"bonjour, bienvenue à Paris"
Perjalanan dari Seoul ke Paris mengambil 11jam 55minit menjadi berbaloi sebaik sahaja kaki Hyunjin menjejakkan kaki di rumah mak ayah dia dan disambut baik oleh pelayan-pelayan di rumah tersebut.
"Selamat datang, tuan muda" salah seorang butler menunduk dengan penuh hormat . Bong So-jil, atau dipanggil pakcik So ialah seorang butler yang tertua disini kerana umurnya yang mencecah 64 tahun.
"Pakcik So, mana mummy dan daddy?"
Hyunjin memerhati sekeliling. Dihadapan rumah mempunyai taman seperti di negara jepun, tetapi dalaman rumah ni ala-ala British.
"Puan Minye pergi berkebun di belakang rumah manakala Tuan Ji Hoo pergi meeting"
Hyunjin terpaku.
'berkebun? Sebelum ni tak pernah pun orang tua tu berkebun. Dulu asyik fikir pasal harta ja' — luahan hati Hyunjin
Hyunjin hanya mengangguk dan berlalu pergi ke belakang rumah. Letih woo, sebab rumah agam ni besar.
Selepas 30 minit berjalan kaki ke belakang rumah, Hyunjin sekali lagi terkejut melihat taman botani yang besar dan luas. Serta dikilelilingi pagar jejaring .
Hyunjin meredah taman botani yang dipenuhi dengan pokok-pokok bunga dan buah-buahan sehinggalah dia ternampak dua figura, salah seorang dari mereka adalah wanita dalam umur 20-an manakala sorang lagi kelihatan tua.
Hyunjin mendekati mereka dan memang sah, mak Hyunjin bersama dengan seorang maid yang jadi peneman Puan Minye. Mereka berdua tidak sedar kehadiran Hyunjin.
"Mummy?"
Tangan Puan Minye yang tengah petik bunga terhenti. Perempuan disebelah Puan Minye juga berpaling namun selepas itu hilang entah ke mana. Mungkin taknak ganggu moment Hyunjin dan Puan Minye yang 10 tahun tak berjumpa.
"H-hyunjin" ujar Puan Minye. Mata tua itu berair dan jatuh jua apabila dia memeluk anak sulungnya. Hyuniin membalas pelukan si ibu.
"Maafkan mummy Hyunjin, mummy sibuk kejar harta dunia sampai abaikan anak-anak mummy" Puan Minye menangis kuat dan mencium seluruh muka Hyunjin. Hyunjin juga menangis, sedih melihat ibunya semakin lama semakin tua.
━ ━ ━ ━ ━ ✧ ━ ━ ━ ━ ━
Selepas drama tangisan, Puan Minhye mengajak Hyunjin duduk di dalam satu ruangan yang juga penuh dengan pokok-pokok. Dekat atas meja juga sudah disediakan teh dan kek mulberry.
"Hyunjin, adik mana?""adik balik asrama" Hyunjin menyentuh sedikit kek mulberry hasil air tangan Puan Minhye.
Puan Minhye mengangguk sambil menghirup teh. Tiba-tiba maid yang sama datang untuk memberitahu sesuatu.
"Puan, Encik Tae dah datang."
"haa suruh dia datang sini . Tolong saya dan awak sekali berkebun"
"baik puan" ujar maid itu dan berlalu pergi.
Puan Minhye meneruskan minum teh macam biasa. Hyunjin menunjukkan muka sangsi.
"Mummy, siapa Encik Tae?"
"Dia orang kanan daddy . Bagus budak tu, selalu tolong mummy" Puan Minhye memuji Encik Tae dengan nada bangga.
Hyunjin hanya buat endah tak endah. Tiba-tiba seorang lelaki yang lengkap berpakaian suit, datang mendekati mereka.
"Selamat pagi, Puan" ujarnya dengan senyuman. Sebaik sahaja mata lelaki itu bertembung dengan Hyunjin, kedua-duanya menayangkan muka terkejut.
"kamu berdua ni dah kenapa?" Puan Minhye memandang anaknya dan Encik Tae silih berganti. Encik Tae berdehem.
"Puan, izinkan saya bercakap dengan dia"
"ouh, okay silakan" Puan Minhye tidak menghiraukan mereka berdua dan menikmati masa minum tehnya.
Encik T— AKU GUNA TAEHYUNG JELA. Taehyung menarik Hyunjin jauh dari Puan Minhye. Dia memerhati sekeliling, kot-kot ada yang jenis sibuk jaga tepi kain orang ke apa ann
"tak hyung ni dah kenapa? Macam mana hyung sebagai mafia terbesar bekerja jadi orang kanan daddy? Irene unnie mana?" bertubi-tubi dikeluarkan dari mulut Hyunjin. Taehyung membuat bunyi 'shh'sambil buat muka gelabah.
"Irene unnie okay, dia dah jadi bini hyung and dia mengandung dua bulan" Hyunjin pula terkejut."siyes la hyung ?! Tahniahhhh" Taehyung tersenyum tawar.
"Thanks. Anyway this is just a business things, man" Taehyung mengenyitkan mata. Hyunjin membuat muka geli.
"Hyuna macam mana?"
"Dia..dia masuk universiti dekat sini. Hyunjin tak tahu apa-apa langsung tentang dia. Dia sihat ke tak—"
Taehyung meletakkan satu jari pada mulut Hyunjin .
"Dia ada dekat sini?!" Taehyung teruja dan gembira melompat sambil menangis. K aku dah taktau dah—
"Aik? Takkan hyung tak tau kot??"
"I can't contact her. Any news about her i didn't know either" Taehyung mengangkat kedua belah bahu.
"Well kalau macam tu, hyung tulislah dekat note ni. Nanti Hyunjin bagi dekat dia kalau Hyunjin jumpa dia" Hyunjin menyerahkan Iphonenya kepada Taehyung.
"okay, well i hope you can see her soon"
"thanks, hyung"
•
•
•
t b c
YOU ARE READING
❝ 𝑲𝒆𝒕𝒖𝒂 𝑷𝒆𝒏𝒈𝒂𝒘𝒂𝒔 𝑺𝒖𝒌𝒂 𝑨𝒌𝒖?! ❞ ¦ S² 〚✓〛
Romance❝Aku nak kita bahagia macam dulu❞ -ˋˏ✄┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ 〚 Make sure to read KPSA S1 first! 〛 ©cloudyhongwon 2020