٥٦ - ٥٧

46 5 4
                                    

Knock! Knock! Knock!

"masuk"

Dami masuk ke dalam pejabat Hyunjin bersama dengan beberapa keping surat.

"Boss nah, ada surat" Dami meletakkan beberapa keping surat kecuali satu sampul surat yang berwarna pink.

Hyunjin hanya mengangguk dan tersedar Dami menyembunyikan sesuatu.

"apa dekat belakang awak tu?"

Dami cuak.

"ermm, surat dari siapa entah. Saya takut ianya menganggu boss jadi saya nak buang"

"Dami bak sini"

Dami dengan pasrah menyerahkan surat itu kepada Hyunjin. Hyunjin memberi isyarat kepada Dami suruh keluar. Dami akur dengan arahan Hyunjin.

Sebaik sahaja Dami keluar,beberapa rakan pejabatnya menyoal siasat.

"Weyh Dami mana surat tu?" soal Mary. Mary ni jenis kaki sibuk dan dia tahu ada surat untuk Hyunjin tapi dia tak berani bukak.

"Haah, ke boss dah ambik?" soal Yoona pula.

"Boss dah ambikk!" Mary,Yoona dan beberapa pekarja lain mengeluh .

"Takpe, kita tengok je nanti time waktu rehat. Kalau muka boss masam disebabkan surat pink tu, kita tahulah yang boss tak suka. Tapi kalau boss tersenyum dan dalam mood baik, maksudnya boss sukalah tu dapat surat pink.

Jadi, lepasni kalau dapat surat pink bagi je dekat boss. Tapi kena tengok pulak tulisan tangan. Kalau sama, takpa. Kalau lain, kita buat soal siasat. Amacam?" Mira, akak kerani yang duk depan kaunter pertanyaan tu memberikan idea bernas.

Rakan-rakan pekerja yang lain serta Dami, Yoona dan Mary setuju dengan cadangan Mira.

"bijaklah kau ni, Mira" Mary memaut leher Mira. Mira ketawa kecil sambil menahan tudungnya dari jahanam.

"aku kan" Mira mengjongket kening sebelah.

━ ━ ━ ━ ━ ✧ ━ ━ ━ ━ ━ 

"surat sape pulak ni?" Hyunjin membuka surat tu. Di dalamnya terdapat sekeping kertas.

Hyunjin mengeluarkannya dan membaca isi kandungan surat itu.

Dear Hyunjin yang buchuk,

Apa khabar? Aku doakan kau sihat sentiasa dan tak stress. Aku baru dapat tahu dari Casper yang kau dah dapat kerja bagus. Tahniahhhh!!

Akuew ni study tak habes-habes lagi T^T

Untunglahkan ada orang yang sentiasa prihatin terhadap kau? Jeon Somi kan nama dia?

Janganlah layan dia macam sampah, tak baik. Dia seorang perempuan dan setiap perempuan patut dihargai.

Tapi... Kalau sepanjang tempoh 2 tahun dia kacau kau, patutnya kau bukalah hati untuk dia ^_^

Okay dahlah moment sedih. Aku dekat Paris ni okay je, aku ada kawan baru namanya Lisa ≧ω≦  dia comel dan baik sangat.

Pastukan, aku jumpa Felix dua hari lepas (´ ▽`).。o♡  dia makin hensem siaaaa ♥♥♥♥♥ tergugat hati aku AHHAHAHAHAHA

Anyway, kau tak perlu tahu dari mana aku dapat alamat kau. Aku rasa, sampai sini jelah kot aku tulis surat untuk kau.

Bye~

From,
Hyuna

Senyuman di bibir Hyunjin makin lama makin pudar apabila Hyuna mention nama Somi.

"Aku tak sukakan Somilah" Hyunjin membuat suara merajuk. Tapi lepas tu dia tersenyum semula.

"eyy sesedap adabi kau je eh panggil aku buchuk. Kau pun buchuk jugakk!" Hyunjin ketawa kecil.

Hyunjin menyimpan semula surat itu dan diletakkan di dalam kotak rahsia. Selepas itu dia termenung memandang langit.

"Kalau dia ada effort dekat aku sampaikan tahu apa yang terjadi, kenapa aku tak buat effort yang sama?"

Hyunjin segera menelefon Dami menggunakan telefon pejabat.

"Ya boss?"

"Dami, tolong bookkan flight ke Paris minggu depan dan tolong clearkan schedule saya untuk minggu ni dan minggu depan"

"Orait boss, tapi kenapa tiba-tiba?"

"sebab saya nak pergi jumpa buah hati saya" ujar Hyunjin dengan senyuman lebar dan terus meletakkan telefon.

"You will see me, soon dear"

t b c

❝ 𝑲𝒆𝒕𝒖𝒂 𝑷𝒆𝒏𝒈𝒂𝒘𝒂𝒔 𝑺𝒖𝒌𝒂 𝑨𝒌𝒖?! ❞ ¦ S² 〚✓〛Where stories live. Discover now