𝐄𝐏𝐈𝐋𝐎𝐆𝐔𝐄

52 5 10
                                    

2 years later...

Lisa dan Hyuna akhirnya graduate. Yujie pula seminggu selepas kejadian Hyunjin, dia pulang semula ke Korea dan sambung belajar menjadi seorang Doktor Psikologi. Dia nak merawat pesakit-pesakit yang ada masalah mental, depress dan sebagainya agar tiada yang bunuh diri seperti abangnya.

Lisa akhirnya berkahwin dengan Felix. Dia masih lagi meneruskan kehidupannya sebagai seorang model, begitu juga dengan Felix dan setahun selepas tu mereka dikurniakan seorang anak lelaki , Oliver Lee berumur tiga bulan.

Hyuna pula membuka sebuah kedai bunga yang besar, sekali dengan cafe yang menjual pelbagai cake. Tu pun sebab Rose sanggup tinggalkan karier doa sebagai soloist dan menjadi rakan niaganya.

Rose sudah bertunang dengan seorang lelaki dari Incheon, namanya Park Jimin. Casper pula masih lagi meneruskan kariernya sebagai kpop idol boy group. Casper mula terkenal dan mempunyai ramai peminat.

Taehyung, Irene, Taeyeon dan Jonghyun juga sudah berbaik dengan Hyuna dan dia menerima mereka sebagai keluarganya semula. Hyuna juga gembira yang dia sudah bergelar 'auntie' kerana mempunyai seorang anak saudara perempuan bernama Kim Nabi berumur dua tahun setengah.

━ ━ ━ ━ ━ ✧ ━ ━ ━ ━ ━ 

28 April 2024

Merupakan tarikh ulang tahun pembukaan kedai dan Hyuna bercadang untuk menyambutnya harini kerana kedainya juga semakin popular.

Lisa, Taeyeon dan Jonghyun tolong menjaga budak-budak . Manakala Jaehyun dan Felix tolong menghias di luar kedai, iaitu di kebun. Manakala Jimin dan Taehyung menghias di dalam kedai bersama dengan Hyuna. Rose pula keluar membeli kek dengan Yujie.

Akhirnya semuanya siap dan Rose juga telah pulang dengan Yujie dengan kek di tangan. Yujie memegang kek.

"korang buatlah hajat, aku rakam" Jimin menghalakan kamera telefonnya ke arah Rose dan Hyuna.

"Aku harap, friendship kita semua kekal dan kedai ni menjadi turun-temurun. Which mean, kalau aku berkahwin suatu hari nanti anak aku akan ambil alih kedai bunga anak Rose ambik alih kedai cafe" ujar Hyuna dan kata-katanya disambut dengan gelak tawa semua orang.

Rose juga berhajat benda yang sama, namun baru sahaja nak potong kek tiba-tiba suara Taehyung mencelah.

"Adik, patutnya harini kedai tutupkan?" Taehyung memandang Hyuna. Hyuna hanya mengangguk dan memandang pintu kedai. Semua menjadi senyap apabila seorang pelanggan masuk ke dalam dengan sekotak kek coklat moist yang dah potong jadi petak-petak kecik.

Mereka memandang pelanggan itu dengan terkejut dan terkedu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka memandang pelanggan itu dengan terkejut dan terkedu. Mata Hyuna mula berair, dia berjalan mendekati pelanggan itu.

Dia adalah seorang lelaki yang berambut hitam perang dan diikat di belakang kerana panjang. Memakai baju T-shirt dan jean hitam serta rantai emas yang membuatkan dia kelihatan attractive.

 Memakai baju T-shirt dan jean hitam serta rantai emas yang membuatkan dia kelihatan attractive

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(gif sebenarnya tapi aku taktahu kenapa tak bergerak)

"Hyunjin?" Hyuna menyentuh pipi lelaki itu dengan lembut. Lelaki tu kelihatan malu-malu tapi tak menepis tangan Hyuna.

"nama saya bukan Hyunjin, saya Oh Sangwoo. Selamat berkenalan" Sangwoo tersenyum malu. Dia dengan tak malunya meminta Hyuna untuk bertukar number.

Hyuna tersenyum bahagia, dia memberikan nombor telefonnya kepada Sangwoo.

Yujie tersenyum melihat kemesraan diantara Hyuna dan Sangwoo. Lisa dan yang lain-lain juga bahagia melihat Hyuna tersenyum gembira semula.

"Akhirnya, dia jumpa balik sinar bahagia dia." ujar Rose dan Casper dengan senyuman.

✧༺♥༻∞  ∞༺♥༻✧

“Life moves on and so should we”

“The truth is, unless you let go, unless you forgive yourself, unless you forgive the situation, unless you realize that the situation is over, you cannot move forward.”

Life without love is like a tree without blossoms or fruit. The best thing to hold onto in life is each other. 'Tis better to have loved and lost than never to have loved at all. You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.

“Gone from our sight, but never from our hearts.”

✧༺♥༻∞  ∞༺♥༻✧

✧༺♥༻∞  ∞༺♥༻✧

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 05, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

❝ 𝑲𝒆𝒕𝒖𝒂 𝑷𝒆𝒏𝒈𝒂𝒘𝒂𝒔 𝑺𝒖𝒌𝒂 𝑨𝒌𝒖?! ❞ ¦ S² 〚✓〛Where stories live. Discover now