Çiçek ÖNCÜ
Korku dolu gözlerle babama bakarken ne cevap vereceğimi bilmedim.
Babam bunu nasıl öğrenmişti?
Kulaklarım korku ve panikle uğuldarken kısa bir an anneme baktım. Çaresiz gözlerle bana bakıyordu. O an onunda benimle beraber öğrendiğini anladım.
Annem ben gelmeden önce babamın bildiğini bilseydi kesin müdahale ederdi. Bakışlarımı tekrar babama çevirdiğimde hala gözlerini ayırmadan bana baktığını gördüm.
Şimdi o adlandıramadığım duyguyu iliklerime kadar hissediyordum. Babam bana hayal kırıklığıyla bakıyordu.
Gözlerim dolmaya başlarken;
"Baba b-ben..." Dedim ama devamını getiremedim.
Babam bana aynı şekilde bakarken korkum beni ele geçirmeye başladı. Babamın vereceği tepkiyi kestiremeyen beynim bedenimin titremesine sebep olurken başımı eğdim.
"Kaldır kafanı. Benim kızım kimsenin, babasının bile karşısında başını eğmez!" Babamın sözleri ile cesaretimi toplayıp bir kez daha ona baktım.
Belki bana öfkeyle baksaydı ya da bağırıp çağırsaydı bu kadar korkmazdım. Ama 25 yıllık ömrümde ilk kez bana hayal kırıklığıyla bakan gözleri kalbimin sıkışmasına sebep oluyordu.
"Neden söylemedin Çiçek?"
"Baba ben." Bir kez daha sustum.
Ne diyecektim ki? Nasıl savunacaktım kendimi? Hangi açıklama babamın gözlerindeki o duyguyu alıp götürürdü?
"Kimler biliyor ilişkinizi?" Sorusu gözlerimi kaçırdım.
Sanırım babam hariç herkes biliyordu. Kalbim korkuyla titrerken dudağımı kemirdim.
"Haluk..."
"Kızımla konuşuyorum Bahar." Babam annemin sözünü kestiğinde başımı eğdim.
İlk kez babamın annemi dinlemediğine şahit oluyordum.
"Abim, annem ve Selim'in ailesi biliyor." Fısıltıya benzer sesimle verdiğim cevaptan sonra derin bir sessizlik oldu.
Bu sessizlik öylesine uzun sürdü ki beni duymadığını düşünüp babama baktım. Gözlerindeki hayal kırıklığı daha da büyümüştü.
Gözümden akan yaşlara engel olamazken ağzımdan çıkmak isteyen hıçkırığımı dudağımı ısırarak bastırdım.
"Öğrendiğimden beri düşünüyorum ve sana hak veriyorum kızım. Elbette ki karşındaki adamdan emin olmadan bana söyleyemezdin.
Ama yaklaşık 4-5 aydır berabermişsiniz. Neden bunca zaman söylemedin Çiçek? Ben bunu Hayriye teyzeden mi öğrenecektim?" Babamın sözleri ile gözlerimi yumdum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tatlı Sevdam
Dla nastolatkówGümbet mahallesinde yeni bir güne haberci olarak doğan güneş ile Çiçek tatlı uykusundan uyandı. Her zamankinde farklı bir gün olmadığını düşünerek yatağından kalkarken hayatın onun için neler hazırladığından bir haberdi. *** İşi için geldiği yerde h...