İçlerinden en yaşlı olan "Durun Ada hanım hiçbir yere gidemezsiniz!" deyince durmak zorunda kaldı. Ne oluyordu? Selim "Neler oluyor sanki baskın yapar gibi? Valizlerimizde konağa ait bir eşya varmı diye kontrole mi geldiniz?" diye bağırınca Kenan da merdivenlerin başına çıkıp trabzanlara tutundu sonra da aşağıdaki olanları izlemeye başladı. Ada dayısının fevri çıkışını burada fazla zaman geçirmemiş olmasına yordu. Üstelik geçirdiği zaman diliminde gördükleri hoş şeyler değildi. Selim'i sakinleştirmek için "Öyle bir şey olduğunu düşünmüyorum dayı bırakalım avukat bey sözlerini tamamlasın." diyerek söz hakkını az önce kendisini durduran avukata bıraktı.
Avukatın Selim'e dönerek "Bizi yanlış anladınız Selim bey biz Ada hanımın hakları için buradayız hatta onu temsil ediyoruz bu Helin hanımın son isteğiydi onu yerine getiriyoruz." demesi üzerine Kenan panikle merdivenlerden aşağı indi "O ne demek öyle? Helin hanım benim annem Ada'nın değil neden böyle bir talepte bulundu?" diye sordu. Korkmuştu, inşallah annesi tahmin ettiği şeyi yapmamıştı "Bu kadar kalabalık avukat ordusu geldiğine göre galiba yapmış yaşlı bunak." diye düşündü. Avukat "Annenizin vasiyetini yerine getirmek için geldik hepsi yazılı ve belgeli isterseniz vasiyete itiraz etmeyi deneyebilirsiniz. Bu konuda yapabileceğimiz bir şey yok yalnız şunu bilin burada bulunan tüm avukat arkadaşlar ile birlikte hazırlandı bu vasiyet, herhangi bir açık bulabileceğinizi sanmıyorum." diyerek Kenan'a meydan okudu.
Ada ortamı sakinleştirmek için "Lütfen salona geçelim ayakta kaldınız." dedikten sonra dayısının koluna girip salona doğru ilerlemeye başladı. Sonra aklına gelen şey ile durup "Samet abi sen de gelir misin?" diyerek tekrar yürümeye devam etti. Salonda herkes yerini alınca avukat çantasından bir dosya çıkardı. Bu dosya Helin hanım ölmeden önce hazırlanan vasiyetti. Avukat "Özet olarak Helin hanım, ailesinden ve eşinden miras yoluyla kendisine geçen bankadaki birikimler ve taşınmazların tamamını Ada hanıma bıraktı. Yani size ait olanlar sadece babanızdan miras yoluyla geçenler. Bu konağın bile sadece yüzde otuz beşine sahipsiniz geri kalan yüzde altmış beşlik hisse Ada hanımın." diyerek sözlerini tamamladığında Ada şaşkınlıktan konuşamazken Kenan kahkahalarla gülmeye başladı. "Annem babamın yıllarca çalışıp kazandığı ve yüzyıllardır ailemize ait olan her şeyi yabancı bir kadına mı bıraktı. Ah karıcığım annem önemli bir şeyi atlamış bu şartlarda senden asla boşanmam ayrıca çocuğumu da seninle birlikte büyüteceğiz gibi görünüyor malum o bir aşk bebeği." derken aşk bebeği kısmını tükürür gibi söylemişti.
Tehdit hedefi tam on ikiden vururken Ada elinde olmadan titredi. Dayısı Kenan'a doğru hamle yapıp "Sen ne diyorsun lan şerefsiz ben senin gelmişini geçmişini..." derken kendini frenledi çoktan Samet ve avukatlar onu tutmak için önüne set çekmişlerdi Kenan'a ulaşmasını engellediler. Mirası açıklayan avukat "Ada hanım işlemler için bir hafta burada kalmanız gerekiyor." dediğinde Selim'in "Benim bugün gitmem gerekiyor yeğenimi burada bırakmam söz konusu değil, Hadi Ada gidelim." demesi üzerine Samet "Selim bey biz Ada hanımın yanındayız endişe etmenize gerek yok." dedi. Sonra avukat söz alıp "Biz Ada hanımın çıkarlarını korumak için buradayız Selim bey başka herhangi birisi bizim problemimiz değil." dediğinde Ada ve Selim birbirlerine baktı. Selim Ada'yı kenara çekip "Kimsenin bir şeyine ihtiyacın yok ben sana ve bebeğine bakarım eğer sana kalan serveti özgürlüğünü ve bebeğini satın almak için kullanırsan bana ne olur diye düşünme ben her zaman senin yanındayım." diyerek destek vermek için omzunu sıktı.
Ada en sonunda sessizliğini bozdu "Yıllardır hep sırtımı birilerine yasladım dayı, kendi ayaklarım üzerinde hiç durmadım. Cömert teklifin için teşekkür ederim. Ayrıca bu sözlerin bana güç verdi dediğin gibi özgürlüğüm ve bebeğim benim için tüm servetlerden daha değerli. Benim çok olmasa da biraz birikimim var senden tek istediğim bebeğim doğana kadar senin yanında eğitimini aldığım ama hiç kullanmadığım bilgileri tazelemek için bir fırsat. Birde doğumdan sonra bebeğim biraz toparlanınca iş bulmama yardım edersen bana yeter. Sen işlerinin başına dön beni merak etme burada Samet ve adamların yanında güvende olacağım." diyerek dayısının yanağını öptü. Selim yeğenine sarılıp alnına bir buse kondurdu. Kendi valizini aldıktan sonra "Tamam güzelim haberleşiriz beni arayıp olan biteni anlatmayı unutma." dedikten sonra arabasına doğru ilerledi Ada onu yolcu etmek için peşinden giderken konakta çalışan iki adam çoktan Ada'nın yanında yerlerini almıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KELEBEK ÖMRÜ MUTLULUK 🦋(TAMAMLANDI)
Chick-LitSevgili okur; Bu hikayede kocasının her yaptığını sineye çekecek bir kadın yok! Bu hikayede masum ve temiz kalpli bakire bir kuma yok! Bu hikayede kocaları onu seçsin diye mücadele edecek tabiri caizse göğüs göğüse çarpışacak iki kadın yok! Bu hi...