ROOMMATES
Axel McCarthy
Jeg går ind af den lilla dør og smider min taske på gulvet.
"Hallo?" Råber jeg, ingen svare. Klokken er fire, jeg ved Theo og Amber ikke er færdige endnu, men resten burde være hjemme. Jeg træder mine sko af og går ud i køkkenet, hvor jeg tager en kop vand. Jeg hører en dør lukke og skridt. "Hey?"
"Hejsa," råber Lizzie og går ned af trappen. Hun står i køkkenet ti sekunder senere. "Hvordan har du det?"
"Godt?"
"Du lyder ikke særlig overbevisende," siger hun og tager en af Sierras yoghurter.
"Jeg har det godt," insisterer jeg. Lizzie kigger bekymret på mig før hun piller låget af yoghurten.
"Du burde ikke have det godt." Der går et sekund mens hun finder en ske. "Du har ikke gjort noget ved problemet, har du vel?" Spørger hun så og kigger på mig, jeg vender mig om og fylder mit vandglas igen. Hun venter på jeg siger noget. Jeg kigger mig over skulderen.
"Har du gjort noget ved John problemet?"
"Det er ikke noget problem!" Protesterer hun og hiver sit lange sorte hår ud af sin knold. Messy bun. Vikki siger de er meget svære at få til at se pæne ud. Jeg ser ikke hvorfor det skal se pænt ud, jeg troede bare det var noget man hurtigt lavede for at få hår ud af øjnene.
"Men du har ikke gjort noget ved det, vel?"
"Altså... nej," siger hun modstræbende.
"Hvorfor skulle jeg så ville ødelægge noget godt?" Hun spærre øjnene op og stirre ind i min sjæl.
"Fo-f-fordi det ikke er godt," stammer hun. Hun ser helt forskrækket ud. "Fordi hun har været sammen med en anden fyr. Hvordan kan det være godt? Hun har såret dig så voldsomt og du er bare ligeglad?" Hun har rejst sig op. Jeg stiller mit glas ned.
"Jeg er ikke ligeglad!" Jeg vender mig mod hende og ser hende i øjnene.
"Hvorfor har du så ikke snakket med hende?" Spørger hun i et mere normalt toneleje.
"Fordi jeg elsker hende."
"Axel, hun var sammen med en anden fyr." Sammen? Sådan sammen sammen?
"Du-du sagde de kyssede..." Hun ser ned i bordet og begynder og pille ved lynlåsen i sin zip up hoodie, jeg er ret sikker på er Theos, men det kan også være Johns, de er virkelig ikke gode til at sorterer deres vasketøj.
"Det gjorde de også... Hvorfor skulle vi fortælle dig alt de gjorde og sårer dig mere end højst nødvendigt? Det er ikke noget jeg synderligt har lyst til. Vi troede du ville gøre noget ved det, men det gjorde du ikke og der er altså gået to uger nu." Hun var sammen sammen med en anden fyr. For fucking helvede Vikki. Hvorfor river du ikke bare mit hjerte ud i små stykker af gangen? Det er ikke Vikki, Vikki kunne aldrig finde på at være sammen med en anden. Vikki er sød og sjov og charmerende og venlig og hjælpsom og hun er mig utro. Hvordan går man fra at være glad og at have sådan set alt til at fungerer for en, til at være smadret og ikke engang at have lyst til at gå ud fra huset? Lizzie kommer over og lægger armene om mig. Jeg gør ingenting, lader hende bare kramme mig mens tårerne løber ned af kinderne på mig.
God forlænget weekend folkens! Er jeg den eneste der hader sådan noget? Jeg vil meget hellere i skole end at sidde alene på mit værelse. Det kan godt være det bare er mig.
(nye prompts ude hehe)
SPØRGSMÅL: Hvordan går det?
(04.06.20)
YOU ARE READING
Roommates ✓
Short Story❝-and they were roommates.❞ ❝Oh my God, they were roommates.❞ I disse fortællinger følger man seks roommates, deres tætte sammenhold, turbulente kærlighedsliv og struggles som universitetsstuderende. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Af @Riberholdt Udgivet; 07/03...