa!?!? Kau ni biar betul? Conferm Farish??'- Balqis

'Sebenarnya aku tak conferm lagi tapi aku rasa je lah yang dia tu Farish'- Aku

'Hek eleh kau! Cakap macam kau dah tahu. Kau ni terlalu fikir sangat pasal dia. Ramai la nama Farish. Lagipun kenapa Arisya nampak macam tak exited'- Balqis

'Betul juga. Arisya pun tak cakap apa dekat kita'- Aku

'Hmm kan? Okey la wey. Aku nak pergi makan ni. Daa!'- Balqis. Perbualan kami sampai di situ sahaja. Kenapa aku asyik fikir Farish je eh? Jangan buruk sangka yang aku ni fikir pasal Farish means suka! Aku dah ada Adib! Aku rasa macam di akan dengan Arisya juga.

****

Arisya POV

"Kau?? Kau buat apa dekat sini? Kau pecah masuk rumah ni eh?" tanyaku. Begitu terkejutnya apabila Farish berada di belakangku!!

"Aikk kau ni! Ni rumah aku la!" balas Farish.

"Mana...Ayish??" tanyaku. Aku pasti yang Farish ni bukan Ayish!! Tak mungkin Farish akan kahwin dengan aku.

"Aku la Ayish tu!" kata Farish.

"What!?!??!" jeritku sekuat-kuatnya. Tiba-tiba pandanganku makin gelap dan gelap.....

**********

'Aduhhh! Sakitnya kepala aku! Kenapa ni? Tadi aku mimpi je rupanya' bisikku di dalam hati. Dengan perlahan-lahan aku membuka mata ku dan ternampak ibu dan abah di depanku. Aku hanya tersenyum kepada mereka.

"Arisya okey tak ni! Kenapa tadi terjerit?" tanya ibu dalam keadaan risau.

"Sya jerit eh tadi? Mimpi ngeri je" kata ku untuk menenangkan mereka.

"Mimipi? Bila pula Sya tidur?" tanya ibu. Apa yang ibu cuba terangkan ni?? Bila aku tengok balik di sekeliling bilik ini, ianya cantik dan kemas sekali. Ni bukan bilik aku ni! Err jangan kata yang....

"Ni betul-betul berlaku ke ibu?" tanyaku yang masih dalam kebengongan.

"Iye. Tadi ibu, Mak Far, abah dan Ayah Is ada dekat luar. Tiba-tiba terdengar Arisya menjerit" terang abah. Aku dengan muka terkejut beruk melihat mereka berdua. Pintu bilik di buka dan

"Kau dah sedar Arisya?" tegur Farish. Aku hanya menutup mataku kerana masih tak percaya.

"Tak apa. Bagi Arisya ni berehat dulu" kata Mak Far. Lalu mereka semua keluar kecuali Farish. Melihat Farish yang makin mendekati aku, aku terus masuk ke dalam selimut.

Kedua KalinyaWhere stories live. Discover now