32 [OLD VER.]

67 8 0
                                    

Chika's pov

Aku merenung muka Yeonjun yang yakin tersenyum dengan kata-katanya.

"Diam je?" dia bertanya.

"Kalau aku cakap pun, tak ada apa yang boleh aku buat untuk tutup mulut kau tu. Jadi, buat apa aku buang masa. "

"Hmm, betul jugak. Tapi kau tak marah, jadi mungkin aku je yang salah cakap."

"Yeonjun—" Mina disebelah bersuara lagi dengan harapan Yeonjun akan berhenti mengaitkan dia dengan urusan aku.

"Mina, lebih baik kau senyap. Aku tak tanya kau." balas Yeonjun dengan tegas. 

Ni pertama kali aku nampak sisi Yeonjun yang serius. Jadi aku sedikit takut.

Jauh dalam hati Mina, aku tau dia tak tau apa-apa perkara yang aku dan Yeonjun tau. Kalau dia tau pun, dia cuba tampil tak terlalu obvious.

Dia ni baik sangat untuk sakitkan hati aku.

Buat masa sekarang, aku paling tak faham dengan Yeonjun. Bukan nak kata tapi, dia sendiri pernah konfes dekat satu kelas yang dia suka dekat aku.

Yang aku paling tak fahamnya, kenapa dia
bersungguh-sungguh nak aku mengaku yang aku sukakan Tae?

Kalau aku mengaku sekalipun, dia dah percaya 50 peratus yang aku sukakan Tae, dari mana dia boleh terfikir macam tu entahlah tapi tu kita tolak ke tepi.

Bukan ke tu maksudnya aku akan sakitkan hati dia jugak kalau kepercayaan dia jadi 100 peratus?

"Han Chika, aku nak tanya kau satu soalan. Dan aku harap kau boleh jujur dengan aku." Yeonjun berkata bersungguh-sungguh. 

Seriusly, kau nak malukam aku depan semua orang?

Lagi-lagi depan Mina!

Tapi, kenapa pandangan mata dia nampak terseksa?

"Kau suka Kim Taehyung?"

Aku boleh bayang muka Mina yang terkejut dengar soalan tu. Dan sejujurnya aku pun terkejut. 

Kepala dia nak aku jawab soalan tu on the spot?

Aku diam.

Mina menolak bahu Yeonjun sekasarnya.

"Apa yang kau fikir ni?"

"Kau sendiri dengar aku tanya dia soalan. "

"Tapi soalan kau tu mentriggeredkan. Perasaan bukan benda main-mainlah!"

"Mina, apa yang kau faham pasal perasaan? Kau reject V kan dulu?"

Kali ni Mina pulak yang terdiam, aku mengangkat muka.

Betul ke apa yang aku dengar ni?

"Apa? Kau reject Tae?"

Mina memandang aku

"Ya," Mina mengaku, "Aku yang reject dia."

"Kenapa?"

"Sebab, aku tak sedia. "

"Tapi kau suka dia jugak kan?"

Kenapalah aku tanya soalan tu?

Mina mengangguk, "Tapi tu dulu. Sumpah. Tu semua kisah lama."

"Kisah lama?"

Automatik aku, Yeonjun dan Mina berkalih ke arah Taehyung yang entah sejak bila berdiri lima tapak jauh dari kami. Aku takut dia dah berdiri dekat situ cukup lama untuk dengar semua perbualan kami.

Skinny LoveWhere stories live. Discover now