Buli

160 26 8
                                    


~OLIVER~

  - Os pisiforme - kapta rám a tekintetét Ignis. 

  - Borsócsont* - vágtam rá gondolkodás nélkül. - Coarctatio aortae? 

  - Aortaszűkület. Tebain** összegképlete? 

  - Cé 19 há 21 en o 8. 

  - En o 3, de egyébként stimmelt - bólintott a vörös hajú lány. - Coronariasclerosis? 

  - Koszorúér-elmeszesedé- 

  - Menjetek már máshova tanulni! - csattant fel Sera hirtelen, s türelmetlen mozdulattal a padlóra csapta az egész idáig kezében tartott sakk-szabálykönyvet. - Nektek nincs szobátok?!

  Amekkora lelkesedéssel töltött el minket a figura megtalálásának gondolata, olyan hamar ébredtünk rá, hogy semmit nem tudunk kezdeni az új infókkal. A csapat három tagja ebbe békésen belenyugodott, s nekiállt készülni a Damoklész kardjaként fejünk felett lebegő vizsgákra - még Darius kezében is láttam egyszer könyvet! -, egyikünk azonban nem bírta lenyelni, hogy ez egyszer vakvágányra futottunk: házi detektívünk közel egy hónapja bújta a legkülönfélébb sakkal és táblajátékokkal kapcsolatos szakirodalmakat, sőt, ha jól tudom, még egy szimultán versenyt is megnyert valamelyik hétvégén.  

  - Ha már itt tartunk, te is elkezdhetnéd lassan kinyitogatni a könyveid, és nem csak ágytámasznak használni őket - emelte fel a fejét a párnáról Darius. - Én nem falazok neked otthon, ha megbuksz. 

  - Sokkal hasznosabb úgy beülni egy megmérettetésre, hogy az ember csak a hosszú távú memóriájára hagyatkozik, ami nekem hibátlan, ergo nincs miért izgulnom. Téma lezárva. 

  A szobatársam csak a szemét forgatta, de kivételesen nem szállt vitába a húgával. 

  - Apropó, ma este lesz a buli, nem? Annál a Veronica akárkinél - kapta fel a fejét Ignis. 

  - Altomare - pontosítottam arcomon halovány mosollyal. Mióta az alagsorban megtaláltuk azt a sakkfigurát, nem beszéltem sokat a lánnyal a hirtelen nyakamba szakadó teendők miatt; vártam ezt az estét, ahol végre talán egy kicsit több időnk lesz ismerkedni. - És igen, ma tartja. 

  - Hányas szoba? 

  - 202-es. Este nyolckor kezdődik. 

  - Akkor fél tízkor elég lesz beállítanom - tervezett a lány, elnyúlva az ágyon, amit azóta kisajátított. - Minden parti akkor indul be igazán. 

  - Viszont a készülődésre biztos sok időt szánsz majd, úgyhogy akár el is kezdhetnéd - vetette közbe Sera, s a könyvet egy pillanatra sem eresztve lejjebb kitárta a szobája ajtaját, jelezvén mindenki számára, aki képtelen befogni, hogy kívül tágasabb. 

  - Valamiről megfeledkeztél. 

  - Ja, persze. Jó szórakozást. 

  - Te is megígérted, hogy eljössz! - emlékeztette Ignis a sötét hajú lányt, aki erre csupán a szemét forgatta. 

  - Úgy érted, te megígérted, hogy elmegyek? 

  - Részletkérdés - vonogatta a vállát a másik. - A lényeg az, hogy ott leszel. 

  - Nem érek rá, ügyet oldok. 

  - Megesküdtél, hogy megpróbálsz szocializálódni - mutatott rá Darius, száját kárörvendő mosolyra húzva. - Mi sem jobb alkalom erre, mint egy év végi buli? 

  - Nem a cigaretta a koporsószög, hanem egy testvér - mormogta Sera az orra alatt, amivel azért valahol mélyen egyet tudtam érteni; akármennyi próbáltam is megsemmisíteni valamennyit, még mindig fotók tanúskodtak arról a gyalázatos korszakról, mikor a nővérem kiskorában kihasználva a tehetetlenségemet engem öltöztetett fel babának a teadélutánjaihoz. A kínos emlék ellenére elmosolyodtam; ha minden igaz, karácsonyra most ő is hazajön. Alig várom, hogy végre lássam! 

Schachspiel - Sherlock 2. generationWhere stories live. Discover now