"Good Morning" Irene masuk ke dalam dan berikan senyuman kepada Hyuna. Hyuna langsung tidak memandang Irene dan hanya menoleh ke kiri.
Senyuman di bibir Irene mengendur. Dia cuba sentuh tangan Hyuna, namun ditepis.
"kau nak apa datang sini?" dengan kasar Hyuna menyoal.
"kakak nak bagi kad jemputan perkahwinan kitaorang. Hyuna datanglah dengan-" kad yang berada di tangan Hyuna dilemparnya ke lantai.
"AKU TAKDE MASA LAH NAK PERGI MAJLIS KAU! AKU NI SAKIT, ANAK YATIM PIATU. TAKDE ORANG NAK JAGA" Hyuna mencerlung marah kepada Irene. Kecut perut wanita itu dibuatnya.
"Hey, apa bising-bising ni? " ujar Casper menolak daun pintu. Dari luar dia boleh dengar suara lantang Hyuna.
Hyuna tidak menjawab, sebaliknya Irene yang menjawab.
"kakak just nak bagi kad jemputan kahwin je, Tae nak sangat tengok semua ahli keluarga dia-" Hyuna memotong percakapan Irene sekali lagi dengan kata-kata kesat.
"Tahi dia ahli keluarga, dia bukan keluarga aku. Aku tak inginlah nak tengok dia kawen. Pi mampuih!"
"Hyuna! Tak baiklah cakap macam tu! " Casper bersuara tegas. Dia segera meminta maaf dekat Irene.
Irene hanya mengangguk dan meminta izin untuk pulang ke rumah. Casper mengambil alih tempat di sebelah Hyuna.
"kau ni, tak baik kurang ajar dengan orang yang lebih tua " bebel Casper sambil mengusap lembut tangan Hyuna. Hyuna merengus.
"aku just sakit hati dengan apa yang jadi"
"dahlah, jom makan bubur. Aku bawak bubur faveret kau ni" Casper sengaja mengubah topik.
━ ━ ━ ━ ━ ✧ ━ ━ ━ ━ ━
"Tae rasa bersalahlah, Rene" Taehyung mengurut kepalanya yang pening. Irene memberikan sepapan panedol dan segelas air suam.
"sabarlah, wak. Tapi salah awak jugak, tak bagitahu dia awal-awal." Irene berlalu pergi ke dapur.
Kim Taeyeon dan Kim Jonghyun sebenarnya adalah tokoh koperat yang berjaya . Mereka berkahwin namun masih lagi belum dikurniakan zuriat.
Jadi, mereka mengupah beberapa orang untuk menculik seorang bayi dan sorang lagi kanak-kanak. Mulut pihak polis dapat ditutup dengan duit, manakala ibu bapa kepada si bayi dan kanak-kanak tersebut hilang sekelip mata.
Taehyung mengeluh perlahan. Dia nak sangat jumpa ibu bapa kandungnya, tapi kemungkinan ibu bapanya tak mahu lagi menjumpainya.
Taehyung bangun dari tempat duduk dan tidur di atas katil sederhana besar yang lembut. Dia sekarang tinggal di apartment yang dibeli oleh Taeyeon.
Manakala rumah Irene pula sudah diserahkan 100% kepada Rose. Irene boleh pulang ke rumah itu bila-bila masa tapi perlu di beritahu kepada Rose terlebih dahulu. Kunci pendua dipegang oleh Hyuna.
"sorry sayang,abang terpaksa"
•
•
•
t b c
YOU ARE READING
❝ 𝑲𝒆𝒕𝒖𝒂 𝑷𝒆𝒏𝒈𝒂𝒘𝒂𝒔 𝑺𝒖𝒌𝒂 𝑨𝒌𝒖?! ❞ ¦ S² 〚✓〛
Romance❝Aku nak kita bahagia macam dulu❞ -ˋˏ✄┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ 〚 Make sure to read KPSA S1 first! 〛 ©cloudyhongwon 2020