Hoofdstuk 28

3.2K 182 30
                                    

Ondanks alle momenten die ik dit jaar had meegemaakt was ik toch geslaagd voor mijn eindexamen. Yes! Ik weet niet hoe ik het voor elkaar had gekregen, want ik had amper iets gedaan, maar het was me gelukt. En het was Gaby ook gelukt. We gingen samen studeren!

Het enige wat ik hoorde was schreeuwende mensen en harde muziek die door mijn oren dreunden. Sinds de afgelopen, nu 3 jaar was ik hier niet meer geweest; in Popzz. Ik was gelukkig met Eric, en Gaby had ook een vriend gevonden. Je raad het nooit! Emiel! De laatste weken waren ze erg veel samen en toen die blik op de bank toen we onze ruzie aan het uitpraten waren.. ik wist het! 

''Wil je wat drinken?!'' schreeuwde Eric in mijn oor. ''Ja!'' schreeuwde ik terug en ik ging met Emiel en Gaby dansen. Ze waren echt verliefd op elkaar dat kon je wel zien. Ze konden niet van elkaar afblijven en ik was gelukkig voor haar en natuurlijk voor mezelf, omdat ik degene was die Eric had. Plotseling stond er iemand achter me en ik schrok want hij danste dicht tegen mij aan. ''Hier'' fluisterde de stem in mijn oor en drukte een kus tegen mijn wang. Hij gaf me het drankje dat hij had gehaald, gelukkig was het Eric. Ik vond het nog steeds wel een beetje eng om hier te zijn, maar ik was hier met mijn vriendje, mijn beste vriendin en nog een goede vriend, ja Emiel was een goede vriend van me geworden, wat kon er mis gaan? Ik moest van dit moment genieten. Ik nam een slok van mijn drinken en plotseling zoende Eric me. Hij kon me altijd zo goed verrassen! Hij schuurde tegen mij aan en ik vond het niet meer erg. In het begin huiverde ik van zijn aanrakingen maar nu was het fijn. En het feit dat Emiel nu niet meer achter me aan zat was nog fijner. We konden allemaal ons eigen leven leiden.

Ik gaapte, het was zomervakantie en ik lag naast Eric in bed. Het was best grappig, want Gaby en ik waren nu ook nog veel samen. ''Ontbijten jullie met ons mee?'' vroeg Gaby met een grote glimlach om haar mond, ze stond in de deuropening. Gaby sliep hier ook heel vaak als ik hier was, dat was altijd heel gezellig. Ik vroeg me af of Emiel en Gaby al seks hadden gehad. Hoe ze elkaar aanraakten.. ik dacht het wel. Eric en ik in ieder geval nog niet, dat wilde ik ook nog niet. ''Ja, we komen eraan.'' gaapte Eric nu en ze liep giechelend weg want Eric lag nu plotseling bovenop me. ''Je plet me, hallo!'' Zijn mond kwam naast mijn oor. ''Wat ga je eraan doen dan?'' Hij pestte me altijd zo! Het was wel grappig. ''Please, ga van me af.'' grinnikte ik en hij rolde nu naar de andere kant met een kreun. ''Ik houd heel veel van je, besef je dat Lynn?'' hij keek naar het plafond. ''Ja, dat weet ik.'' Met een voldaan gevoel rolde ik boven op hem en begon hem te zoenen. Weet je wat? Dat ontbijt kon wachten, ik was er nù klaar voor.

Ik kon mijn verleden achter mij laten en richtte me nu op de toekomst. Want de toekomst was nu mijn leven, en ik wilde niet meer achtervolgd worden door het verleden. Ik was trots op mezelf dat ik mijn vader en Emiel kon vergeven voor wat ze hadden gedaan. Mensen verdienden een tweede kans.

PaniekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu