2. Kabus

7.3K 257 6
                                    

Gözümü alarmın sesiyle açtım. Mehmete döndüğümde hala uyumaya devam ediyordu.

"Mehmet" diyerek kocamı uyandırmaya çalıştım. Hicbir tepki vermedi.

"Mehmet hadi kalk işe geç kalacaksın." Diyerek tekrar uyandırmayı denedim.

Uyku sersemi gözlerini açtı.
"Saat kaç?" Diye sordu.

"Yediyi yirmi beş geçiyor."

"Tamam kalkıyorum." Diyerek yataktan kalktı.

Benimde kalkmama yardımcı oldu. Mehmet banyoya girdi bende
Üzerime düzgün şeyler giyinip odadan çıktım. Merdivenlerden inerken Arkamdan annem seslendi.

"Dur kızım birlikte inelim." Diyerek koluma girdi.

Tam Mutfağa girecekken Zeytin mutfaktan çıktı ve onunla burun buruna geldik. Bugün yüzünde ekstradan güller açıyordu.

"Günaydın." Diyerek bana geçmem için yol verdi.  Sesi de ne kadar mutlu olduğunu gösteriyordu.

"Günaydın." Diyerek mutfağa yöneldim ben. Kayınvalidemde Zeytinle konuşmaya başladı.

"Günaydın kızlar." Diyerek mutfağa girdim. Evimizde çalışan üç kız vardı. Hepsiyle de aram iyiydi. Beni ablaları olarak görüyorlar....

..

Mehmetin önüme boşalttıklarını kenara çektim. Patlamak üzereyim artık.

"O tabak bitecek güneş." Otoriter bir ses tonuyla.

"Doydum ben canım artık yiyemem." Dedim.

Kaşlarını çattı.

"Az yedin güneş. Hamilesin sen yediklerine dikkat etmen gerekiyor."

"Canım doydum ben acıkınca yine yerim. Sık sık acıkıyorum zaten biliyorsun."

"Güzelim kahvaltı önemli bir öğün. Aç ağzını." Diyerek çatalına batırdığı peyniri bana uzattı.

Bir peynire sonrada mehmete baktım. Masada Anne ve Babasının yanında böyle yapmaması gerektiğini daha önce söylemiştim sözde ona!

Mecburen ağzımı açtım. Zorla çiğnemeye başladım.

Emirin ve Annemin gülme sesi gelince ikisine döndüm. Zeytin hiç ses çıkarmıyordu. Bu arada babam erkenden işim var deyip çıktı yoksa onada rezil olacaktım.

Ağzımdakini  yutkundum...

Mehmet bu sefer zeytin uzattı.

Zeytini de ağzıma aldım.

"Hayatım bak emir tabağını bitirmemiş." Diyerek emiri gösterdim.

"Anne niye ispiyonluyorsun ya!!" (Emir)

"Bana gülünce iyiydi dimi!" Dedim alınmış gibi yaparak.

"Anne kızdın mı yoksa bana." Dedi üzülerek.

"Emir canım ben sana kızabilir mıyım. Şaka yaptım sadece." Diyerek oğlumu öptüm.

"Allah neşenizi hiç bozmasın yavrularım." ( Meliha Anne)

"Amin anne amin." (Mehmet)

"Amin." Dedim.

"Amin." (Emir)

Zeytinde sessiz bir şekilde "Amin" dedi.

"Ben kalkıyorum işe gitmem lazım. Size afiyet olsun." (Mehmet)

Benim kalkacağımı anlayınca tabağımı  gösterdi. "Güzelim sen yemeğini ye. Ben giderim." Dedi.

..

SERÇEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin