Večer prešiel ako mal. Daniel sa viac neukázal, čo budúceho ženícha Madlene trochu znepokojilo. Naopak, mladá barónka sa zabávala, hoci to bolo predstierané. Tancovala, zhovárala a smiala sa s ostatnými. Z očí ale nespúšťala, Setha, Louisa a svojho asi ženícha.
Nakoniec ale nemala možnosť dôkladne sa povypytovať Louisa na jeho náhly návrh manželstva, nemohla sa dostať k tajomnému mužovi s tepanou záštitou.
Nadránom sa všetci začali rozchádzať domov, vzácni hostia a pobrali do svojich sídel a kaštieľov. Barón Rosco navrhol Louisovi aby ostal u nich, no tento odmietol, letmo pozdravil Madlene a odišiel s ostatnými. Seth sa vytratil rovnako nebadane, akurát svojimi očami jej dal najavo svoju náklonnosť.
„Dnes to neprebehlo, ako som čakala," zahundrala, keď jej slúžky pomáhali z šiat.
„Nie ste rada, že oznámili vaše zásnuby?" spýtala sa komorná, ktorá ju začula.
„Ó,veľmi," uškrnula sa neveselo.
„Nebojte sa, slečna. Ak sa vydáte, Luca pôjde s vami."
„Ak sa vydám... Ďakujem, ďalej to zvládnem sama," povedala a dovolila im odísť. Ľahla si na znak do postele, oči upierala do stropu. Musí ísť za Žobrákom, on vie, čo sa stalo. Prevalila sa nabok, zavrela oči a nechala sa odviesť spánkom preč, od všetkých starostí.
Zobudila sa napoludnie. Všade bolo ticho, okrem služobníctva ešte každý vyspával. Rýchlo sa obliekla, zbehla s jasným cieľom do otcovej pracovne. Potichu zavrela dvere, dala sa do prehľadávania stolu. Keď sa otvorili dvere, rýchlo sa hodila na zem.
„Madlene?"začula známy hlas. Vystrčila hlavu. Luca blúdil očami po miestnosti.
„Panebože, Luca! Nezakrádaj sa tak! Myslela som si, že si otec," usmiala sa a postavila. Opatrne prezerala listiny. Jej komorník sa k nej pridal, nechápal, čo to do nej vošlo.
„Čo tu robíš?"
„Hľadám list, ktorý poslal môj snúbenec. Musel niečo poslať!"
„Načo ti to bude?"
„Mala by som vedieť jeho meno."
„To nie je všetko, že mám pravdu."
Madlene neodvetila, našla čo hľadala. Skutočne jej otcovi poslal list. Gŕof Navare. Pozrela na adresu. Býval v meste, vo veľmi luxusnom hostinci. Asi by bol najvyšší čas, porozprávať sa s ním.
„Drahý môj, dnes ma budeš sprevádzať na prechádzke," pozrela na Lucu.
„A kam by si chcela?"
„To bude prekvapenie."
„Mám informovať kapitána?"
„Nie, bude to priateľská návšteva...Alebo, mohol by si požiadať Graya a chlapcov, či by mi nerobili gardé. Nech prídu na námestie o hodinu. Upravení."
Luca nechápal, no barónka mu to nechcela vysvetliť. Iba sa šibalsky usmievala. Spolu nepozorovane vyšli z pracovne, Madlene sa šla prezliecť do pekných šiat. Luca to bral ako niečo oficiálne, preto urobil to isté. Medzitým poslal jedného pomocníka z kuchyne, aby našiel vyžiadaných ľudí.
O hodinu nastúpili do koča, ktorý ich odviezol sa do mesta. Kapitán Bach ich vyprevadil zamračeným pohľadom, ale nechal to tak. Dúfal, že slečna sa vráti skôr, ako sa zobudia urodzení rodičia.
Tam ich už čakal Edmure, Phillip a Gray. A samozrejme Seth. Boli oblečení podľa žiadosti slečny. Keď sa zvítali, prešli k tomu, načo ich potrebuje.
ESTÁS LEYENDO
Barónka
Ficción históricaMadlene je dcérou baróna, no napriek tomu nemieni sedieť doma. Namiesto vyšívania a čítania kníh radšej behá po meste. To je dôvodom, prečo sa dostáva do častých problémov. Keď unesú jej priateľku Alicu, nechce to nechať tak. Pomôže jej utiecť, ale...