25 Avgust 1985
Novo oformljeno odeljenje Beogradske Policije traži novog inspektora. To odeljenje je kreirano tako da služi u ispomoć svim ostalim odeljenjima to jeste radi na svim slučajevima.
Načelnik tog odeljenja je Jovan Stanisavljević čovek sede kose visok oko 190 cm ima 50 godina i već 25 godina staža u policiji. Radio je u odeljenjima za suzbijanje narkotika, krvnim i seksualnim deliktima, i u odeljenju za pljačke. Zbog tog svog velikog iskustva je i postavljen na to mesto.
Drugi inspektor u tom odeljenju bio je Ivan Jelanović, Čovek oštrog ledenog pogleda crne duže kose i 12 staža u policiji.
Možemo se zapitati zašto onda traže novog člana a ne zaposle nekog iskusnog inspektora poput ove dvojice. To je zato što niko nije hteo da se izlaže većem i rizičnijem poslu za iste pare.
Na konkursu se pojavilo samo 2 kandidata. To je bio Stojan Matić i Miloš Savić.
U Jovanovoj kancelariji u kojoj se nalazilo levo od vrata u ćošku ulaz u drugu kancelariju a naspram samih vrata se nalazio sto za kome su sedelli, Jovan usredini Ivan sa njegove leve strane a sa njegove desne strane sedeo je direktor policije Josip Simeljić. Josip je čovek već pred penziju mrzovoljan na sve oko sebe bele kose i bele brade. On nije bio za to da se oformi to novo odeljenje ali je pod pritiskom morao da pristane. A još manje je bio za to da Jovan postane njegov načelnik.
Jovan: "Ivane prozovi ovog Matića da vidimo kakve kvalitete ima" Matić je ušao u kancelariju visok lep ali se po njemu videlo da nije srećan što se nalazi tu gdeje.
Jovan: "Ti si Stojan Matić?" Stojan se namršti i odgovori drskim glasom "da ja sam Stojan Matić"
Jovan: "reci nam sve o svojim kvalifikacijama i nešto ukratko o svom životu".
Stojan "Šta naprimer o svom životu"
Jovan "recimo da li si iz Beograda ili si ovde došao na studije"??
Stojan "A da li vam ja ličim na neku seljačinu van Bga"? Upita drsko Stojan unosećise u facu Načelniku.
Jovan tresne šakom o sto i vikne "Alo bre znaš ti gde si došao nije ti ovo blokovi ni ti sam ti ja neki klošar ja sam načelnik u policiji a ovo ti nije ulica ajde marš napolje".
Stojan izađe napolje i zalupi vrata za sobom.
Ivan prvi progovori "Ako je i ovaj drugi ovakav onda smo najebali totalno" "Vala baš reče Jovan" Nameštajući se u stolici.
Ivan je prozvao drugog kandidata Savića.
U kancelariju je učljivo ali odvažno ušetao visok krupan momak sa izuzetno kratkom kosom.
Jovan "Dobar dan Miloše reci nam nešto ukratko o sebi"
Miloš: "Zovem se Miloš Savić pre Mesec dana diplomirao sam na pravnom fakultetu sa ocenom 9.76. Živim u iznajmljenom stanu u Zemunu inače sam rodom iz okoline Vukovara.
Jovan: "A koga sve imaš u porodici i čime se oni bave"?
Miloš "imam oca, majku stariju sestru i mlađeg brata. Moja sestra se udala za kapetana u Kninskom Korpusu a mlađi brat mi studira na Vojnoj Akademiji ovde u Beogradu".
Jovan "A zašto bi ti želeo da radiš ovaj posao baš ovde kod nas"?
Miloš "Smatram da sam potreban ovom našem društvu ovde sa ovom prosečnom ocenom i još dok sam mlad i u punoj snazi.
Jovan Zanimljivo Momče sada si slobodan javićemo ti kroz nekoliko dana da li si primljen ili ne".
Miloš je napustio kancelariju a Jovan se opustio u stolici i ukrstio prste na stolu.
Jovan "Šta vi mislite o ovom".
Ivan "Druže načelniče smatram da je i mlad i snažan a i baš ono što nam treba".
Jovan "a vi druže Josipe šta smatrate".
Josip se prvi put oglasio odkada sedi tu "Pa vidi ovako dobar je ali mislim da bude bilo problema sa njim jer mi deluje da baš nije naklonjen našoj Komunističkoj partiji. Mislim hoću reć držiga na oku ako rešiš da ga primiš.
Jovan se samo nasmešio zadovoljno. Nije mogao da veruje da mu je iz prvog puta upala sikira u med što se tiče službenika.
Josip ustade sa stolice i krene ka vratima sporije nego što bih morao zbog svoih godina.
Kada je Josip zatvorio vrata i udaljio se niz hodnik i Ivan odahnu.
Ivan "Samo nek je otišao nemogu više da ga gledam mnogo me nervira".
Jovan "A vala i mene samo da više ode u penziju. I javi sutra ovom malom da dođe u Petak da se upozna sa poslom i da podpiše ugovor i zaduži opremu a ja odoh kući da se odmorim".
Ivan "uredu druže načelniče doviđenja".
Izvinjavam se zbog moje malo lošije gramatike nemoj te da mi zamerite.
YOU ARE READING
Vatreno Krštenje
ActionRadnja prati rad Novo formiranog odeljenja Beogradske policije. Radnja počinje 1985 godine. Da li će Uspeti da se reši slučaj koji je obeležio tu deceniju.