Kapitel 58

205 11 5
                                    


  "Jason jag måste fråga dig en sak, talade Amanda sanning när hon sa att du inte har varit med någon sen vi gjorde slut?" min fråga verkade förvåna Jason något för han kollade en liten stund på mig innan han svarade.


  "Brianna efter du lämnade mig så visste jag inte vad jag skulle ta mig till, jag var vilsen. Jag försökte kyssa en tjej men det kändes bara fel, även fast vi hade gjort slut så kändes det som att jag var otrogen mot dig. Så jag begravde mig i mitt arbete istället. La all min kraft på att försöka röja undan Amanda. Hur trodde du att jag tog uppbrottet?"


  "Jag vet inte, jag försökte intala mig själv om att du skulle ha gått vidare ganska fort. Inte för att jag ville tänka mig att du var med någon annan men det kändes på något sätt lättare att gå vidare om du också hade gjort det. Med ditt rykte som du hade innan mig så tänkte jag mig väll att du skulle ha börjat ligga runt igen för att glömma"


  "Brianna ingen kommer någonsin att kunna mäta sig med dig, jag älskar dig mer än ord kan beskriva men allt som är jag är ditt" när Jason pratade kollade han mig i ögonen och det kändes som att han kunde kolla in i min själ just då. "Jag vet inte fall du vill ha tillbaka det eller inte men jag sparade halsbandet du fick av mig, min dogtag alltså. Precis som jag nämnde precis så tillhör jag dig och vill du ha det så är det ditt"


  Jag nickade bara smått till svar för jag trodde inte att jag skulle få se det igen efter Amanda tog det, just för stunden trodde jag att det var för det bästa för då visste jag inte att jag skulle ligga här tillsammans med Jason bara dagar senare. Ett stort leende spreds på Jasons läppar och han placerade snabbt en kyss på min kind innan han hoppade ur sängen för att göra sin väg bort till hans byrå som han hade alla sina kläder i.


  Ur den lilla lådan längst upp till vänster drog han upp halsbandet som jag gråtit över så många kvällar men den här gången satte det ett stort leende på mina läppar som matchade Jasons som fortfarande var klistrat på hans läppar. Jag satte mig snabbt på kanten av sängen så att mina ben hängde över kanten vilket gjorde det lätt för Jason att placera halsbandet runt min nacke när han stod framför mig, mina ben på varsin sida utav honom.


  "Så nu hänger det där det hör hemma" mumlade Jason när den kalla metallen låg mellan mina bröst igen där jag nu blivit så van med att den vilar. "Ska vi gå ner och få i dig lite mat kanske? Jag vet att det finns några personer där nere också som skulle vilja prata med dig"


  "Det kan vi göra, jag skulle bara behöva springa snabbt på toa. Du kan gå i förväg om du vill"


  "Nejdå ingen brådska, jag väntar på dig. Jag vet att du sa att du mådde bättre idag men jag vill fortfarande hålla ett öga på dig fall det skulle vara något"
"Inget kommer att hända babe" små skrattade jag fram men kunde inte neka att jag gillade hur överbeskyddande han var över mig. "Jag lovar att skynda mig"


*******


  Vi hann knappt komma halvvägs ner för trappan påväg ner från Jasons sovrum innan Trish kom springandes upp mot oss för att dra in mig i en ordentlig kram. "Hur mår du Brianna? Vi har varit så otroligt oroliga för dig, jag tror inte du förstår hur rädda jag var när jag gick in i det där huset för att leta efter er. Jag brukar inte följa med på såna här uppdrag, det är inte min typ av arbete. Men inget skulle kunna hålla mig borta från att hjälpa dig Brianna, du är som en syster till mig och trotts att jag inte är troende så tackar jag gudarna att du faktiskt är tillbaka här med oss"

Take A Risk With Me //Jason McCann (sv)जहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें