ROOMMATES
Amber Olson
Jeg har brændt ris på. Stolt? Jep, me too. Jeg plejer godt at kunne koge ris, men nej. Jeg var endda her ude under det hele. Jeg kører opgivende hænderne ned af mit ansigt.
"Hvad så?" Spørger John bag mig, jeg drejer rundt på den stol jeg sidder på og kigger træt på ham.
"Jeg kan åbenbart ikke engang koge ris," sukker jeg. Han går over til vasken og kigger ned i gryden. Jeg tog de ubrændte ris over i en skål og så puttede jeg vand i gryden, det kan jeg huske min mor gjorde derhjemme.
"Nej, det gik ikke så godt." Jeg drejer mig tilbage og lægger mig ind over køkkenbordet. "Hey, Amber, lad være at give op. Hvad skulle de have været til?" Han går over til komfuret og røre rundt i den slukkede pande med rørte æg. "Stegte ris?" Jeg nikker ned i bordet.
"Hvad hvis jeg også brænder dem på?"
"Så bestiller vi pizza," siger han og aer mig kort på ryggen. John og mig er langt fra de tætteste i det her hus, men jeg kan godt lide ham.
"Men det kan vi ikke," klynker jeg.
"Hvorfor ikke?"
"Fordi Nala kommer og jeg lovede stegte ris." Jeg kunne ærligt godt græde lige nu, det har måske lidt at gøre med at jeg har menstruation
"Skal vi lave det sammen?"
"Jeg tør ikke, at røre ved risen. Jeg fucker det bare op."
"Nej du gør ej," siger John og hiver mig op og sidde. Jeg kigger opgivende på ham. "Okay, så siger vi bare at du har lavet den, og hvis hun kommer inden jeg er færdig, har jeg bare overtaget for dig." Mit smil vokser langsomt og så kaster jeg mine arme om ham.
"Jeg elsker dig, jeg elsker dig, jeg elsker dig, sådan virkelig meget."
"Det var da lidt aggressivt," siger Theo, jeg giver slip på John og kigger på Theo der går over og åbner køleskabet. Han tager en øl ud og åbner den.
"Stik mig en," siger John. Theo tager endnu en ud og kører den hen over køkkenbordet til John der stopper den lige inden den køre ud over kanten. Han åbner den og tager en tår, hvorefter han tager olie og hælder det ned i en ren pande. Jeg kigger på ham mens han laver mine stegte ris uden overhovedet at tænke, han har en længere samtale med Theo imens. Jeg fokuserer ikke rigtigt, jeg er nervøs af en eller anden grund. Sidste gang Nala var her gik det fint, okay sidst var vi alene hjemme, men sidste sidste gang, da hun mødte alle, gik det jo fint. Det var faktisk virkelig sjovt at udspørger hende om ting og hun svarede på næsten alt... men den her gang kan hun ikke rigtig flygte hvis det bliver for meget. Cici er ikke hjemme så mit gæt er at John er on his best behavior, men man ved aldrig med Theo, resten af os er nogenlunde normale. Ville jeg selv sige. Lizzie kommer ind i køkkenet med et stort smil.
"Hejsa dejlige mennesker."
"Er du høj?" Spørger Theo.
"Nej, jeg er bare glad."
"Har du fået pik?"
"Oh, my God!" Hviner hun og kigger skræmt på ham.
"Det kunne da godt være," forsvarer han sig selv.
"Jeg kom bare for at spørge om vi ikke skulle spille Ludo senere og så bliver man overfaldet med spørgsmål om sex og stoffer. Jesus mand." Jeg flækker af grin. Måske er resten af os ikke helt normale alligevel, man er nødt til at være en smule fucked up for at kunne holde ud at bo her. Jeg elsker det, men fuck, vi er virkelig for meget nogle gange.
Vi er oppe på 2 tusind reads! What the fucking fuck?! Mega mange gange tak. Vi har dog kun 3 kapitler tilbage nu...
SPØRGSMÅL: Hvad håber i sker?
(02.07.20)
YOU ARE READING
Roommates ✓
Short Story❝-and they were roommates.❞ ❝Oh my God, they were roommates.❞ I disse fortællinger følger man seks roommates, deres tætte sammenhold, turbulente kærlighedsliv og struggles som universitetsstuderende. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Af @Riberholdt Udgivet; 07/03...