Perspectiva Dante
Ziua de luni a fost una destul de lunga. Duminica a trecut la fel de repede ca si ziua de sambata. Si deja se implinesc si doua saptamani de cand m-am instalat comod in casa. Doua saptamani de cand sunt proaspat student in primul an de facultate intr-o tara straina. Si doua saptamani in care am ajuns in punctul de a salva vieti prin sacrificarea altora.
Sederea la familia lui Marcus a fost scurta, dar destul de intensa. Parintii lui chiar s-au dovedit a fi niste firi opuse prietenului nostru. Parca ma aflam intr-o comedie de prost gust. Uneori mi-am zis ca e imposibil ca cei ce stau acum la masa cu noi sa fie parintii lui Smith. Dar uite ca erau.
Mama lui a fost mai deschisa. La fel si sora sa, aflata in vizita. Amandoua au creat o atmosfera mai placuta. Dar, tatal lui Marcus clar este un om in fata caruia tremuri. Si fie, esti brav, fie te cutremuri si iti tii gura inchisa.
Intr-un fel pot sa inteleg acum de unde a preluat Marcus acea postura serioasa, de neclintit si usoara aroganta superficiala de a judeca prea usor si de a fi mai presus de oricine. Dovada ca tatal sau nu era un om prost, ci chiar invatat erau toate colectiile sale de carti din cele doua biblioteci intinse pe doi pereti. In doua camere diferite.
Marcus a fost insa foarte agitat si tacut. Abia de a vorbit. Si cand ne-a prezentat parea mai absent ca niciodata. Am auzit de la fete ca el si Liev s-ar fi certat. Nu am habar care este motivul, dar, clar disputa lor continua sa influenteze demersul lucrurilor in casa.
-Ai vorbit cu mama ta, Liev? sunt intrerupt din sirul meu de ganduri chiar de Lili. Cum azi e marti, Deb va pleca din clipa in clipa. Lili are noi lectii de limba spaniola de predat. Charlie nu mai lucreaza la firma. Desi, am primit anumite instiintari si scrisori confidentiale, preluate imediat de urgenta de fratii Ross. Marcus are si el se pare cursuri astazi. Singurii care vom ramane acasa din grup suntem eu si Liev.
-Da, am vorbit. ingana el scurt. Vad cum abia de deschide gura. Nu mai pare asa incantat sa vorbeasca despre subiect.
-Mai, tu vrei sa ma enervezi cred. o vad atunci pe Lili cum arunca lingura in supa de galusti. Chiar este enervant! E doar jumatatea lunii octombrie,vine acum Craciunul! Trebuie sa stim, nu? Mai ales ca biletele se pot epuiza oricand, ori scumpi, mai ales. E 15 octombrie!
-De fapt, 13 octombrie. o corectara atunci Liev si Deborah.
-E abia marti, Lili.
-Marti?! Ce fel de scuza e asta? Si martea nu se comanda online, sau ce? Liev, tu chiar vrei sa mergem acolo, ori nu?
-Normal ca vreau! Nu am avut doar timp sa vorbesc insa cu mama. O sa mergem sigur. il vad cum inclina scurt din cap. Nu renunt la idee, pentru nimic in lume. Incepeti sa va uitati la preturi.
-E destul de scump. o vad deja pe Deborah acum pe laptopul ei. Zaresc sticker-ele cu diferite trupe de baieti cu par colorat si ma intreb cine or fi tipii.
-Sunt destul de scumpe, sa dai 200 de lire pe un bilet si doar dus probabil! ingana scurt Lili. Nu imi place.
-Eu ce spun?
-Daca vom astepta insa mai mult, se vor scumpi din nou. adauga atunci Deb ganditoare.
-O sa mergem chiar iarna, acolo? Spun si toti se uitara lung la mine. Am auzit ca e foarte frig?
-Da, este, intr-adevar. O sa va luati haine groase la voi. Problema rezolvata. il vad pe Liev cum isi grebleaza parul scurt cu degetele noduroase. Si cum ne fixeaza cu privirea.
-Eu prefer sa imi petrec sarbatorile cu ai mei, daca e fara suparare. o tranti atunci din senin Marcus. Ma uit mirat spre el. Si le vad pe fete cum isi ingusteaza ochii.
CITEȘTI
Pacatele lui Flavio Ricci
Misterio / SuspensoPacatele lui Flavio Ricci ne-au ajuns acum din urma. Miza jocului e mai mare decat am crezut la inceput. Iar razbunarea sa nu va cunoaste margini...