٥٢ - ٥٣

40 3 0
                                    

Selepas 2 tahun...

"haih, sedar tak sedar dah dua tahun kita dekat universiti ni kann?" soal Lisa sambil membuka tuppaware yang berisi mee goreng.

"betul-betul" ujar Hyuna sambil makan sandwich. Harini mereka berdua tengah sedap-sedap piknik di taman.

Memandangkan cuaca elok dan ramai juga orang berkelah di Taman Heartfelt, jadi mereka berkelah disini.

sedang Hyuna dan Lalisa enak berbual dan berehat bersama, tiba-tiba Hyuna mendapat call dari Casper.

"Lisa, sekejap ya? Ada orang call" ujar Hyuna sebelum berlalu pergi ke tasik.
Lalisa hanya mengangguk dan meneruskan makan.

"Hi, Hyuna"

"yo Cas! Asal call aku ni?"

"aku just nak bagi perkembangan dia je"

"jap sebelum tu. Kau dan Rose macam mana? Okay?"

"awww ofc kitaorang okayy. Risau jugak eh kau kat kitaorang?"

"eh mestilah! Korang kawan baik aku kot"

"yelaaa oh and anyway, kau ada rival"

"rival?"

"yela, perempuan bernama Jeon Somi. Hyunjin kata perempuan tu asyik terhegeh-hegeh nak dekat dia"

"owh. Really? Hyunjin layan perempuan tu macam mana?"

"Hyunjin kata biasanya dia palau"

"hmm, okay. Anyway kawan aku dah panggil tu, aku pergi dulu tau? Jaga diri Cas"

Hyuna segera meletakkan telefon. Dalam mindanya mula fikir bukan-bukan.

"ish, tak mungkinlah. NOT NOW KIM HYUNA" ujar Hyuna dalam hatinya berulang kali.

You know, Overthinking can kill happiness.

Hyuna segera kembali ke Lisa dan sambung makan semula. Sepanjang hari Hyuna hanya berlagak biasa walaupun hati dan mindanya tidak.

t b c

❝ 𝑲𝒆𝒕𝒖𝒂 𝑷𝒆𝒏𝒈𝒂𝒘𝒂𝒔 𝑺𝒖𝒌𝒂 𝑨𝒌𝒖?! ❞ ¦ S² 〚✓〛Where stories live. Discover now