"Well exam dah habis, clubbing jom" ujar Rose dan memaut leher Hyuna selepas keluar dari dewan peperiksaan.
"No more exam!" jerit rogayah kuat dan menarik perhatian beberapa orang pelajar. Malu gayah dibuatnya.
Casper mengetuk kepala Rose sebaik sahaja dia mengajak pergi ke kelab malam.
"kau ni memang takleh fikir benda lain eh?"
"alah biarlah kita kenalah enjoy!"
Hyuna meninggalkan Casper dan Rose yang duk pot pet pot pet dari tadi. Hyuna balik ke kelas seorang diri.
Ketua Kelas sibuk mengagihkan risalah tentang universiti pilihan hati. Hyuna memerhati risalah-risalah dengan telilti.
"University 36 Quai d'Austerlitz ,The creme de la creme of fashion institutes in Paris, the IFM or Paris School of Fashion . Sounds great"
"Paris School of Fashion? Biar Betik!" Suara Rose yang muncul tiba-tiba mengejutkan Hyuna.
"Rose! eyyy terkejot aku" Hyuna mencubit lengan Rose. Rose ketawa sakan melihat riaksi Hyuna.
"tulah sape suruh tinggalkan kitaorang tadi" Casper pula menyampuk. Muncul dari mana ? nda tau bah.
"yela sori. Anyway, korang dah pilih mana-mana University korang nak masuk?"
"Aku masuk Dongguk University. Aku nak jadi kpop idol" Rose tersenyum gembira.
"that's great! Kau pulak, Jaehyun?"
"sama macam Rose" Jaehyun menayang muka beruknya.
"amboiii korang ni macam isi dengan kuku! " Hyuna mencubit pipi gebu Casper dan Rose.
"alaaa kita bertiga bagaikan isi dengan kuku!" Rose membuat group hug . Kalau orang tengok nampak sendu.
"kau taknak bagitahu Hyunjin ke kau masuk uni mana-mana?"
"tunggu aku pergi ke sana barulah korang bagitahu dia. Boleh kan?"
Casper dan Rose memandang antara satu sama lain.
"habistu? Hyunjin.. "
"jangan risau, sepanjang seminggu lagi sekolah ni, aku nak rapat dengan dia. Hangout dengan dia bersama korang. "
"okay, kita semua akan cipta sebuah memori yang manis" ujar Casper.
━ ━ ━ ━ ━ ✧ ━ ━ ━ ━ ━
Day 1
Hyuna yang kebetulan lalu dekat kelas Hyunjin yang riuh , terus dia masuk kelas tu dan pergi dekat meja Hyunjin.
Hyunjin yang tengah bosan main ml tak sedar langsung Hyuna berada di sebelah . Hyuna sengaja mencubit pipi Hyunjin.
"yah!"
Mata Hyunjin bertukar bolat sebaik sahaja matanya bertembung dengan Hyuna. Berdebor jantung
"kau buat apa dekat sini? "
"nak ajak kau lepak balik sekolah nanti. On tak on? "
Hyunjin berfikir sejenak. Well, kemungkinan Hyuna nak berbaik dengan dia?
"On" Hyunjin tersenyum.
"okay! Jumpa dekat depan nanti tau, bye" Hyuna segera meninggalkan kelas Hyunjin.
Pada waktu pulang dari sekolah, Hyuna sengaja ajak Hyunjin lepak-lepak dekat kedai arcade. Berjam-jam diorang lepak dekat situ .
Memandangkan Hyunjin masih lagi sebok nak dapatkan patung naga hitam, Hyuna bermain di arcade yang terdapat patung kelawar berwarna pink dan kelabu.
Dengan 4 kali percubaan, Hyuna dapat kedua-duanya. Dia segera simpan patung-patung tu kedalam beg. Ianya ada kejutan buat Hyunjin di hari terakhir mereka nanti.
"bwaa!" Hyunjin sengaja mengejutkan Hyuna dari belakang.
"apa? Ingat terkejut? " Hyuna ketawa melihat Hyunjin mengajuk. Tapi ianya sekejap sahaja . Hyunjin mengeluarkan sesuatu dari belakangnya.
"awww, comelnya! " Hyuna mengambil naga berwarna putih.
"well, at least awak suka. Jomlah kita pergi cari kedai makan, saya lapar"
"yelaaa" Hyuna diheret oleh Hyunjin keluar dari arcade dan mencari makanan.
•
•
•
t b c
YOU ARE READING
❝ 𝑲𝒆𝒕𝒖𝒂 𝑷𝒆𝒏𝒈𝒂𝒘𝒂𝒔 𝑺𝒖𝒌𝒂 𝑨𝒌𝒖?! ❞ ¦ S² 〚✓〛
Romance❝Aku nak kita bahagia macam dulu❞ -ˋˏ✄┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ 〚 Make sure to read KPSA S1 first! 〛 ©cloudyhongwon 2020