31 [OLD VER.]

53 8 1
                                    

"Taehyung, " Chika mula bercakap, "Semua yang aku hadap sekarang ni adalah sebab kepercayaan aku dekat lelaki dah tak ada. Kau rasa kau boleh ubah tu?"

"Habis tu kau tak nak cuba ubah?"

"Tak."

Jawapan yang tegas tu membuatkan Taehyung tergamam.

Mina. Entah kenapa,  nama tu terus terlintas dalam minda Chika. Mungkin nama tu jugak yang mula merungsingkan fikiran dia. 

"Mina tu ex-crush Taehyunglah."

Dia tak pernah suka dengan idea seorang lelaki bersama seorang perempuan. Dengan idea jatuh cinta, bercouple. Semua tu mengarut je kalau akhirnya diorang break.

Tapi dia pun manusia. Dan apa yang dirasanya sekarang diharapkan palsu.

Tak mungkin aku boleh kalahkan Mina.

Taehyung pernah suka Mina.

Mina pernah suka Taehyung ke?

Muncul satu perasaan cemburu menerpa diri. Chika menjeling Taehyung sedalamnya. Dengan sekali tarik, dia menarik tangan dia semula dan mengalihkan pandangan ke arah lain.

"Tak perlu nak ubah aku. "

Taehyung menghela dengan kecewa. Tak kiralah berapa banyak kali pun dia cuba pujuk, gadis yang keras kepala ni tak akan dengar kata. 

"Chika... " panggil Taehyung lagi.

"Tae, aku tak nak cakap pasal ni lagi. Tak mungkin aku akan percaya lelaki dan terima hakikat aku sukakan dia."

"Habis tu kau nak terkurung jelah dalam trauma kau tu?"

Tsk.

Soalan macam tu selalu mendatangkan amarah dalam Chika. Semua soalan berkenaan trauma dia dengan lelaki selalu sensitif baginya. 

Menjangkakan keadaan akan jadi lebih teruk kalau terbawa-bawa , Chika segera menyerah dan bangkit dari duduk.

"Aku malas nak bertekak dengan kau. Daripada aku dengan kau mula bergaduh disebabkan hal aku, lebih baik aku balik." katanya lalu berlangkah pergi.

Taehyung tergesa-gesa mengikut Chika ke pintu hadapan, langkah Chika yang laju menandakan memang dia betul-betul nak balik. Nasib dia sempat menarik lengannya sebelum dia memulas tombol pintu.

"Kau nak apa lagi?" suara Chika kian meninggi.

"Ok, memang salah aku masuk campur dalam hal kau. Tapi siapa yang cerita dekat aku? Kau kan? Aku tak pahamlah kenapa kau tak nak keluar lagi dari trauma kau tu. "

"Kim Taehyung sudahlah... " pinta Chika.

"Kenapa kau cerita dekat aku? Cakaplah Han Chika!"

"Aku tak tau! Tanyalah banyak kali pun, aku sendiri tak paham dengan perasaan aku ni!"

"Perasaan?"

Ah.

"Apa maksud kau perasaan? Chika... "

"Kau suka aku?"

Chika menggigit bibirnya. Sekali soalan tu keluar dari mulut Taehyung, dia tak boleh halang perasaan tu dari muncul kali ni. 

"Tapi kau suka Mina."

Tak menunggu walau sesaat, Chika terus meluru keluar dari rumah Taehyung. Namanya dijerit berulang-ulang kali oleh Taehyung yang mengejarnya dari belakang. Dia cuba mengejar, tapi Chika dengan laju menghilangkan diri.

Taehyung berhenti sebentar untuk mengatur pernafasannya. Dia cuba mencari kelibat Chika di khalayak ramai.

"Chika..." panggilnya berganti lelahan.

Skinny LoveWhere stories live. Discover now