✨1✨

2.8K 167 15
                                    

Aku tak ramai kawan. Selain Amin. Dhia je nak kawan ngan aku. Aku bukan lah gadis yang pemarah atau ada aura yang mengerikan disekeliling aku sampai orang takut dengan aku. Aku ada juga dengar gossip pasal aku. Famous lah juga dengan keseorangan aku ni. Tapi itu bukan perkara yang baik. Gossip itu mengatakan yang sesiapa yang dekat dengan aku mesti akan dijumpai mati. Orang kata aku disumpah.

Mula mula dengar tu. Aku gelak sebab kelakar. Kene sumpah? Siapa yang percaya bende tu zaman sekarang? Kuno lah!

Sampai aku kenal dengan Boss aku. Boleh tahan handsome. Muda lagi. Baru je seminggu jadi Boss aku. Baru je kami nak bermesra. Seminggu lepas tu dah tak datang kerja. Dapat tahu je.. Inna lillah..

Sejak tu memang aku tak rapat ngan sape sape dah.

Dhia tu pon. Kucing parsi yang kene buang depan rumah aku.

Seres. Aku percaya dengan sumpahan tu. Sampai satu malam tu.. Aku menangis.. Aku dah tak tahan. Aku menjerit jerit dalam bilik. Masa tu pon perasaan nak bunuh diri menghimpit aku. Aku depresi disebabkan sumpahan tu. Tapi Amin ada. Amin ada masa aku perlukan seseorang.

Sebab tu aku kene simpan perasaan aku. Aku tak boleh Amin tahu.

Aku masuk kedalam rumah. Perut aku dah lapar. Tapi aku tak pandai masam. Masak Maggie aku memang power. Aku mengeluh kecil. Memang mati muda aku hari hari makan Maggie.

Aku keluar balik. Panggil Amin.

" Min! Aku tahu kau tak keluar lagi! " Bau minyak wangi menyengat hidung aku. Dia mandi dalam minyak wangi ke dia simbah terus satu botol.? Kuat gila bau. Aku tahan pening aku.

" Kau nak apa.? " Amin tanya aku. Aku hanya nencebikkan wajah. Dia faham lah.

" Ye lah. Nak makan apa.? " Aku tersenyum. Amin dah kenal aku macam mana.

" Masak lah apa apa. Aku lapar ni. Malas nak fikir. " Aku masuk rumah Amin. Bagus juga Amin. Rumahnya bersih. Macam tak digunakan.

" Kau jangan buat complicated.. Cakap lah nak makan apa. Aku dah lambat ni. " Amin dah menyingsingkan lengan baju dia hingga paras atas siku. Ni makin handsome!

" Ish! Sape suruh buat lagi complicated. Masak San Remo Angel Hair dengan cendawan Shimeji. " Berbeza dengan aku. Bab memasak ni memang Amin power. Aku terfikir juga. Amin ni chef ke?

" Okey! " Lelaki ini mula memasak. Aku memamg suka tengok dia memasak dari belakang. Terserlah aura karisma dia. Tangan kekarnya sekejap aku pandang. Banyak parut. Tapi parut dia macam terluka sebab objek tajam. Aku tak pernah tanya. Takut lelaki itu marah.

Belakang badan dia pula aku pandangan. Badan dia sasa. Nampak kuat. Aku tak tahu lah yang Amin ni pergi gym ke apa. Posture badan dia memang sesuai jadi polis atau askar. Dengan ketinggian 181cm.. Berat yang aku anggar. 66kg? Maybe. But.. Neh..

Kene tengking ngan komander ni.. Confirm balik terus.

Wanna bet?

" Dah siap! "

" Terima kasih! "

✨✨

Hari hari aku balik dari kerja. Aku memang rasa setiap langkah aku diekori. Aku takut. Amin tak balik dari semalam. Aku Call dia. Dia tak angkat! Dasar!!

Aku cepat kan langkah. Menyesal juga parking jauh hari ini. Alasan. Malas nak cari parking.

Pengawal pon tak reti nak buat kerja! Duduk terbongkang je!

Aku pusing kebelakang. Memang hanya kelibat hitam yang aku nampak.

" Sape tu? Aku tak nak main sorok-sorok dengan kau! " Aku Bukan berani. Tapi setiap kali aku tanya. Aku dah tak rasa orang ikut aku lagi. Jadi aku balik macam biasa.

Sampai rumah aku tengok Amin duduk bersila depan rumah dia. Baju serabai. Bibir bengkak. Ey!

" Ha.. Canne.. Syah.. Kau sihat? " Aku mesti tanya. Kadang kadang aku rasa yang aku ni Mak dia je.

" Dia sihat. Tapi tu lah kitorang dah putus. " Untuk entah berapa kali juta aku tak faham dengan Amin. Dah lah songsang! Playboy! Apa lagi?

" Aku tak faham lah. Tak sampai seminggu. Putus. Bila kau nak kawin? " Soalan yang aku tak nak dengar jawapannya. Terkeluar juga. Nanti aku juga yang menangis.

" Aku nak kawin dengan kau! " Hmm.. Nak terkejut ke tak eh.. Tapi lelaki ni mana pernah serius. Tengok. Sekarang dia boleh lagi gelak. Menyampah!

" Ada sesiapa ikut kau lagi ke? " Aku ingat dia tak ambik kisah pasal aku dah. Rupanya.. Eeg.. Macam mana aku tak sayang dia?

" Ada. tapi bila aku tanya. Dia dah tak de dah lepas tu. " Aku melihat Amin yang terangguk angguk. Kejap.. Dia tak reti balik mandi ke? Kejap.. Dia tunggu aku ke? Aku tak sedar yang Si Amin juga tengah pandang aku.

" Apa pandang pandang.? Aku tahu lah aku ni handsome. Hohoho.. " Eyy.. Angkat besen sendiri.. Poddah!

" Kau tak reti balik mandi dulu ke? "

" Aku tertinggal kunci. " Fish betul mamat ni.

" Habis? " Aku saja tanya.

" Macam tak biasa pula. " Dengan selamba Mamat ni ambik kunci rumah aku dan tanpa dipelawa Amin masuk dengan bangganya kedalam rumah aku. Ha. Ye lah. Memang rumah dia pon. Aku menggeleng geram.

" Tuala aku mana weh?" Tanya Amin. Aku dengan cepat masuk kedalam rumah.

" Kau tak reti nak masak ke? " Soalan ni memang nak cari pasal. Aku diam. Sekali lagi kau tanya. Sumpah. Kau manusia pertama terbang Amin!

" Kau tak reti.. " Aku memandang Amin tajam.

" - tak reti nak kemas rumah? " Soalan ni aku chill sikit.

" Aku sibuk lah. Ala.. Bukan ada orang nak datang pon.. " Kata aku tenang. Tak sedar aku mendapat jelingan dari Amin.

" Kau tu perempuan. Rajin sikit kemas rumah. Haih.. Macam mana nak jadi isteri ni? " Bebel Amin macam Mak mak. Ayat akhirnya membuat aku malu. Ambik kau. Setepek dia bagi.

" Er.. Hehe.. Ye.. Nanti aku kemas. " Aku memberi alasan.

" Bukan nanti! Sekarang! Aku pergi mandi. Bila aku dah siap. Rumah ni Kasi ada rupa rumah sikit. " Aku berlalu pergi sebelum aku sempat berkata apa apa. Aku mendengus geram buat entah ke berapa kalinya. Aku pandang sekeliling. Ada nampak rumah aku ni macam reban ayam ke? Aku korek biji mata tu kang. Eh. Macam aku berani je.

" Masa berjalan. Kalau tak aku tak nak masak. " Jerit Amin di muka pintu bilik air. Badan aku yang letih menjadi segar mendengar tawaran Amin. Yak yak yeah!!!

✨✨

Tbc..

Part I :Dia, Lelaki Complicated! ✔Where stories live. Discover now