Hoofdstuk 3: Een gele eenhoorn?
Ik liep rond in het bos. Nee, niet als mens maar als weerwolf. Ik kon alles horen, alles zien, elke detail. Niets ontglipte me, zelfs niet de mieren die druk rondrenden op zoek naar voedsel. Zelfs niet de 2 vogels die vrolijk hun ochtend liedje zongen. Ik de bewaker, de heerser, het sterkste wezen die hier rondzwierf. “Wees daar niet zo zeker van.” Zei een stem dat ik niet kende, een stem gevuld met alleen maar minachting, geen greintje respect! Hoe durfde dit wezen mij zo aan te spreken. “Je bent niets vergeleken met mij, vieze hond! Niets, Niets, Niets …….”
IK werd bezweet wakker, en probeerde mijn ademhaling rustig te houden. ‘Wat was dat voor droom? Of nee nachtmerrie…’. Ik stapte uit bed en maakte me klaar. Na dat ik mezelf had omgekleed belde ik Lynn, om haar alles van gisteren te vertellen. IK voelde de vlinders terug in mijn buik komen, ik moest dit echt aan iemand kunnen vertellen! Anders ontploffen de vlinders en heb ik hoopje ontplofte vlinder in mijn buik. Niet bepaald aantrekkelijk…
De lijn ging 1x.. 2x…3x…4x....7x over voor Lynn opnam.
“serieus, Kelly je weet dat ik niet zo vroeg opsta als jou. Dit moet wel erg belangrijk zijn, anders kan je je leven goodbye zeggen.” Zei ze op een slaperige en lichtelijk geïriteerde manier.
“Oké, oké als je niet wilt weten wat er gister is gebeurt toen ik een jongen omverliep. Laat ik je wel gerust!” antwoorde ik sussend en grinnikend.
“Ga door,” zei ze geïntereseerd en wakkerder. In de tijd dat ik alles heb vertelt, en alle vragen heb beantwoord dat ze me vroeg. Was het al een uur verder, en begon ik honger te krijgen dus hingen we op. Ik loop naar de keuken om cornflakes met melk te eten als ontbijt. Ik hou er niet zo van om er 2 uur over te doen voor je iets kan eten. Op de kalender stond dat het maandag 5juli was.
Ik ben alleen thuis, Toon was (hoe kan je het raden) op zijn werk. En mam gaat s’ochtends helpen in de supermarkt in het dorp. Ze kan gewoon geen neen zeggen, maar daarom houden ook veel mensen van haar. Soms laat ze zich gebruiken en regelt Toon het dan. Hij is een goede man, alleen jeweetwel hij is gewoon een echte zakenman.
Om 9u ga ik de deur uit om te gaan joggen. Het gevoel om vrij te zijn trekt me aan, het is moeilijk uit te leggen. Als ik ren lijkt het of ik in mijn eigen wereld ben, waar niemand me zegt wat ik moet doen.
Pluspunt is ook dat als je nu een goede conditie hebt, kan je – als het nodig is – snel wegvluchten. Natuurlijk doe ik ook free running. Dat houdt in dat ik zowat overal over - opklim en afspring. De hele buurt is mijn speeltuin, en iedereen moet oppassen want ik stop voor niemand. Natuurlijk toeteren er soms auto’s als ik op het dak spring, en schreeuwen er mensen als ik over hun hoofd een salto maak. Maar niemand raakt gewond dus weet ik niet waar ze om zagen.
Wanneer ik genoeg krijg van het dorp, ren ik door naar het park. Ik kijk naar de lucht, het was een klare dag met een paar witte wolken. Met mijn hoofd in lucht ren ik door, niet bang om ergens tegen te lopen. Wanneer ik terug voor me uit kijk, is het landschap veranderd. Ik sta in een bos – wat raar was want ik wist niet dat er een bos was in mijn dorp, misschien een stuk of 30 bomen. Maar komop dat kan je geen bos noemen – , met een gezicht vol bewondering stap ik verder en dieper het bos in. Tot ik op een open plek kom, waar er rustig een bron ontspringt en zich een weg zoekt door de bomen. Aan de bron spoel ik mijn bezweette gezicht af, en drink ik wat. Tot ik opeens achter mij geritsel hoor. Met een ruk draai ik me om, in positie om snel weg te rennen voor het geval het een moordenaar met een bebloed mes is die op een gele eenhoorn rijd. Maar nee, ik zag geen glinsterend mes, of zwaard. Nog op mijn hoeden maar beter op mijn gemak bekijk ik de persoon die vanachter een boom komt. Mijn ogen gingen wijd open toen ik zag wie het was.
--------------------------------------
Ok dit was het dan Hoofdstuk 3 I hope you like it. Wie denk je dat er vanachter de boom komt???? :O en ik ga proberen om elke week een hoofdstuk te posten maar, als het examentijd is word dit ietsje moeilijker weetje :p.
Dit hoofdstuk is maarliefst 790 woorden lang... of kort, Ik weet het niet echt xd.
Nouja, vote, share idk maar laat zeker weten wat je ervan vindt, ik lees alle comments. En dit was het doeiii ^-^
JE LEEST
Nieuw begin
FantasyWie had ooit kunnen denken dat ik afstudeer! Ik heb mijn diploma gehaald en ben aan het nadenken over universiteiten, hoe ik verder mijn leven ga leven. Maar dan, op een dag verandert dat allemaal! Alles in mijn leven heeft opeens een andere draai...