26. kapitola

485 25 0
                                    

Porozprávať sa so Samom o samote, bez prítomností Deana alebo kohokoľvek iného z tejto charitatívnej akcie, sa mi zdalo nemožné. Sam sa totiž neustále s niekým rozprával a ja som zase bola stále s Deanom. Neodišiel odo mňa ani na pár sekúnd.

Povedala som si, že trpezlivosť ruže prináša a tak som čakala. Po polhodine sa mi konečne naskytla vhodná príležitosť.

Dean sa šiel prejsť na čerstvý vzduch, pričom volal aj mňa, no vyhovorila som sa na tenké šaty a na to, že mi v nich vonku bude pravdepodobne zima. Uveril mi a odišiel sám. Pred odchodom ma ešte uistil, že sa hneď vráti.

Na nič som nečakala a rozhodla som sa, že teraz pôjdem vyhľadať jeho mladšieho brata, ktorého som neskôr našla v kuchyni, ako sa rozpráva s jednou čašníčkou.

„Sam?" zavolala som na neho a menovaný sa otočil.

Ešte dal tej čašníčke posledné inštrukcie a vybral sa za mnou.

„Áno?" usmial sa.

„Môžem s tebou na chvíľku hovoriť?" prosebne som sa na neho zadívala. „Osamote," dodala som ešte.

Sam pochopil a čašníčku, ktorá začala umývať riad, poslal slušne preč.

„Deje sa niečo?" zneistel.

„Hovoríte si s Deanom všetko?"

Zvolila som taktiku: nechodiť okolo horúcej kaše a rovno sa pýtať.

„Prečo sa pýtaš?" nechápal.

Oprel sa o kuchynskú linku a zadíval sa mi hlboko do očí, akoby z nich chcel vyčítať, o čo mi ide.

„Dean mi už dlhú dobu niečo tají," povzdychla som si. „Je unavujúce tváriť sa, že je všetko v poriadku, keď viem, že nie je."

„Tak v tomto ti ja nepomôžem," uhol pohľadom a mne došlo, že mi klame.

„Sam, prosím. Musím vedieť, čo sa deje. Dean to predo mnou tají a tak som si myslela, že by si možno mohol niečo povedať alebo len naznačiť ty."

„Ja-„ začal, no bol prerušený.

„Mala by to vedieť," ozval sa za nami ženský hlas.

Obaja sme sa za tým hlasom otočili. Ruby.

„Sľúbili sme, že sa do toho nebudeme miešať," povedal Sam a prešiel až ku svojej manželke.

Chytil ju za ruku a venoval mi smutný pohľad.

„Musí ti o tom povedať Dean, prepáč."

Ruby svoju ruku prudko vytrhla z jeho zovretia.

„Veľmi dobre vieš, aký je Dean tvrdohlavý...nikdy jej to sám od seba nepovie," rozčúlila sa. „Chceš, aby sa aj naďalej kvôli tvojmu bratovi tak trápila?"

Sam nad jej slovami naozaj premýšľal a ja som dúfala v to, že mi to konečne povie.

„Dobre," vzdal to. „Poviem ti to."

----------

„Prečo mi to celý čas tajil?"

So Samom sme sedeli v kuchyni. Boli sme sami, Ruby šla vyhľadať Deana a sľúbila nám, že sa ho pokúsi nejako zamestnať, kým mi Sam všetko nepovie.

To, čo mi Sam povedal bolo...bolestivé.

„Veľmi sa bál toho, ako by si mohla zareagovať," mykol plecami.

„Myslíš, že je to veľmi vážne? Vyhodia ho? Kvôli mne?" zlomil sa mi hlas a do očí sa mi začali tlačiť slzy.

Dean predo mnou tajil problémy, ktoré mal v práci. Profesori sa mu vyhrážali, že ho vyhodia z univerzity. Niekoľko týždňov bol vkuse pod veľmi silným tlakom. 

Hrozilo mu, že ho kvôli mne vyhodia a on mi o ničom nepovedal ani slovo? Bolo mi ho ľúto, no zároveň som bola veľmi nahnevaná. Nechcela som, aby prišiel o prácu.

„Podľa toho, čo mi povedal pred pár dňami...no, je to veľmi vážne," zamračil sa. „Nedokážem pochopiť, prečo sa proti nemu postavilo toľko profesorov. Veď o nič vážne nejde. Obaja ste dospelí, tak nechápem, prečo to všetci tak preháňajú."

„Mal mi o tom povedať," fňukla som a Sam prikývol.

„Už od začiatku som mu hovoril, že ti to nemá tajiť a má byť k tebe úprimný."

„Sammy?"

A bolo to tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

A bolo to tu. Dean nás prichytil.

UnbreakableWhere stories live. Discover now