2.10 am
Hyuna tak boleh tidur. Dia mula fikir macam-macam.
"haih, semua orang suruh aku move on. Tapi macam mana aku nak move on kalau hati aku ni memang dah digam oleh dia? "
Hyuna mengeluh. Dia mencapai telefon bimbitnya yang berada di atas meja. Dibukanya lagu "You Broke My Heart Again" by Teqkoi ft. Aiko.
Lagu tersebut berkumandang di dalam bilik Hyuna.
︵‿︵‿୨♡୧‿︵‿︵
I think you broke my heart again
Please don't leave and take my hand
Drowning inside these walls of fear
Take my hand and stay with me my dearI think you broke my heart again
Please don't leave and take my hand
Drowning inside these walls of fear
Take my hand and stay with me my dearI think you broke my heart again
Please don't leave and take my hand
Drowning inside these walls of fear
Take my hand and stay with me my dearI think you broke my heart again
Please don't leave and take my hand
You knew before I did (Drowning inside these walls of fear)Why are you crying?
(Take my hand and stay with me my dear)
Don't you know?
Yes I know exactly
︵‿︵‿୨♡୧‿︵‿︵
Disebabkan terlalu fefeeling, Hyuna menitiskan air mata. Otaknya ligat berputar, menayangkan masa ketika dia dan Hyunjin masih lagi bersama.
Hyuna membuat keputusan mahu berdepan dengan Hyunjin suatu hari nanti.
Hyuna akhirnya tertidur kerana terlalu banyak berfikir.
━ ━ ━ ━ ━ ✧ ━ ━ ━ ━ ━
Keesokannya, Hyuna seperti biasa datang ke sekolah walaupun sakit.
"weyh, math ni nak buat macam mana? " Hyuna dengan rajinnya menyapa budak bijak math dalam kelas iaitu Yangyang.
Dengan tekunnya Hyuna belajar dengan Yangyang sampaikan tak sedar dah masuk waktu rehat .
"Hyuna, sekarang dah waktu rehat. Kau nak rehat dengan aku tak?" Yangyang dengan baik hatinya menawarkan kepada Hyuna.
"boleh je"
Mereka pun berjalanlah bersama-sama ke kantin. Yangyang pergi beli makanan manakala Hyuna tolong jaga tempat. Selepas itu, mereka mula menjamah makanan.
"umm Hyuna"
"ya? "
"aku nak tanya sesuatu boleh? Tapi jangan marah tau"
Hyuna yang pelik dengan Yangyang hanya mengangguk . Agak lama Yangyang terdiam dan akhirnya bersuara.
"kau lately ni aku tengok macam sedih. Muka kau pun keruh, kau sakit ke?" Yangyang menyoal dengan berhati-hati. Dia tahu kisah diantara Hyuna dan Hyunjin. Tapi kisah mereka berpisah dia tak tahu.
Terhenti pergerakan Hyuna mahu menyuapkan nasi ke dalam mulut. Hyuna terdiam .
"Aku memang sakit . Sakit badan, sakit hati, sakit jiwa dan sakit otak." jawab Hyuna dan meneruskan makan.
"parahh" ujar Yangyang dan ketawa kecil. Satu jelingan maut diberikan khas buat Yangyang dari Hyuna.
Hyunjin yang kebetulan lalu di kantin, memerhati keadaan sekeliling. Matanya tertacap ke arah Hyuna yang sedang makan. Dia nengorak langkah je meja Hyuna.
"awak dah sihat? " sapa Hyunjin dengan senyuman.
Hyuna yang cam suara tu hanya mengangguk. Dia malas nak bukak mulut. Senyuman Hyunjin kendur, Yanyang yang tahu mereka berdua dakam keadaan tak baik meminta izib untuk pulang ke kelas.
Hyuna tak boleh nak buat apa sebab Hyunjin dah ambil tempat duduk Yangyang.
"hey, jawablah. Awak ada mulut kan? " Hyunjin cuba menyentuh tangan Hyuna namun gadis itu menepis.
"buat apa bercakap dengan orang yang menyakitkan hati , baik bercakap dengan batu" Hyuna menjulingkan mata ke atas dan berlalu pergi.
Hyunjin mengeluh kerana tak dapat nak ambil hati Hyuna semula. Tapi dia tak akan berputus asa untuk mempertahankan cinta dia kepada Hyuna.
•
•
•
t b c
YOU ARE READING
❝ 𝑲𝒆𝒕𝒖𝒂 𝑷𝒆𝒏𝒈𝒂𝒘𝒂𝒔 𝑺𝒖𝒌𝒂 𝑨𝒌𝒖?! ❞ ¦ S² 〚✓〛
Romance❝Aku nak kita bahagia macam dulu❞ -ˋˏ✄┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ 〚 Make sure to read KPSA S1 first! 〛 ©cloudyhongwon 2020