Given a chance 69., Curiosity killed a cat.

59 7 0
                                    


Jack má co dělat, aby se výrazu jejich nejmladšího sourozence nahlas nerozesmál, na druhou stranu bezděčně uvolněně vydechne. Sakra, jo. Ben tu byl potřeba - Jack si nehodlá na nic hrát asi si něco nalhávat, Luke si je s Benem bližší. Možná je to to outsiderství. Jack nikdy neměl moc příležitostí si tím projít na vlastní kůži. Spokojeně se usměje a chvíli uvažuje o tom, že si s Benem prohodí místa.

"C-Co tu děláš?" vykoktá Lukey.

Ben pokrčí rameny a kývne směrem ke hřišti, ale neobalamutí tím dokonce ani malého Luka. Jack sleduje, jak se Lukův výraz pomalu mění ze zaraženého na nadšený, jak se jeho křečovitě sevřené svaly uvolňují, jak se mu po tváří pomalu rozlévá úsměv. Zavrtí hlavou, uchechtne se a vstane, načež Bena k Lukovi jednoduše přistrčí a zasedne jeho místo. Když je něco s Lukeym, zavolat Bena. To mu všichni vtloukali do hlavy od vteřiny, co se Luke narodil. Luke v noci pláče, zavolat Bena. Luke si chce hrát, zavolej Bena. Luke potřebuje pomoct s úkoly, zavolej Bena. Luke potřebuje procvičit čtení, zavolej Bena. Luke se chce mazlit, zavolej Bena. Pravda je, že to párkrát zkusil, utěšit Luka, nebo se s ním pomazlit, nebo ho vzít na hřiště a zkusit ho naučit fotbal, ale nikdy to... no. Luke se vždycky uklidnil úplně, až když byl na blízku Ben. Asi je to... no, asi je to v povaze. Jack si s bratry nikdy nerozuměl tak, jak si rozuměli oni mezi sebou. nevadilo mu to, dokud to znamenalo, že je Luke v pohodě. To kotě mělo vždycky v sobě něco, co ho dělalo křehkým. Jacka to fascinovalo a znervózňovalo, ale tím něžnější vztah si k němu oba starší sourozenci vypěstovali. Možná to je i věkový rozdíl - Luke je o šest a osm let mladší.

"Jak se máš, baby-penguin?" šeptne Ben.

Luke nezná víc uklidňující zvuk.

"Um, no, jo, fajn?" Luke taky ztiší hlas, nejspíš si to ani neuvědomí, jen automaticky napodobuje staršího brášku.

Ben po něm loupne vševědoucným pohledem a položí mu svou velkou dlaň na rameno. Luke se do dotyku položí víc, než by možná měl, v blízkosti své slečny, ale tohle je Ben a on o tom ani nepřemýšlí. Povzdychne si a trochu skloní hlavu, pak přejede pohledem po hřišti, po Aleishe, Geordie... Michaelovi.

"Je to trochu hektické," zadrmolí nezvykle srozumitelně.

Zajímavé je, že jeho koktání a brebentění zmizí, kdykoli je ve stresu.

Ben chápavě přikývne. "Koukám, že máš společnost."

Usmívá se, ale popravdě je trochu nesmělý. On si na lidi zvykl, jeho neuvěřitelná atraktivita lidi jednoduše přitahuje a jeho samotářství není jednoduché udržet, ale to neznamená, že si na lidi úplně zvykl a preferuje společnost. Vlastně spíš naopak.

Ben. Lukovo srdce zpomalí na normální tepovou frekvenci a konečně se normálně nadechne.

"Jack ti všecko vyslepičil, že jo," usměje se Luke docela klidně. Jeho starší bratr na něj má blahodárné účinky.

"To víš, je pyšný, hned se musel pochlubit," zaculí se na něj Ben shovívavě.

"Luke-?" Aleisha otočí hlavu zrovna v ten moment. "Ah-"

"To je... eh, můj, um, nejstarší brácha. Um, Ben. Bene, to je... Aleisha."

"Ahoj," usměje se na ni Ben úplně stejně jako na Luka. Je to takový ten přiblble něžný úsměv, kterému Ben nedokáže poručit. Prostě se objeví a nikdo s tím nic neudělá.

"Ah-hoj," znejistí dívenka.

Ben vypadá jako mladý muž, přesto se jí promítne hlavou, zda mu vykat či tykat.

"Zastesklo se mi po bývalé škole," pohodí Ben hlavou na trávník. "A tak jsem si řekl, že sem dneska zaskočím. Neboj, víc bráchů už Luke nemá."

Luke se uchechtne a Aleisha se jemně zasměje. Je milý. A je v něm něco... něco z Luka. Něco povahového, neuchopitelného. Ačkoli je Luke fyzicky podobnější Jackovi, mají stejné lícní kosti a nos a bradu a čelo a barvu vlasů -... Luke má Benovy oči. Ali se najednou cítí bezpečněji, ačkoli stále drží ruku jeho nejmladšího bratra, což by mohlo být nepřístojné, Ben se nezdá jejich blízkostí zaražen ani zaskočen. Vlastně má na tváři výraz jako někdo, do se dívá na chuchvalec spících koťátek. Aleisha nemá bratra, aby to posoudila nebo znala.

"Curiosity killed a cat," připomene mu tiše Luke a on s Aleishou se rozesmějí.

"Ale no ták," protáhne obličej Ben a narovná se ve svém sedátku. "To nemůžu být ani trochu vlezlý a zvědavý starší brácha?"

Luke se zachichotá a sevře Aleishinu dlaň pevněji, jistěji, najednou je samozřejmé, že to tak má být, že se to děje, že je to realita. Je tu Ben. Všechno je v pohodě. Tohle zvládne.

"Hm," prolustruje Ben pohledem Lukovu drobnou postavu, mírně utopenou v černém nátělníku. "Sedí k tobě."

Luke skloní hlavu a dnes už asi po sto tisící zkontroluje Nirvana nápis na svých prsou. "...No jo. Jasně že jo. Je přece... je přece od tebe."

A je v tom něco... nepopsatelného. Lehkost Lukova hlasu jako by podpořila to zvláštně pudové něco, co vládne mezi oběma bratry. Jack semkne rty, aby nevydával další pochybné zvuky, a Ben na chvíli zmlkne. Je sečtělý a jeho slovní zásoba snad dvojnásobně a možná víc přesahuje tu průměrnou, ale dokonce ani on není chopen najít výrazů pro to, co Luke nevědomky dělá. A co to dělá s ochranitelskými pudy obou sourozenců.

"Jo... jo, je přece... ode mě," zopakuje Ben jakoby mimózně.

Luke k němu vzhlédne a pátravě se mu zadívá do očí, když ale nic neřekne, stočí pohled zpátky na hřiště, načež mrkne po Aleishi - která mu pohled oplácí.

"Um... zajímavá hra...?" nabídne Luke téma k hovoru.

"Vlastně... nevím," přizná dívenka s mírným ruměncem. "Moc tu hru... nesleduju."

"Jo, já... já taky ne, je... uh. bráchové jsou. No. Je... eh. Um."

"Luke?" troufne si Aleisha konečně.

"Uh-?"

"Jen... myslel jsi... myslel jsi to s tím chozením vážně? Chceš... já jenom, nechci tě... do ničeho, víš... nechtěla jsem, abys to... aby to bylo tak najednou, jenom jsem... využila příležitosti a-!"

"Myslel!" přeruší ji rychle Luke. "Myslel, myslel jsem to vážně. Teda... já jo. Je... moc se...mi líbíš a... jsi milá a chytrá a. No..."

Ježiši. Ježiši, Luke, co to sakra zase bylo za zkrat tohle?! Co to mělo znamenat?! Copak můžeš přijít ke krásné dívce a říct jí, že se ti líbí, protože je milá a chytrá?! Co to zatraceně je? Co toto je?!


Ben samozřejmě všechno slyšel. Ještě navíc. Ježiši boha buddha elasťák s ananasem i Marií. Za co.

Given a ChanceKde žijí příběhy. Začni objevovat