37Untitled part

16 4 1
                                    

 17 Decembar 1985


 Miloš


 Ustajem ujutru sav sam neispavan rešio sam da se istuširam i pre nego što odem na posao da popijem kući jednu kafu onako domaćinski. Ušao sam u kupatilo i osećaj kao da sam se preporodio kada je ledena voda krenula da se sliva niz moje telo. Kada sam se istuširao na sebe sam obukao farmerke crvenu majicu i duksericu na zakopčavanje maslinasto zelene boje. Izašao sam iz kupatila i seo sam da doručkujem u kuhinju a za stolom su već sedeli Ivanov sin i njegova žena Bojana. Bojana mi je rekla da je Ivan već otišao na posao zato što je nešto iskrslo hitno i rekao mi je da te ni slučajno ne budim dok se ti sam ne probudiš. Kada sam ovo čuo samo sam ostavio napola pojeden sendvič i pitao je kojim kolima je Ivan otišao na posao, rekla mi je da je uzeo onaj što smo mi sinoć došli njime a da ja uzmem Ladu ili Škodu. Uzeo sam Ključeve od Lade i sjurio sam se niz stepenice. Na parkingu sam video kako mi je neki magarac sa motorom zagradio Ladu tako da sam ni malo pristojno odgurao njegov motor 5 metara niže dovoljno da ja sa mojom Ladom mogu da se izparkiram. Kada sam se isparkiravao na Škodi sam primetio da je neki papir zadenut za brisače moja radoznala priroda mi nije dozvolila da odjurim na posao. Izašao sam iz Lade i ostavio je upaljenu prišao sam Škodi i video da na ceduljici piše nećeš me naći Saviću žaomi je i ovako sjajna prilika ti je propala. Nisam znao šta je time hteo da kaže ali sam samo ubacio ceduljicu u džep i utrčao u Ladu i pod punim gasom sam se uputio u policisku stanicu da vidim šta se t0o dešava a da ja to ne smem da znam, odnosno da se to krije od mene.


 Vozio sam kao manijak prema policiskoj stanici uleteo sam u garažu i potrčao prema liftu trčao sam prema Ivanovoj kancelariji a onda me je zaustavio portir Jovo i rekao mi da nesmem da idem na sprat gde su nam kancelarije. Rekao sam mu da me pusti u pičjku materinu i da mi pod hitno zove Ivana. Saopštio mi je da je Ivan previše zauzet a da ja odem kući da se odmorim, na ove njegove reči sam samo još više dobio želju da ostanem i da konačno razrešim šta se ovde do đavola dešava.


 Kada je Jovo otišao sa druge strane pulta iskoristio sam priliku i potrčao sam prema stepenicama, međutim kada sam trčao ka gore primetio sam žutu traku kojom se obeležava mesto zločina da je postavljena na putu ka pritvotrskoj jedinici. Iskreno želudac mi se prevrnuo i nisam želeo da verujem da se onaj idiot ubijo ili još gore da je pobegao iz zatvora a ona poruka na Škodi znači da je jedna od mojih sumlji odnosno predpostavki tačna. Potrčao sam prema pritvorskoj jedinici i na moju sreću a Ivanovu žalost upravo je pošao verovatno po kafu jer je delovao tako ispijeno da je to ne verovatno. Sklonio sam se u jedan hodnik da me ne primeti a kada je prošao skočio sam mu na leđa i okrenoga prema sebi. "Dakle privremeni načelniče Ivane Jelanoviću šta je to što inspektor Miloš Savić odnosno ja ne sme da zna o slučaju na kojem radi?" Ivan se na prvi mah zbunio kada  me je video a to je i normalno kada je svima rekao da me sprečavaju u tome da idem na ovu stranu od žene pa do obezbeđenja policiske stanice. "Jao Miloše sve si pogrešno shvatio ali kada si već tu treba da znaš Strahinja Jović je preminuo." Ja sam samo prevrnuo očima a on je nastavio: "Najinteresantnije od svega je to da bi bilo normalno da se udavio čaršafom ili pak obesio od isti ali ruma od metka u njegovoj glavi ispaljena iz snajpera je ipak zanimljiva stvar složićeš se Miloše." Složio sam se sa njim ali me je takav crv sumlje uhvatio da tu nešto nije uredu i saopštio sam Ivanu da ću ja lično da preuzmem sve aktivnosti uvezi ovog slučaja i da on sada mi se nemeša. Samo je potvrdno klimnuo glavom i otišao niz hodnik.


 Uputio sam se sa svim okolnostima i to da je ubijen jednim metkom najverovatnije iz snajpera oko 5 časova ujutru i da je smrt bila trenutačna kao i to da je metak prošao između rešetki na prozoru i kroz staklo ćelije. Zanimljivo je bilo to što je morano biti pucano ksa druge zgrade koja je takođe vlasništvo policije ali po mojoj ličnoj proceni moglo se pucfati i sa nekog kamiona kombija i slično zato što se ćelija nalazila u prizemlju. Doneo sam odluku da se više nikome ne veruje i samim tim sam tražio od tužioca da mi hitno izda nalog za privođenje Ivana Jelanovića jer ipak svačiji alibi treba proveriti.


 Novo poglavlje je tu nadam se daste uživali.

Vatreno KrštenjeWhere stories live. Discover now