Given a chance 50., Elasťákový Buddha vrací úder.

78 10 0
                                    


Luke má tendence se přikrčit a odplazit, ale zrovna v tu chvíli se dav před ním zázračně rozestoupí - elasťákový Buddha ho asi musí vážně nenávidět - a rozdováděný Caspar se k němu hrne s otevřenou náručí.

"Hiiiiiiii!" Caspar ho stiskne v náručí tak pevně, až Luke vyhekne. "Měl jsem odpornou francouzštinu s tou odpornou ropuchou, co vypadá jako nafouknutá tetička Muriel, jenom jí ještě navíc táhne z huby jako z popelnice. Skoro jsem umřel, když mě zkoušela z konverzace, ale já jsem myslel na svého boyfrienda a taky na oběd. No... pravda, obědy zrovna tady... jsou trochu nebezpečné, uznávám, ale i oběd tady je lepší, než zkoušení u ní. Věděl jsi, že naše profka z matiky je těhotná? Jako já se jí nedivím, mít v pátky nás, čtvrťáky a pak AP, taky se raději nechám zbouchnout..."

Na druhou stranu přes Casparovo rozdováděné chování nemusí prvák reagovat, Caspar položí otázku a jednoduše si na ni odpoví sám. Schízácké, ale praktické. Luke se mimoděčně rozhlédne po jídelně. Louis se na ně dívá překvapeně, Dom se trochu směje a něco huláká na dva kamarády, kteří přišli s hlasitým třeťákem. Michael a Calum se zastavili u východu z jídelny a dívají se přímo na ně dva. Luke si je jistý, že všichni slyšeli Casparovo "Boyfriend!". O Luka se pokusí mrákoty.

Ale Caspar mu nechce ublížit. Ne?

"Hej, jedl jsi už?"

Luke se zmůže jenom na jemné přikývnutí. Snaží se vyhnat z hlavy všechny špatné scénáře, všechny myšlenky o tom, co všechno se může pokazit, kolik baskeťáků mohlo Caspara slyšet, jestli si z toho někdo něco odvodí, jestli to bude mít následky. Určitě to slyšel i Michael. Luke netuší, co si teď může myslet, o možná se i bojí to vědět. Nechce nad tím takhle přemýšlet. Je to jenom blbé pet name. Je to stejné, jako když mu Louis řekl kotě, ne?

Nasucho polkne.

"Super, tak mi aspoň řekneš, co je tady dneska nejpoživatelnější. Ta čarodějnice mě zdržela na to zkoušení i po zvonění, no věřil bys tomu? A pak ještě tihle dva kokoti, no - hej, kde jste, sakra! - to už bylo rovnou zabité půl pauzy s nima," Caspar se otočí na své dva kamarády, ale Luka při tom ani na vteřinu nepustí.

"Okay okay, takže, co říkáš? Ta rýže nevypadá úplně špatně? Hm, ani nějak nemám hlad. Totiž mám, ale při pohledu na tohle mě docela přechází. Dal bych si pizzu, není tu nějaká pizza? Pojď, v bufetu určitě nějaká bude, oh bože, vraždil bych pro pizzu."

Dřív, než si Luke stihne uvědomit, co se děje, Casparovy dlaně sjedou na jeho zápěstí a táhnou ho za sebou. Luke se nezmůže na odpor, fyzicky ani psychicky. Jen matně si uvědomí, že přesně tam se vydali Calum s Michaelem a že by měl nejspíš zmatkovat. Zatracený Buddha, Luke věděl, že se bude mstít za ty elasťáky. Ale na zmatkování nemá čas, Caspar je na půl cesty přes jídelnu a Luke nemá moc možností než jít za ním a zrovna ve chvíli, kdy si Luke myslí, že to nemůže být horší, s ním Caspar proplete prsty a zastaví se u Louise, který se na ně dívá s pozvednutím obočím.

"Znáš mého boyfrienda? Hodný kluk, má zapsanou AP matiku. Dobře jsme pokecali."

Caspar má nádherný dar strhnout na sebe pozornost úplně všech. Není to jenom tím, že je hlasitý, živelný, atraktivní a sebejistý. Je kolem něj jakási zvláštní aura nebo co.

"Znám, znám. O boyfriendování se sice nezmiňoval... ale to ani ty. Předpokládám, že to má něco společného se Zoe?" nadhodí Louis.

Luke se trochu přikrčí. Je si vědom, jak velká pozornost se na něj upírá a že skoro všichni v kantýně je slyší a poslouchají.

"Kdo je Zoe?" zeptá se nechápavě Caspar.

Luke se proti své vůli rozesměje, což je asi pozitivní, protože Louis se na něj něžně usměje: "No, pokud dokážeš unést tornádo, kterým je Caspar, AP matika je hračka."

Luke se nervózně zasměje, ale čtvrťák z jeho pohledu pozná, že si myslí totéž. Louis sklouzne pohledem na jejich spojené dlaně. Caspar si všimne a svými prsty pohladí hřbet Lukovy dlaně.

"A ještě mi to vyčítej, zrovna ty."

Louis zvedne ruce v obraném gestu a dá se do lehkého pochechtávání. Luke si není jistý, co to znamená, ale Caspar už ho táhne ven z jídelny a Luke kdovíproč na okamžik zadoufá, že by si třeba nemusel všimnout Cal a jeho nejlepšího kamaráda, ale už ve chvíli, kdy se Caspar vydal jejich směrem, věděl, že je to předem prohraný boj. Třeťák míří přímo k nim.

"Hej, Mikey!" zdraví kamaráda vesele. "-Calum."

Dodá odměřeně a zatímco Mike se nechápavě zamračí a Calum pozvedne obočí, Luke tiše kníkne: "Je... eh, žárlí."

"Co?"

Luke pokrčí rameny a šeptne: "To je..."

"Potřeboval jsem boyfrienda," objasní Caspar a trochu zatřese jejich spojenýma rukama. "A Luke je narozdíl od tebe miláček."

Luke zčervená, Michael pozvedne obočí a Cal se rozesměje: "Zoe?"

Michael si není jistý, na koho se má podívat, nebo koho požádat o vysvětlení. Luke i Calum očividně vědí, o co se jedná - a Mikey si přijde nepřístojně. Mezi svými nejlepšími přáteli. Tohle není pěkný pocit. Nechuť vůči Lukovi se tak nějak vrátí, navíc o něco silněji. Co Michael netuší je, že Luke je z jeho přítomnosti tak nervózní, že mu nedokáže vysvětlit, o co jde.

"Cas-par chtěl za b-boyfrienda t-teb-be," zadrmolí Luke. "Ale pak řekl, že kdybys měl být s klu-k-kem, tak to, eh, bude, hm, Cal."

Caspar se znova zamračí na Caluma, jenž se rozesměje tím hlasitěji. "Cas, přestaň doprdele děsit lidi!"

"Luke se mě nebojí!" přitiskne si blondýnka na hruď tak těsně, až Luke vyhekne a chvíli nemůže dýchat. "A je mi věrný."

Michael se teď rozesměje a nelibost k Lukovi ho opustí ještě rychleji než přišla. Chytí Caluma za ruku a rozesměje se: "Yeah, Cal nikdy nedostaneš. A jestli se hodláš tvářit, že je Luke lepší boyfriend, já ti to nežeru."

Okay, to trochu bolí. Luke si rychle skousne ret a děkuje všem bohům, že mu Casper tiskne hlavu ke své hrudi tak, že mu není vidět do tváře. Na chviličku zavře oči, ale pak je rychle zase otevře. Nebuď uražený, Hemmingsi, sakra. Chováš se jako malé dítě. Michael a Calum jsou přátelé už kdo ví jak dlouho, nemáš se čemu divit. Tohle je normální. Nikdy bys nemohl být tak dobrý kamarád jako Calum.

Caspar si odfrkne. "Luke je víc cute než Calum, abys věděl. Celá škola mi ho závidí."

"To odvoláš."

Michael se stále lehce směje, ale Cal v jeho hlase rozpozná náznak naprosté vážnosti. Pozvedne obočí - měl by si zajít pro čaj...?

"Ani náhodou. Podívej na něho, prváčka maličkého," Caspar si Luka natočí v náručí čelem ke dvojici a zatahá ho za tvář.

"Ale Calum má ďolíčky," usměje se Mikey vítězoslavně.

Caspar se pořádně zadívá na Lukovu tvář, načež ještě vítězosavněji vykřikne: "Luke taky!"

Given a ChanceKde žijí příběhy. Začni objevovat