"TTRRRIIINNNGGGG" mijn wekker gaat. 'FUCK' schreeuw ik geschrokken. 'Wat is er?' zegt Jeremy geschrokken. 'Mijn wekker'.
'Waarom schreeuw je dan fuck?' zegt Jeremy lichtelijk geïrriteerd. 'Omdat we vrij zijn op zaterdag' zeg ik als ik beschaamd naar Jeremy kijk. 'Ja dan moet je nog harder fuck roepen want dan is de hele wijk wakker' zegt Jeremy nog altijd geïrriteerd. 'Sorry maar ik ben een beetje gestrest'."
'Waarom?' vraagt Jeremy terwijl hij zijn arme om me heen slaat en me naar hem toe trekt. 'Ik wilde vandaag even gaan kijken of we een goedkoop flatje kunnen vinden het liefst een goedkope gezinswoning het hoeft niet groot te zijn maar zou wel fijn zijn' zeg ik. Jeremy trekt zijn arme van mij vandaan en staat op. 'Wat ga je doen?'.
'Even mijn laptop pakken' zegt hij terwijl hij een kusje op mijn hand geeft. 'Oké' zeg ik zuchtend. Jeremy loopt terug en ploft op het bed. Hij typt in bij Google goedkope woning voor gezinnetje. Al gauw ziet hij een leuk huisje en laat het aan mij zien. 'Uhm ik wil niet lastig doen hoor, maar heb je wel eens gekeken naar de prijs?' zeg ik terwijl ik naast hem ga zitten. 'Uhm ja'.'€1000,- per maand is wel erg duur'.
'Ja klopt, maar ik wil er een baantje bij nemen' zegt hij verder zoekend. 'En school dan?' vraag ik zacht. 'Ik zit toch al in het laatste jaar' zegt hij terwijl hij een arm om me heen slaat. 'En als we op onszelf gaan wonen... moet ik school zelf gaan betalen en moet ik de studie ook zelf gaan betalen waar halen we al dat geld vandaan?' vraag ik bezorgt. 'We gaan gewoon nog even verder sparen' is Jeremy's luchtige antwoord. 'Maar-' verder kom ik niet, ik voel de lippen zachte lippen van Jeremy op de mijne. 'Ik snap dat je je zorgen maakt maar als ik nu alle vrije tijd dat ik heb ga werken' zegt hij lief en tegelijk is hij heel zeker van zijn plan. 'En als de kleintjes er zijn dan groeien zij op zonder jou?'.'En anders ga ik het toch proberen als zanger' zegt hij grappend. 'Ja goed plan' zeg ik instemmend. 'Je weet dat ik een grapje maakte?'.
'Ja en ik meende het wel serieus' zeg ik terwijl ik hem een kus geef.
3 maanden later Terense is nu 8 maanden en 3 weken zwanger.
We hebben 2 baby kamertjes gemaakt. De baby kamer van onze zoon is als volgt. 3 muren zijn een beetje bruin grijze tinten. 1 muur is gebroken wit. de meubeltjes zijn baby blauw en de accessoires zijn turquoise. Het bedje staat 2 a 3 meter van het raampje vandaan. En naast de deur staat de kledingkast tussen de kledingkast en het bedje staat niets. Tegenover het bedje staat een stoel voor ons om hem in te wiegen. Naast die stoel staat de commode boven de commode hangt een plankje met wat accessoires en wat noodzakelijke dingetjes en een nachtlampje met een foto als kap en een babyfoon natuurlijk. Naast de commode staat een luieremmer met een heerlijke geur het ruikt naar vanille. En in de hoek achter de deur staat de maxi-cosi die is baby blauw en ook de buggy deze is mintgroen die we ook al vast hebben. Een geblokt kleedje in blauw, mintgroen, groen en grijs midden in de kamer met zijn naam er op. Boven zijn bedje hangt zijn naam. En op de deur komt zijn naam ook te staan. We hebben aan de muur naast de commode een fotolijstje met voor elke maand een foto als hij net geboren is, bij precies 1 maand en precies 2 maanden en ga zo maar verder deze is alleen voor het eerste jaar van onze kleine man :-) .
De baby kamer voor onze dochter is als volgt. 2 muren zijn zacht roze, 1 muur is lila en 1 muur is grijs. De meubeltjes zijn in het gebroken wit. De accessoires zijn donker roze. Het bedje staat hier naast de deur tegen de meur. De commode staat hier naast de luieremmer die hier naar lavendel ruikt deze emmer staat tussen de commode en het bedje. boven de commode hangt een plankje in de kleur gebroken wit. Ook hier op staan noodzakelijke spulletjes en accessoires en een nachtlampje met een foto als kap en een babyfoon natuurlijk. De kledingkast staat naast het raam, tegen over de stoel om haar in te wiegen. Ook hier staat achter de deur de maxi-cosi, deze is baby roze en de buggy is in de kleur lila met roze. Een roze kleedje met hartjes in verschillende kleuren er op en haar naam. Boven het bedje hangt haar naam. ook bij haar komt op de deur haar naam te staan. Op de deur hebben we een plankje gemonteerd met een fotolijstje waar een foto in kan van als ze net geboren is en bij precies 1 maand en precies 2 maanden en ga zo maar verder maar dit alleen voor het eerste jaar :-).
TERENSE p.o.v
'Auw' roep ik uit het niets. 'Wat is er?' Jeremy schrikt en zit binnen 2 seconden weer recht op in het bed. 'Ik voel een-' ik word onderbroken door een wee 'Een druk' vervolg ik met een moeilijk gezicht. 'Moeten we niet even de verloskundige bellen?' vraagt Jeremy bezorgd. 'Nee het zijn gewoon wat schopjes die de kleine geeft'.
'Zeg je het wanneer het dat niet is?'. Ik knik, maar meteen daarna schrik ik. 'Jer het bed is nat en mijn pyjama is nat'.
'Ik ga nu een verloskundige bellen' zegt Jeremy. Ik pak mijn telefoon en bel mijn beste vriendin die heeft zelf ook al twee kinderen de oudste is 3 jaar en de jongste is 6 maanden. Die ga ik bellen want ik heb haar hulp echt nodig. 'Hey kan je komen' vraag ik stotterend. 'Ja het is denk ik begonnen'.
'Oké tot zo'.
'De verloskundige komt zo' meld Jeremy als hij een kus op mijn voorhoofd geeft. 'Jaauw' schreeuw ik. 'Schat ga even rustig douche misschien werkt dat' zegt Jeremy als hij zijn hand naar mij uitsteekt. 'Kun je de douche dan even aan doen?' komt er heel vermoeid uit mijn mond. 'Ja natuurlijk schat'.
Ik kleed me uit en dan gaat de bel. 'Ik ga wel even' zegt Jeremy. Ik ga onder de douche staan of beter gezegd hangen. 'Schat het is Anne-Bella'.
'Oké' is mijn korte antwoord.
JE LEEST
16 en zwanger
Teen FictionJe bent 16 en komt erachter dat je (ongepland) zwanger bent, abortus is geen optie (meer)... Wanneer je op je zelf woont met je vriend en (jonge) kindjes en je leven een andere wending krijgt dan je verwacht had.... wat doe je dan? Wat doe je al...