الحلقة الخامسة

832 21 0
                                    

سامح : المفروض اني هستلم الشغل مع عادل من بكرا بس سمعت انه مسافر هو وعيلته يصيفوا في مرسى مطروح.

سهيلة : ياسلام حلو والله واحنا بقا هنصيف امتى؟!

سامح : يعني انتي عايزاني ابقا لسة مستلم الشغل و اقول للراجل معلشي اصل بنت عمتك عايزة تصيف الاول!.. انتي هبلة يا سهيلة ؟!..

سهيلة : هبلة ماشي يا سي سامح شكرا … شايفة يا ماما بنتك بتتهزق قدامك اهو علشان لما اشتكيلك منه تصدقيني…

منال : مانتي هبلة صحيح جوزك معاه حق اصبري شوية و بعدين لسة الصيف مخلصشي او نبقا ننزل انا وانتي يومين اسكندرية

سهيلة : اه طبعا يا سي سامح ساكت مهو الكلام جاي على هواك حماتك هتريحك من فسحتي و تفضى  انت بقا لشغلك .

سامح : هه بتقولي حاجة يا سهيلة ؟!..

سهيلة : لا دا انت سرحت بقا في حتة تانية خالص ..

سامح : لا بس مستغرب شوية !!..

منال :  من ايه يابني كفالله الشر ؟! هو دي حاجة غريبة اني اخد سهيلة و نصيف سوا؟!

سامح : لا ياطنط مش كدا خالص انتي لو عايزاها خديها من دلوقتي على طول هههههه؟!

سهيلة : كدا يا سامح بايعني كدا ماشي طيب شكرا .

سامح : ….

منال : ايه يابني سرحت تاني في ايه؟!

سامح : عادل قريبك دا غريب اوي في معاملة عياله يا طنط..

منال : قصدك ايه يابني ؟!

سهيلة : ليه بتقول كدا مهو عادي خالص اهو ؟!

سامح : سيف ابنه الاولاني مش حاسه انه زي اخواته واخد جنب كدا و مش بيلعب معاهم و كل ما يقف في حتة او يعمل اي حاجة  يبص على أبوه  كأنه بياخد موافقته او بيشوف هو غلط ولا صح... دا غير الي لمحته في رجله و هو طالع جري على اوضته بعد ما كنتي واقفة معاه يا سهيلة …

سهيلة : لمحت ايه ؟!!!

سامح : حرق في سمانة رجله كان باين و هو طالع  على السلم البنطلون بتاعه كان بيترفع …

منال انطربت كدا و لقلقت

منال : عادي يعني تلاقيه اتلسع في حاجة كل العيال بتحرق نفسها … الهبلة الي انت متجوزها دلقت على نفسها مياه مغلية مرة بتاعت مكرونة متاخدشي في بالك ..

سامح : لا يا طنط الحرق في مكان غريب صعب يكون لسع نفسه كدا دا حرق كبير و شكله قديم بس كبير …

سهيلة بصت لامها نظرة حزن و خوف مع بعض و منال كانت عيونها بتهرب بيها من عيون سهيلة  وردت و هي لسة ملقلقة

منال : احنا مالنا ما كل العيال بتنحرق متدقش يا سامح

طبعا سهيلة الوحيدة الي كانت حاسة بالذنب في القاعدة دي

هذا ليس ابنيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن