Emily s Caren ji v pátek vybídly, aby s nimi strávila celý víkend.
„Z pátka na sobotu přespíme u Caren, přes den budeme nakupovat a ze soboty na neděli budeme u mě. V neděli něco podnikneme s klukama, a když už budeme v tom, můžeme u mě zůstat i další noc a pak jít do školy společně," popsala jí to Emily.
Sofi to udělat chtěla. Její přátelé pro ni momentálně znamenali všechno.
Teď by se ale možná měla mámy zeptat na svolení. Přece jen šlo o tři noci.
Ve čtvrtek večer ji našla v obýváku, jak leží na gauči vedle Grega. Nestávalo se často, aby ji přistihla samotnou.
„Mami?" promluvila na ni váhavě, když se svým manželem sledovala televizi. Její mamka na ni obrátila oči, ale jinak se nepohnula.
„Hm?" bylo, co z ní vyšlo.
Vypadá, jako bys ji otravovala.
Greg otočil hlavu a přátelsky se na Sofi usmál. To teď nepotřebovala. Vrátila mu úmyslně prázdný pohled.
„Mami, chtěla jsem se tě na něco zeptat."
„A na co?" řekla chraplavě máma, teď už se znovu zaměřovala na obrazovku. Vypadala unaveně, na sobě župan, vlasy v neupraveném večerním drdolu.
„Jestli bych nemohla od pátku do-"
„Zlato, nestůj před tou obrazovkou," přerušila ji máma. Sofi udělala krok stranou.
„Jestli bych nemohla od pátku do neděle přespat u holek. Byla bych u nich i z neděle na pondělí, takže bysme do školy šly spolu."
Máma pár sekund koukala na televizi, pak se znovu podívala na svoji dceru a zamrkala, jako by se zrovna probrala. „Promiň, zlato, nedávala jsem pozor, zopakovala bys to?"
Proč už jí neříká jménem?
Třeba ho zapomněla.
Sofi si roztřeseně povzdechla. Obličej se jí zkroutil do smutného výrazu, ale zkusila to znovu. „Mohla bych... od pátku do neděle..."
Do místnosti rázně vešla odlíčená Madison. Bylo to poprvé, co ji tak Sofi viděla.
Hnědovláska se nadechla a vyčítavě spustila: „Tati, musíš mi pomoct. Tohle prostě není možný. Nahoře v koupelně praskla žárovka zrovna, když jsem se chtěla namalovat. Za hodinu mám rande a nejsem namalovaná, jak to mám asi stihnout? Ještě jsem si ani nevybrala oblečení a..."
Když se Sofi zase podívala na gauč, její máma měla zavřené oči a lehce oddechovala.
Zkusila jsi to.
Se sklopenou hlavou obešla svoji nevlastní sestru, vyšla schody a zavřela se ve svém pokoji. Zdál se být tak stísněný, a zároveň tak prázdný.
V pátek večer zazvonila u Caren i bez mámina svolení. I s Emily se rozložily na Careninu velkou postel a pustily si večerní film, než všechny usnuly.
Ráno vstaly brzy, aby se prý vyhnuly velkému množství lidí v nákupním centru.
„Nákupy!" houkla připravená Emily rozjařeně a seskákala dva schody před domem.
„Vyrážíme, holka," zakmitala černým obočím Caren, pohodila vlasy a rozešla se za Emily. Sofi se zahihňala, zabouchla vchodové dveře a vydala se stejným směrem.
Ve svém oblíbeném obchodě strávily bezmála hodinu. Obsadily tři kabinky vedle sebe, aby mohly svoje úlovky vzájemně hodnotit.
„Našla jsem na sebe perfektní kousek!" zvolala Emily, takže se Sofi a Caren vzrušeně přemístily k ní.
Emily pózovala před zrcadlem v růžovobílém croptopu a usmívala se jako sluníčko.
„Sluší ti," uznala radostně Sofi, ale Caren stáhla obočí k sobě.
„Tobě se nelíbí?" optala se Emily.
„Ten croptop? Jo, líbí, líbí," pokyvovala zamyšleně hlavou, „ale myslíš, že... se k tobě hodí?"
Emily i Sofi spadl úsměv a ani jedna nevěděla, jak reagovat.
„No, jak to říct," uchichtla se Caren s dlaní pod bradou a ukázala na bílé skvrny, které měla Emily na břiše. „Tohle je nějaká nemoc, ne?"
„Je to neškodný..." zamumlala Emily a sama se na sebe zahleděla. „A mně to nevadí."
Sofi v tom taky neviděla problém. Vypadalo to, jako by její kamarádce na břiše poletovaly mráčky.
Caren se zamračila a blondýnce naskočila husí kůže. „Tobě možná ne, ale zamysli se. Nejsi jediná, kdo by se na to musel koukat."
V kabince bylo několik sekund dusné ticho. Potom se Emily nervózně zasmála a položila si ruku na čelo.
„Máš pravdu," začala si croptop sundavat, „nevím, co mě to napadlo. Díky, že jsi mi to řekla."
„Nemáš zač." Caren, opět uvolněná, vycenila zuby. „Ráda jsem pomohla."
Sofi zamrkala. Ještě nikdy neviděla, že by se její kamarádky chovaly takhle.
Taky jsi s nimi nikdy nebyla tak často.
I tak se ale usmála taky a přinutila se nechat to plavat.
ČTEŠ
náct.✔
General FictionPokud se celý váš teenagerský život jeví jako jedna velká balada, znamená to, že je s vámi něco špatně? ❕V příběhu se objevuje deprese.