"mama nak saman budak perempuan tu! Ada pulak sedap-sedap buat dekat anak orang! Mak bapak dia tak ajar ke?! " Taeyeon membebel di dalam kereta selepas mengambil Hyuna dari sekolah.
Jonghyun cuba menenangkan Taeyeon . Di seat belakang , Taehyung mengusap kepala Hyuna diatas ribanya.
"adik, sakit lagi ke perut tu? " Taehyung menyoal dengan prihatin. Hyuna hanya mengangguk, dia tiada mood nak bercakap.
Situasi di dalam kereta senyap sehinggalah mereka pulang ke rumah .
━ ━ ━ ━ ━ ✧ ━ ━ ━ ━ ━
8.30 pm
"adik, budak Hyunjin tu kacau kau lagi ke?" Taehyung duduk di birai katil .
"entahlah. Tapi dialah orang pertama yang datang lawat adik." Hyuna memandang syiling.
"anyway adik ada problem ke dengan Ryujin tu? Sampaikan dia pukul adik"
Taehyung mengubah topik.Hyuna mengeluh, " adik tak buat apapun dekat dia, tapi dia tu perampas! Dia orang ketiga dalam hubungan adik dengan Hyunjin. Hyunjin pula layan je perangai si Ryujin tu. Girlfriend mana tak geram kalau ada orang cantas bf dia" ujarnya dengan nada tak puas hati.
Taehyung mengusap lembut rambut panjang adiknya.
"sekarang ni adik move on jelah dengan Hyunjin tu. Kang tak pasal-pasal pulak adik kena lebih teruk. Bagi abang , perempuan macam Ryujin tu psiko! "
Hyuna mengangguk setuju dengan kata-kata abangnya. Mata Hyuna mula terasa berat .
"abang , Hyuna nak tidur ni. Guudnite" ujar Hyuna dan menutup mata.
Taehyung tersenyum kecil dan mencium ubun-ubun Hyuna sebelum keluar dari bilik adiknya.
━ ━ ━ ━ ━ ✧ ━ ━ ━ ━ ━
Keesokannya , awal-awal lagi Casper dan Rose menunggu Hyuna di pintu pagar rumah Hyuna.
"amboii, kemain tunggu aku kat depan rumah" ujar Hyuna . Mereka bertiga berbual sambil berjalan menuju ke sekolah.
"ehh mestilah , kalau Ryujin kacau kau senang aku nak karate dia. Kan Jaehyun? " Rose menyiku lengan Jaehyun .
"eleh, karate konon. Badan macam tengkorak kat makmal sains, tapi acah body kuat macam cikgu Jongkook." Hyuna dan Casper ketawa. Rose pula muka dia dah berubah masam mencuka.
"kurang ajar lo, tanak kawan! " ujar Rose dan segera meninggalkan Hyuna dan Jaehyun di belakang.
"HEYY TUNGGULAH KITA ORANG! " Hyuna menjerit dan sambung ketawa dengan Casper. Mereka berdua mengejar Rose yang berada di hadapan.
•
•
•
t b c
YOU ARE READING
❝ 𝑲𝒆𝒕𝒖𝒂 𝑷𝒆𝒏𝒈𝒂𝒘𝒂𝒔 𝑺𝒖𝒌𝒂 𝑨𝒌𝒖?! ❞ ¦ S² 〚✓〛
Romance❝Aku nak kita bahagia macam dulu❞ -ˋˏ✄┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ 〚 Make sure to read KPSA S1 first! 〛 ©cloudyhongwon 2020