٤٤ - ٤٥

62 5 4
                                    

Surat Ketujuh

Makin lama, surat aku makin pendekkan?

Aku harap kau dapat jaga barang-barang yang aku bagi dekat kau dengan baik.

Aku dah siap packing barang-barang aku dan jugak barang-barang kau.

Aku harap kau suka.

Love,
Hyuna

Hyunjin mencapai surat yang terakhir.  Sebaik sahaja surat kelapan dibuka, terdapat beberapa kelompok air yang sudah kering di permukaan kertas.

Surat Kelapan

Hai, Hyunjin. Harini hari aku pergi ke Paris selama 4 tahun. Aku malas nak berahsia cam y/n .

Jadi, aku harap kau sekarang emosi okay, bodi kau okay dan penampilan kau pun okay. Pemakanan kena jaga.

Aku...

Aku rasalah kan. Kau patut move on jelah , cari perempuan lain yang lebih baik dari aku. 4 tahun bukan sekejap, Hwang Hyunjin.

Aku tanak kau sia-siakan kehidupan kau dengan tunggu aku.

Tapi kalau Tuhan takdirkan kita bersama, kita tetap akan bersama walaupun sejauh mana aku lari dari kau.

Tapi kalau Tuhan takdirkan kita dengan orang yang lain... aku nak kau terima seadanya.

Aku tahu kau kuat dan aku sayang kau.

Love,
Hyuna

"aku tak peduli, aku akan tetap tunggu kau. Tak kira berapa lama pun aku kena tunggu" ujar Hyunjin sambil menyimpan kembali surat-surat yang dibaca ke dalam kotak di tepi meja solek.

━ ━ ━ ━ ━ ✧ ━ ━ ━ ━ ━

2 tahun kemudian...

Sekarang, dia sebagai CEO jarang balik ke rumah memandangkan kerja yang menimbun.

Semua barang yang diberi oleh Hyuna dibawa ke pejabat dan disusun rapi di atas meja serta di dalam almari kaca.

nota 365 masih lagi di atas meja kecuali Jim si patung kelawar dan anak-anak naga dan si bapa naga. Keluarga naga itu serta Jim tersusun elok di dalam almari kaca di hadapan Hyunjin.

Pejabat Hyunjin juga nampak besar memandangkan bilik itu sudah diubah suai.

ketukan di pintu kedengaran

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ketukan di pintu kedengaran. Hyunjin dengan cepat mengemas mejanya yang berselerak.

"masuk"

PA Hyunjin, Dami masuk bersama dengan buku nota yang diselit pen serta dokumen-dokumen yang diminta oleh Hyunjin.

"nah boss, dokumen-dokumen yang boss minta" ujar Dami. Hyunjin hanya mengangguk tanpa memandang Dami.

"Dami, minta dekat Luna dokumen jualan kita untuk bulan ni"

"baik boss. Oh dan harini boss ada meeting dengan Puan Hani dari Syarikat LuLu & Co." ujar Dami sambil menulis sesuatu di dalam buku nota.

"awak cancelkan jelah meeting tu, tangguh minggu depan. ada apa-apa lagi Dami?" Hyunjin memandang pembantu peribadinya.

"Takde pape lagi boss"

"okay, you can go now" ujar Hyunjin. Dami mengangguk dan berlalu pergi.

Hyunjin bersandar di kerusi. Dia pernah call Hyuna banyak kali tapi still tak dapat.

Tanya Rose dan Casper, diorang jawab Hyuna dah tukar semuanya. Hyunjin buntu. Dia nak sangat berjumpa dengan Hyuna.

Walaupun..

"hey, darlin" sorang minah acah-acah mat saleh menerjah masuk ke dalam pejabatnya.

Dia terpaksa berdepan dengan pompuan yang tak reti bahasa bernama Jeon Somi, adik kepada Jeon Jungkook . CEO hotel yang paling mewah di Korea.

t b c

❝ 𝑲𝒆𝒕𝒖𝒂 𝑷𝒆𝒏𝒈𝒂𝒘𝒂𝒔 𝑺𝒖𝒌𝒂 𝑨𝒌𝒖?! ❞ ¦ S² 〚✓〛Where stories live. Discover now