Luke se chtěl zeptat, ale nebyla k tomu příležitost. Sotva se kluci trochu uklidnili a do šatny přišel trenér, Luke byl vyhozen i se svým i bratry na chodbu. Prý tajný meeting. Jack zařval na dveře, že všechny strategie vymyslel on sám, když tu studoval, však taky vyhrál pohár!, ale je to zbytečné. Luke se chichotá a Ben mu pocuchá vlasy.
"Hej...!" brání se Luke s úsměvem. "Co máte všichni proti mému účesu?"
"Je skoro tak cute, jako ty, bejby," usměje se dozadu Jack, načež mávne rukou. "Parchant."
A asi tím myslel kouče.
"Oslavíme to, až vyhrajou," ujistí ho klidně Ben a upraví Lukovi tričko.
Luke se po něm ožene - má tu přece přítelkyni, sakra nemůžete ho všichni nechat na pokoji?! A vůbec, kde je... oh. Aleisha, Geordie a Michael jsou pořád tady. A hledí na Luka... pyšně?
"Bylo to od tebe statečné, víš?" řekne mu dívenka tiše.
"Nó, myslím, že jsme viděli dost, huh? Sitka, Denahi, doprovodíte nás zpátky na tribunu?" vyzve oba starší bratry Geordie.
"Sitka?" pozvedne Ben obočí, na rtech mu pohrává jemný úsměv a jeho ruka je pořád ještě na Lukových zádech.
"Denahi?" podiví se Jack, který očividně nemá tušení, o co jde. "Co? Ne, já chtěl pokecat s Louisem, proč bych-!"
"Jacku," přeruší ho Ben, narovná se a vydá se směrem zpátky na tribunu. "Pokecáš s Louisem po zápase."
Jack protočí oči a chvíli brblá, ale nakonec se poklusem vydá za starším bratrem. "Co znamená Denahi..."
"Ty máš mezery v základním vzdělání," povzdechne si Ben.
"A proč Louis ňahňal našeho Luka?" pokračuje Jack.
"Denahi, hm," zahuhlá Geordie a koukne na Bena, který se zasměje a přikývne. "Jste jeho bráchové?"
"A vy jeho kamarádi?" zeptá se Jack podezíravě.
"No... řekněme, že osud tomu chtěl... a ta blondýnka je jedna z mých nejlepších kamarádek. Vzhledem k tomu, že ti dva jsou spolu na rande... a tady Mikey spolu s Lukem vystoupí na akademii," práskne ho zrzečka.
"Ha! Tak to jsi ty," prohlédne si ho Jack za chůze, prohlédne si ho dobře a trochu se zamračí.
"Jackie," protočí oči Ben. "Ahoj, Mikey, já jsem Ben, a toto je Jack. Nejspíš musíte na tu Akademii zkoušet, huh? Jste nějak domluvení?"
"Ahoj," zamručí Mikey nejistě a trochu neklidně kouká po Jackovi. "Uhn, jo, Luke... no, pozval... jsem ho. K sobě, zítra. Jestli to... nevadí."
Ben se usměje, ví, co mu Luke ráno o Michaelovi řekl. "Tak jo, fajn. Budu ho asi muset odvézt, nebo mamka. Dáš mi adresu?"
Mikey nejistě přikývne a Geordie se ohlédne po Jackovi, který se zastavil v chodbě a kouká zpátky, jakoby se chtěl vrátit pro Luka.
"Denahi!" houkne druhačka.
"Nah, nah!" broukne Jack. "Měl bych se vrátit pro Luka, zůstal tam sám a-!"
"De-na-hii," naléhá Geordie. "Neboj, oni si poradí. No tak, k noze! Hodný Denahi."
Jack mávne rukou a přece jenom si pospíší za tou osůbkou. Na to, jak je malinká, je poměrně děsivá, rozhodne se Jack. Celá taková... vypadá, že má ráda věci pod kontrolou.
"A co to vůbec znamená?" nechápe Jack, když znova srovná krok s Benem, Mikeym i dívkou.
Ben si povzdechne a otočí se na Geordii: "Promiň, je příšerně nevzdělaný. Občas se ho stydím brát do společnosti."
Geordie se rozchechtá na celou tribunu, zatímco Jack nafoukne tváře. Vypadá úplně jako Luke, jenom o něco vyšší a svalnatější. A... řekněme si upřímně, atraktivnější. Ale možná to tak přijde jenom Geordii. Ostatně, možná do toho Luke dospěje, a jestli ano... inu, může být za Aleishu jenom ráda. Ohlídne se po Mikeym. A za sebe taky.
"Mikey!" výskne a zavěsí se do něj.
Michael se na ni otočí s trochu nejistým výrazem, jako by nevěděl, co od ní čekat. Což nejspíš vážně neví, ale Geordie ho z toho nemůže obviňovat. Mikeyho výraz se ale rychle změní na šťastně pyšný a dokonce se odhodlá přitisknout si zrzečku trochu blíž k sobě. Geordie se na něj zazubí a proplete s ním prsty.
"Můžu se zeptat, co se to... vlastně stalo? Myslím, proč... byl Luke násilně odvyskytnut z tribuny," specifikuje Ben tak nějak neurčitě vůči mladé dvojici.
"Luke je za hrdinu," řekne Geordie a Mikey si všimne, že je v tom trochu pýchy. Přijde si nepřístojně - on za hrdinu není. "Baskeťáky napadlo, že by bylo humorné, kdyby si počkali na našeho kapitána, až bude sám, ale Luke je slyšel a Louise varoval. No není to náš miláček...?"
Pronese něžně a pohladí Michaela po vlasech, načež mu trochu upraví ofinku. Mikey na ni nejistě zamrká, ale zdá se, že její pozornost je spíš u jeho vlasů než u jejích slov, ale i přestože si není jistý, zda byla otázka řečnická či ji Geordie myslela vážně, přikývne na znamení souhlasu, jakkoli s tím... nechce souhlasit. Gee ho má ráda, takže Mikey by ho asi taky měl mít rád. A však co. Ten kluk je sice trochu divný a trochu trapný, ale má dobrý hudební vkus a Geordie ho má ráda. Hlavně poslední argument, ten má největší váhu.
"Awww, Mikey, you are the cutest, aren't you," zapiští spokojeně druhačka, když Mikey přikývne, načež se přivine k jeho hrudi - je o dost menší a drobnější než on.
"Luke...? Náš malý Luke..." Ben to není schopný pobrat. Dvojice se vydá napřed, zahleděná do sebe navzájem, zatímco Ben a Jack zůstanou s otevřenýma pusama tak nějak zpomalení u vchodu na tribunu. "Náš Luke. Malý nevinný Luke, který se bojí lidí i socializace. Si v jeden den, kdy to vypadá, že se zhroutí a že to už nezvládne, najde kamarády i holku."
Z Jacka nevypadne ani zvuk, ačkoli má otevřenou pusu.
"Mimozemšťani," rozhodne Ben. "Lohli nám Luka a nastrčili tu marťana v jeho kůži. Stopro."
Jack nejistě pohlédne na svého staršího bratra. "Zlato... už toho Bradburyho nečti."
"Co? Ne, Ježiši, to je klasika! Bradbury, Verne a Clarke změnili dějiny Sci-Fi, nemůžeš jenom tak urazit klasiku a myslet si, že ti to projde, takhle vesmír nefunguje, Jacku!"
"Já znám jenom Hvězdné války, dej mi pokoj," brání se Jack. "Ze Sci-fi znám jenom Hobita."
Což ovšem byla zásadní chyba.
"HOBITA!" vřískne zděšeně Ben. "HOBITA NO SLYŠELI JSTE HO?! CO TO SAKRA JAKÉHO HOBITA TO JE FANTASY A DNES JE BRÁNO JAKO ROVNOCENNÝ ŽÁNR SCI-FI NO MÁM TI NAFACKAT NEBO TĚ SHODIT Z TRIBUNY NO TO SNAD NENÍ PRAVDA, PRÝ HOBITA ZE SCI-FI, A Z HORORU ZNÁŠ CO, ŠÍPKOVOU RŮŽENKU?! JENŽE TADY PAN FOTBALISTA NEJSPÍŠ NIKDY NESLYŠEL O EDGARU ALLANU POEOVI, ŽE?!"
"To je ten gay, co napsal to... řvaní? Jak šukal Kerouaca?"
"ŘVANÍ?! NO TO SI ZE MĚ DĚLÁŠ SRANDU?! TO BYL ALAIN GINSBERG, A BYLO TO KVÍLENÍ, TY KOPAČKOVITÁ NEVZDĚLANÁ MIČUDO! ON SI SPLETE POEA A GINSBERGA NO TAK TOTO BY MI NEŘEKLI ANI TI TUPCI NA GYMPLU, CO TU UČILI- eh, dobrý den, paní profesorko," zmlkne rázem Ben, když spatří svou dávnou profesorku literatury.
Jack jí taky zamává, a ani se nesnaží skrývat svůj smích. Ben je úžasný, když se vzteká nad hranou neznalostí svého bratra, co se literatury a filosofie týče. Spokojeně vyběhne zpátky do třetí řady a posadí se vedle té roztomilé zrzečky, co je kamarádka s Lukem. Ben si trucovitě sedne o jednu sedačku ob svého bratra. Jack se směje do dlaně dobrých deset minut.
"Sitka je docela hysterka," podotkne Geordie tiše.
Jack se rozesměje ještě o něco hlasitěji a nastaví dívence pěst, aby do ní mohla jemně bouchnout svou vlastní. Musí být přece kámoš s kámoškou svého brášky.
ČTEŠ
Given a Chance
FanfictionDůležitá upozornění, než začnete číst: 1.: Být mrtvý je cool. 2.: Cokoliv, opakuji _cokoliv_ se dá použít jako dildo. 3.: Chudák Luke. 4.: Punkrock se umí mstít. 5.: Pokud hledáte hlavní postavu, musíte si vydržet do 205. dílu. 6.: V některých k...