8│Du ligner Lizzie

183 24 28
                                    

ROOMMATES

Amber Olson

"Cici, jeg er ligeglad med hvad du har på, du ser for helvede godt ud i alting," brokker jeg mig og kigger over på hende. Hun står i en løs langærmet blå stribet bluse. LANGÆRMET. Den pige har altid kortærmede på, som i altid. "Hvorfor dækker du dine arme?" Spørger jeg forfærdet. Hun griner og sætter sig ved siden af mig.

"Jeg er nødt til at se præsentable ud," siger hun og sætter sit brune hår op i en rodet knold, som selvfølgelig ser godt ud, fordi det er Sierra og alt ser godt ud på Sierra. Fuck hende alligevel. Theo kommer ind med et æble i hånden og kigger på os i Cicis seng.

"Halløjsa," siger han muntert og sætter på stolen ved hendes bord. Han lægger æblet, rejser sig igen og åbner vinduet hvorefter han sætter sig igen.

"Hvad så, T?" spørger Sierra og tager en pude op i sit skød. Hun har ikke bukser på, ikke at Theo ikke har set hende i undertøj, for det har han. Jeg ved ikke hvorfor hun gjorde det, jeg er ikke tankelæser. Det kunne være voldsomt sejt, men nej, jeg kan læse min søsters tanker nogle gange, men det vidst mere intuition.

"Jeg keder mig," sukker han og lægger sine fødder op på bordet.

"Fødderne ned fra bordet," kommanderer Cici, Theo løfter et øjenbryn af hende.

"Hvad hvis jeg ikke vil?"

"Dude, fødderne ned nu!" Drengen smiler bare til hende, Cici kigger strengt på ham.

"S, jeg kan ikke tage dig seriøst. Du sidder i underbukser og en fucking langærmet," fortæller han. Cici gisper fornærmet og tyre pude på ham. Den ryger sådan frem og tilbage et par gange før, Theo griber en tusch og kommer hen til hende på sengen.

"Det gør du fucking ikke!" Råber hun. Theo griner og hiver proppen af. Han læner sig ind over hende der har rykket sig helt tilbage på sengen. Hun fægter med armene for at få ham væk, men Theo er stærk og han har store hænder. Han griber så let som ingenting hendes håndled og holder dem fast i en hånd. Så tegner han på hendes kind, eller han sætter en prik. Han giver slip på hendes hænder mens han tegner kruseduller på hendes lår, Cici gav op på at kæmpe imod da han havde fået fat i hendes hænder, hun ved godt han er stærkere end hende, men nu prøver hun desperat at få den sorte tusch væk fra sine lår.

"Flotte lår," kommenterer jeg stadig grinende, Sierra udstøder et frustreret hvin og skubber Theo væk.

"Du er virkelig et pikhoved nogle gange, Theo. Ved du godt det?" Siger hun surt og rejser sig. Hun går over til sit skab og åbner det.

"Lige over, Cummings," griner Theo. Han er i festligt humør i dag. Det er meget underholdende når det ikke går ud over mig. Ham, Sierra og mig har gået i skole sammen siden de små klasser, de havde noget i ottende, men det var aldrig seriøst, hun faldt for en anden og han knuste hende hjerte og nu tror hun åbenbart ikke på kærlighed mere. Fucking kliché.

"Jeg kan virkelig ikke lide dig lige nu," siger hun til Theo og stopper et par shorts ind i skabet. Hun hiver et par blå jeans ud bagefter.

"Er det mom jeans?" spørger jeg. Jeg ved ikke helt hvad der sker, jeg plejer at snakke mere, but not today. Jeg er træt og jeg gider ikke rigtig noget. At have fået Vikki hjem har virkelig bare understreget, hvor meget jeg gerne vil have en kæreste.

"Det er det," bekræfter hun og hiver dem op af sine slanke ben.

"De sidder ikke godt på din røv," informerer Theo hende om, hun vender sig irriteret om mod ham.

"Et, det ved jeg fucking godt, men der var jo et røvhul der tegnede på min ben og jeg har lige fucking været i bad så det gider jeg ikke gøre igen. To, hvis du ikke fucking har noget pænt at sige så hold din kæft,"

"Er man lidt sur?" Spørger han, Sierras øjne finder mine mens hun sukker dybt.

"Få ham til at stoppe!" Inden jeg får chancen for at åbne min mund står John i døren.

"Ha," fnyser han og kigger op og ned af Cici. "Du ligner Lizzie."

"Nej jeg gør ej," protesterer hun, "jeg har bare sådan noget tøj på som hun går i." Hun finder et bælte og giver sig til at tage det på mens hun fortsætter. "Ligner jeg en hvid pige med sort hår og brune øjne?" spørger hun. "Jeg har faktisk brune øjne..."

"Nej, det kan man ikke sige," siger jeg. "Du ser godt ud, S, ignorer Theo, han er en røv i dag." Jeg sætter mig helt op. "Spørgsmål."

"Fyr," siger Theo og Sierra i kor, Theo sidder og prøver at stikke sig på en af hendes kaktuser.

"Hvad skal du i dag?" Jeg kigger på Sierra, hun sagde tidligere at hun skulle se præsentable ud, så jeg regner med hun skal noget, hun hev mig bare derind uden nogen forklaring.

"Altså, det øhm-" begynder hun.

"Skal du med?" Afbryder Johnny hende, hun nikker og de skynder ud. Jeg kigger forvirret over på Theo, som bare trækker på skuldrene og tager en bid af sit æble. What the fuck?

Næste kapitel er fra Johns synsvinkel glæder i jer? Det gør jeg, men så også ikke for det sådan lidt øhm idk, jaer

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Næste kapitel er fra Johns synsvinkel glæder i jer? Det gør jeg, men så også ikke for det sådan lidt øhm idk, jaer... Nåh men glæd jer til det! 

Jeg er stadig ikke færdig med at rydde op i køkkenet, men jeg flygtede fordi jeg hader at vaske op af hele mit hjerte, men det fordi jeg ikke kan lide at have fettede finger så jeg vasker seriøst hele tiden hænder. Hvilket jeg nok burde lade være med for sådan gør det for meget, men på den anden side alle opfordre en til at gøre det såååååå might as well.

SPØRGSMÅL: Hvilken bog/bøger læser i lige nu? 

Jeg læser Angry God (Broken Knight var så perfekt at jeg ikke engang har brug for at snakke om den.) og They Both Die at the End.

(17.03-2020)

Roommates ✓Where stories live. Discover now