22│Mad

100 18 12
                                    

ROOMMATES

Theo Rose

Jeg smider resten af tøjet ind i vaskemaskinen og stiller vasketøjskurven tilbage bag døren. Så hælder jeg det der middel noget i og tænder for den. Jeg smutter ud fra badeværelset og op af trapperne til mit værelse. Jeg skal ikke noget rigtigt, alle er hjemme. John og Axel laver mad, S ligger på sit værelse og læser og Amber og Lizzie er ude i haven. De hopper på trampolin, jeg kan hører det gennem mit åbne vindue. De skriger og hujer og hepper på hinanden. Det er ligesom i gamle dage. Der var det bare S og Ames der hoppede rundt på min trampolin og mig der sad i vinduet og lavede laktier og snakkede med dem. Jeg plejer at være virkelig aktiv, nogle ville nok siger overgearet, men af en eller anden grund har jeg fået vold ondt i ryggen efter jeg trænede med Johnny tidligere, vi lavede bare det vi plejer så det er ret underligt. Jeg kunne godt bruge sådan et massageapparat, eller en person der ville give mig massage, men jeg gider ikke rejse mig op efter som jeg lige har lagt mig ned. Jeg rejser mig hvis vi skal spise, men ellers bliver jeg liggende. Jeg finder min mobil frem og kobler den til min højtaler, hvorefter jeg sætter musik på. "Nikes" med Frank Ocean. Jeg kunne virkelig godt sove, men på den anden side kunne jeg overhovedet ikke sove. Jeg tror bare jeg er sulten. Jeg ved det ikke. Jeg åbner instagram og går ind på explorer siden, hvor jeg bare begynder at scrolle igennem videoer. Der er en hel del af piger der danser og twerker, men også en masse gaming videoer. Det underlige er at jeg næsten ikke spiller. Jeg har det simpelthen ikke i mig at sidde stille i så lang tid. Jeg ved godt det lyder dumt, men at sidde stille i mere end en hvor lang tid den time jeg har nu end tager funger bare ikke for mig. Jeg bliver altid rastløs i biologi, hvilket ikke er super godt, men de er de længste timer jeg har fordi vores professor altid, og jeg mener altid, trækker det ud i sådan ti minutter mere og så kommer man for sent til næste. Det er ikke altid jeg har noget bagefter, men når jeg har så er det bare med at løbe. 

Axel dukker op i døren.

"Mad." Jeg kommer hurtigt på benene og stopper min mobil i lommen.

"Hvad skal vi have?"

"John har lavet pasta med kødsovs," fortæller han.

"Fuck ja!" Siger jeg glad og så skynder vi os ned af trappen. Johnnys kødsovs er definitionen af perfekt. Jeg vil have den som mit sidste måltid, så god er den. Axel fortæller mig om hvad han skal i morgen. Han skal til et eller andet museum med sin litteratur klasse. Axel er en af dem der tager på college for at finde ud af hvad de vil med deres liv. Jeg tror stadig ikke han ved det. "Hej unger," siger jeg da vi kommer ind i spisestuen.

"Sæt din røv ned og spis. Det er seriøst bedre end sidste gang og bare sådan hvordan er det overhovedet muligt?" Fortæller Ames mig begejstret. Jeg sætter mig ned ved siden af Lizzie og tager noget pasta over på min tallerken. Jeg rækker min tallerken ned til S som putter kødsovs på min pasta og så får jeg den tilbage. Alle andre spiser allerede og snakker lystigt om ting og sager.

"Man skulle tro du var italiener, så god pasta laver du."

"Appreciate it," siger Johnny og tager noget mad i munden.

"Of course, b," siger jeg, han blinker til mig. Jeg tager min ene hånd op til munden. "Oh, my God!"

så FIK vi ET theo KAPITEL!!! Jeg kan virkelig godt lide Theo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

så FIK vi ET theo KAPITEL!!! Jeg kan virkelig godt lide Theo.

SPØRGSMÅL: Kan i lide Theo?

Jeg har seriøst ingenting at lave i dag. Jeg havde tysk før, men det er det eneste, vi har ikke fået nye lektier så, jeg er har seriøst ingenting... Jeg keder mig allerede og det er ikke super godt.

(04.05.20)

Roommates ✓Where stories live. Discover now