„No, a chodíte spolu?" zeptala se u oběda Emily.
Sofi pokrčila rameny. Seděla zády opřená o židli a koukala na displej svého mobilu. Ostatní spolu s ní obklopovali oblíbený stůl ve školní jídelně.
„Ale dali jste si pusu, ne?" ujišťovala se brunetka. Sofi nepřítomně přikývla. „No tak se ho zeptej."
Caren spražila Emily pohledem. „Co blbneš? Nemůže se ho ptát, jestli spolu choděj."
„Proč ne?"
„To by vypadalo zoufale," vysvětlila a symbolicky si poklepala čistou vidličkou na čelo. ,,Nech to hezky běžet, Sof, a počkej, až s tím přijde on sám."
Jmenovaná konečně vzhlédla a na náznak pochopení pokývala na kamarádku hlavou. Pak se zaměřila na netknutou porci před sebou a zastrčila si mobil do zadní kapsy u kalhot. Chopila se příboru a nabrala na něj podivnou kaši.
Zařízení jí v kapse zavibrovalo.
Další upozornění.
Do minulého týdne jako by její instagramový účet existoval jen pro pár blízkých. Po přidání pěti nedávno pořízených fotek se ale počet ohlasů i sledujících záhadně zvětšil.
„A hele," Ehtan vycenil zuby a nenápadně ukázal prstem k jinému stolu. „Už se vrátil."
„Kdo se vrátil?" Sofi otočila hlavou.
,,Košilka," odpověděl Cody.
Tommy si opatrně sedal k prázdnému stolku. Nešlo si nevšimnout namodralého okolí jeho levého oka. Méně patrná už byla náplast na čele.
„Je tady po čtyřech dnech," zkonstatovala Emily. Všech pět otevřeně zíralo stejným směrem. Po chvíli Tommy zvedl zrak a viditelně sebou cukl. Postavil se na krátké nohy a usadil se na protější židli, tak, aby byl zády ke skupině.
„Co se mu stalo?" vydechla potichu blondýnka.
Ethan a Cody si vyměnili pohled. Pak se zakřenili.
„Jenom narazil ksichtem do něčí pěsti."
„A břichem možná taky."
„A pak možná zakop."
Sofi se zhoupl žaludek, jak si vzpomněla na den, kdy dostala od Tommyho vzkaz do skříňky.
„Před tou školou..." dostala ze sebe.
„Neměl se chovat jako trapák," procedil Cody skrz zuby.
Ethan se začal pochechtávat. „Byla to celkem sranda, mělas tam bejt."
Sofiino hrdlo se stáhlo stejně silně, jako si ráno stáhla opasek kolem boků. Emily si v klíně hrála s prsty. Caren se bezstarostně rýpala vidličkou ve svém salátu. Ethan a Cody mezi sebou začali rozvádět detaily onoho odpoledne, chechtat se a plácat dlaněmi do kolen. Po chvíli Ethan zvedl ze stolu jablko a hodil jím místností tak, že při letu narazilo Asiatovi do zad.
Neodvážila se nic říct.
Stalo by se ti to samé, co Tommymu, kdybys něco řekla?
Oběda už se za celou dobu polední pauzy nedotkla.
ČTEŠ
náct.✔
Ficção GeralPokud se celý váš teenagerský život jeví jako jedna velká balada, znamená to, že je s vámi něco špatně? ❕V příběhu se objevuje deprese.