Dilara'dan...
Taksiden indikten sonra eve kısa bir bakış attım. Burada olmalı mıydım? Olmamalı mıydım? Doğru mu yapıyordum bilmiyordum. Selim'le yüzleşmeli miydim emin değildim. Yavaşça adımlarımı kapıya atarak zili çaldım. Kapı bir süre sonra açılmıştı.
''Hoş geldin.'' Dedi.
Onu görünce nefesim kesilmişti. Kendimi kısa bir süre de toparladım. Kollarımı göğsümde birleştirdim.
''Çok fazla vaktim yok. Kızın evde mi?'' Dedim.
Rahatça eve girdiğimde arkamdan kapıyı kapattı.
''Bu saatte okulu var. Okulda.'' Dedi.
Nereye geçeceğimi bilmediğim için ona döndüm.
''Terasa geçebilirsin ben de kahveleri yapayım.'' Dedi.
Kafamı sallayarak terasa geçtim. Oturup onu beklediğimde kısa bir süre sonra geldi. Kahvemi önüme koyarak karşıma oturdu.
''Evin güzelmiş ama sadece bir kaç ay İzmir'de kalacağını sanıyordum.'' Dedim.
Etrafa bakarak arkasına yaslandı.
''Gençliğimde ve evliliğimde de burada yaşıyordum. Sonrasında kiraya verdim. Ama Asya burayı sevdiği için artık o kullanıyor.'' Dedi.
Asya... Beni terk etme sebebi olan kızı... Selim'le çok fazla kalmak istemediğim için direk konuya girecektim.
''Dün konuşmak istediğini konuşacak konularımız olduğunu yazmıştın. Dinliyorum.'' Dedim.
Bu sefer arkama rahatça ben yaslandım. Bu tavrımla gülümsemişti.
''Büyümüşsün.'' Dedi.
''Yaşlanmışsın.'' Dedim.
Bu sefer ikimiz de gülmemiştik. Konuya girmesini bekliyordum. Yüzüm gayet ciddiydi. Ciddi bir şekilde konuşmaya başladı.
''Nişanlanmışsın Kerim'le mi?'' Dedi.
Sorusuna güldüm,sadece kocaman bir kahkaha attım. Daha sonrasına yüzüne sert bir şekilde baktım.
''Soru sorması gereken kişi benim. Her şey güzel giderken bir mektupla veda bile etmeden,hiçbir şey açıklamadan çekip gittin. Beş yıldır neredesin sen? Niye şimdi karşımdasın?'' Dedim.
Sesim sert ve kırgınlık dolu çıktığında onunda yüzünde kötü bir ifade vardı. Konuşamadı hiçbir şey söyleyemedi. Söylemesini de beklemiyordum zaten. Bana zamanında açıklamaya yapamayan adam şimdi mi yapacaktı? Sadece tek bir şey merak ediyordum.
''Hiç mi sevmedin beni?'' Dedim.
Selim elindeki kahveyi bırakarak gözlerime baktı. Yüzünde kırılgan,pişman bakışlar vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Daddy ' Yabancı
Short Story"Yasaksın bana ve ben yasak olan her şeyi isterim." B.T: 21.06.2019 •Düzenleniyor {23.03.2021}