Surat Pertama
Hai , Hwang Hyunjin! hehe, sorrylah aku menghilang begitu sahaja tanpa beritahu kau. Tapi at least aku berikan kau hadiah sebagai tanda perpisahankan?
Anyway, kalau kau tengah baca surat ni...aku dah takde dekat Korea. Bukan bermaksud aku mati okay! Cuma... Aku berpindah ke Paris selama 4 tahun untuk kejar cita-cita aku.
Oh ya! Kalau kau belum bukak lagi kotak tuu , bukaklah . Ada hadiah yang aku dah bagi dekat kau. Tengok apa ada dekat dalam.
Hyujin segera membuka kotak tersebut menggunakan gunting tajam.
Dekat dalam kotak mengandungi plushie kelawar berwarna kelabu, anak-anak naga, lolipop, buku diari, nota-nota semangat dan sebuah nota yang ditinggalkan.Hyunjin sambung lagi membaca.
First sekali, aku tinggalkan 365 nota untuk kau baca. Satu hari satu nota okay?
Second, Aku nak kau makan lolipop tu. Aku saja beli kot-kot sekarang ni kau lapar ke or bosan baca surat aku. Aku siap tulis bahasa asing tau!
Thirdly, buku diari tu. Aku nak kau isi sampai ke muka surat terakhir. Aku kan menghilang selama 4 tahun, jadi kalau ada apa-apa kau nak meluah... Kau tulislah.
Dekat 7 surat lagi, aku tulis tentang perasaan aku semasa kita date. Jangan sedih-sedih tau!
Dan yang terakhir, sebuah nota untuk kau. Nota yang aku tulis berdasarkan perasaan aku kepada kau.
Love,
HyunaMata Hyunjin mula berair. Di mencapai sebuah nota yang di berada di dalam kotak. Sebaik sahaja dia membacanya, Hyunjin menekup mukanya. Dia menangis.
Kalau dulu, gadis itu kehilanganya untuk tempoh tak lama dan juga tak singkat. Tapi kini, dia kehilangan gadis itu untuk jangka masa yang sangat lama."Aku berjanji, selama 4 tahun aku tetap tunggu kau. Tunggu kau kembali, aku akan tuntut hak aku untuk kembali dengan kau"
Janji Hyunjin.
•
•
•
t b c
YOU ARE READING
❝ 𝑲𝒆𝒕𝒖𝒂 𝑷𝒆𝒏𝒈𝒂𝒘𝒂𝒔 𝑺𝒖𝒌𝒂 𝑨𝒌𝒖?! ❞ ¦ S² 〚✓〛
Romance❝Aku nak kita bahagia macam dulu❞ -ˋˏ✄┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ 〚 Make sure to read KPSA S1 first! 〛 ©cloudyhongwon 2020