11

253 25 0
                                    


Ich hlavný majster a dozorca v jednej osobe nebol veľmi nadšený, že Gray i Seth stoja a nič nerobia. Seth mal už byť dávno hore na kostre domu a pracovať. Raz ho nechal odísť, znovu to nepovolí.

Nahnevane sa k nim blížil, a keďže boli takí zabratí do rozhovoru, že si ho ani nevšimli. Keď okato zakašľal, obrátili sa na neho. Boli akýsi rozrušení.

„Seth, mal si dávno pracovať! Takto ti to strhnem z výplaty!" zahučal hrubým hlasom. „A ty, Gray, keď nemáš čo na práci neznamená to, že tu môžeš obsmŕdať!"

„Prepáčte, majster. Len riešime rodinné záležitosti," ozval sa Gray s neistým úsmevom.

„Teraz?" neveril im.

„Teraz," odvetil Seth. „Prepáčte, ale budem musieť ísť."

Starší chlap na neho vypúlil oči ako kapor.

„Neprovokujte ma, mládenci! Akosi si to predstavujete?! Odchádzať uprostred šichty!"

Seth mu nepovedal nič, len mykol plecom. Vedel, že takto si môže sebe a Grayovi spraviť zlé meno, ale nepáčilo sa mu, že Madlene odišla bez jediného slova. Ešte k tomu s cudzím chlapom.

„Majster, preháňate to!" zasmial sa Gray, aby odľahčil situáciu. Ale to nemal robiť. Chlap sa na neho pozrel s plameňmi v očiach.

„Preháňam to?! Buď okamžite Seth pôjde pracovať alebo sa to dozvie pán Moore! Sami sa rozhodnite!"

Gray so Sethom sa na seba pozreli.

„Zbytočne tu strácame čas..." začal Seth. Nedokončil však, pretože pri nich zastavil honosný koč. Trojica sa prekvapene obzrela.

Vystúpila z nich Beatrix Basgon. Mala na sebe ľahké cestovné šaty, očividne niekde bola na návšteve v blízkom meste. Alebo nie.

„Ach, čo som sa vás nahľadala, pán Lumieré!" zvolala a kráčala k nim. Majster nechápal. Pozrel najprv na Graya a potom na Setha. Obaja sa tvárili rovnako spýtavo.

„Slečna barónka, ktorého ste hľadali?" ozval sa majster, očividne sa upokojil. Pozrela na neho povýšenecky.

„Samozrejme, staršieho," povedala s miernym úsmevom. „Vy ste jeho..." hľadala správne slová.

„Peter Jack. Majster, " predstavil sa a uklonil. Mávla nad tým rukou.

„V poriadku, poriadku! Potrebujem pána Lumiéra. Odchádza so mnou!"

Majster pretiahol tvár.

„A- ako? Prepáčte, ale on musí pracovať!"

Beatrix sa pokazila nálada. Vytrčila ruku pred seba. Sluha sa pohol do koča, rýchlo z neho niečo vytiahol a podišiel k pani. Do ruky jej vložil malý zamatový meštek.

„To máte za problémy. Dnes pána Lumiéra nečakajte!"

Jack sa na ňu díval ako na zjavenie. Práve by týmto vyplatila polovicu jeho mužov. Rýchlo sa po neho načiahol.

„Skvelé!" zvolala s očividne lepšou náladou. Mala rada, ak jej neodporovali. Zvrtla sa a kráčala späť ku koču.

„Prosím, tadiaľto!" ozval sa sluha pri Sethovi, ukázal mu rukou otvorené dvere, ktoré na neho čakali.

„Nikam nejdem," povedal pokojne. „Gray, priveď náš voz."

Brat sa uškrnul a odbehol. Sluha postával s naďalej zdvihnutou rukou. Ak sa tento nepohne, pani sa vybúri na ňom.

BarónkaWhere stories live. Discover now